;
coinex

عرضه اولیه آسیاتک ؛ هرآنچه می‌دانیم

بنابر اعلام مدیران آسیاتک، قرار است 15 درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه اولیه شود. مبلغ کلی عرضه اولیه آسیاتک ، 440 میلیون تومان خواهد بود. در مرحله بعدی نیز این شرکت 3 ماه بعد از عرضه اولیه، تصمیم دارد 10 درصد دیگر (7 درصد عرضه عمومی و 3 درصد بازارگردان) از سهام خود را عرضه کند.

سهام 15 درصدی با ارزش 440 میلیون تومان در عرضه اولیه آسیاتک به صورت، 12 درصد عمومی و 3 درصد عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تقسیم خواهد شد. مهلت نهایی برای عرضه اولیه آسیاتک، 9 اردیبهشت بوده و مدیران آسیاتک اعلام می‌کنند که جلسات آن‌ها با شرکت بورس برای تعیین مبلغ، در حال ‌برگزاری است.

عرضه اولیه آسیاتک

مدیران آسیاتک دیروز (22 فروردین ماه) در نشستی آنلاین شرکت کردند. موضوع این نشست، ورود به بازار سرمایه بود. مدیرعامل این شرکت، محمدعلی یوسفی‌زاده در این نشست که به میزبانی اسکای‌روم برگزار شد، گفت: «نماد ما یک بار در سال 96 درج شد؛ اما به‌ خاطر ابهامات سازمان بورس از دوره پذیرش‌مان گذشت و مجددا درخواست پذیرش دادیم.»

عرضه اولیه آسیاتک

مدیر عامل آسیاتک ادامه داد که 29 درصد از FCPهای خصوصی در اختیار ماست. البته اگر مخابرات را در نظر بگیریم، این درصد به عدد 11 کاهش پیدا می‌کند.

مدیران این شرکت در مورد درآمد ماهانه به ازاری هر کار، برنامه‌های این شرکت برای ورود به حوزه‌های جدید و .. صحبت کرده و سال 1401 را سال درخشانی برای آسیاتک اعلام کردند. در مورد طرح صیانت نیز این موضوع مطرح شد که این طرح تاثیری در روند درآمد آسیاتک نخواهند داشت و نگاه تهدیدی به این طرح را ندارند.

در این نشست، محمد جهانگیریان، عضو هیأت مدیره آسیاتک گفت: «ارزش وزنی هر سهم 901 تومان برآورد شده است.»

آسیاتک از جمله شرکت‌هایی است که اصول کاری‌شان بر مبنای دانش و تکنولوژی بوده و می‌توانند خودشان را با شرایط بازار به طور کامل وفق بدهند و به همین دلیل، آمادگی کامل برای عرضه اولیه را دارند.

زمان عرضه اولیه آسیاتک

برای عرضه اولیه این شرکت، زمان زیادی باقی نمانده است. ددلاین شرکت آسیاتک برای عرضه اولیه 9 اردیبهشت ماه سال 1401 خواهد بود که امیدواریم تا آن روز همه موارد لازم برای این کار نهایی شود. لازم به ذکر است که پرداخت سود آسیاتک از طریق سجام انجام خواهد شد. این سود پس از برگزاری مجمع، واریز خواهد شد.

سازمان بورس تمام تلاش خود را برای بهبود روند بازار انجام می‌دهد. اخیرا اگر دقت کرده باشید، حجم معاملات بورس بیشتر و شرایط باثبات‌تری ایجاد شده است.  وارد شدن آسیاتک به بورس نیز نشانه همراهی نگاه مدیریتی به ناشران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عرضه اولیه آسیاتک چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر