;
coinex

ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر ملحق نمی‌شود؛ احتمال خرید توییتر مطرح است

مدیرعامل توییتر، پاراگ آگاروال با انتشار یک توییت اعلام کرد که ایلان ماسک قصد ندارد به هیئت مدیره توییتر ملحق شود. خبر انصراف ایلان ماسک، گمانه‌زنی‌ها برای خرید این پلتفرم اجتماعی را دوباره سر زبان‌ها انداخته است.

اخبار ایلان ماسک و توییتر کماکان ادامه دارد. هفته گذشته شنیدیم که ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است. یک روز بعد از آن بود که آگاروال با انتشار یک توییت، از اضافه شدن ایلان به هیئت مدیره خبر داد و آینده روشنی را برای این پلتفرم پیش‌بینی کرد.

آگاروال دیروز با انتشار یک توییت دیگر، اعلام کرد ایلان ماسک از پیوستن به هیئت مدیره توییتر انصراف داده است.

انصراف ایلان ماسک از عضویت در هیئت مدیره توییتر

آگاروال روز گذشته اعلام کرد: «سه‌شنبه گذشته اعلام کردیم که ایلان به شرط بررسی سوابق و پذیرش رسمی، به جمع هیئت مدیره اضافه می‌شود.»

ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر ملحق نمی‌شود؛ احتمال خرید توییتر مطرح است

آگاروال در ادامه توییت خود نوشت:

قرار بود خبر پیوستن ایلان ماسک به هیئت مدیره در 9 آوریل (20 فروردین) رسما اجرا شود؛ اما ایلان صبح همان روز اعلام کرد که قصد ندارد به جمع هیئت میدره ملحق شود. من فکر می‌کنم این تصمیم درست بوده است. ما همیشه به نظرات سهامداران خود اهمیت می‌دهیم؛ چه آنها عضو هیئت مدیره باشند و چه نباشند. ایلان بزرگ‌ترین سهامدار ماست و ما به نظرات او اهمیت می‌دهیم.

احتمال خرید توییتر

ایلان ماسک با پرداخت 2.89 میلیارد دلار، 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد؛ اما برخی گزارش‌ها این موضوع را زیر سوال می‌برند که آیا ایلان با اعلام زودهنگام این خبر، کار درستی انجام داده یا خیر. اگر ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره اضافه می‌شد، نمی‌توانست تا زمان تصدی به این منصب و 90 روز پس از آن، بیشتر از 14.9 درصد از سهام عادی توییتر را در اختیار داشته باشد.

هفته گذشته که خبر خرید سهام توییتر منتشر شد، برخی تحلیلگران این احتمال را مطرح کردن که او می‌خواهد توییتر را خریداری کند. اما پس از آن با خبر عضویت ایلان در هیئت مدیره، این احتمال از بین رفت. اما با توجه به انصراف او،‌ دوباره شایعاتی مبنی بر خرید این پلتفرم به گوش می‌رسند.

هنوز مشخص نیست که چرا ایلان ماسک از عضویت هیئت مدیره توییتر انصراف داده است؛ مخصوصا در شرایطی که ایده‌های زیادی برای تغییر و تحول این شبکه اجتماعی دارد. او اخیرا توییت زده بود که مشترکان توییتر بلو باید علامت تایید هویت بگیرند.

ایلان همچنین پیشنهاد کرده بود که توییتر، دفتر سان‌فرانسیسکو خود را به پناهگاه بی‌خانمان‌ها تبدیل کند؛ چون «هیچ‌کس به آنجا نمی‌رود.»

نظرسنجی ماسک در توییتر هم خبرساز شد. او از فالورهای خود خواسته بود که درباره اضافه شدن گزینه ادیت توییت نظر بدهند. توییتر پس از این نظرسنجی، از قابلیت ادیت توییت در توییتر بلو خبر داد؛ هرچند که این نظرسنجی را در تصمیم گیری نهایی بی‌‌اثر دانست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خرید توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر