;
coinex

تصویربرداری 3D به زودی به گوشی‌های هوشمند می‌آید

گوشی‌های هوشمند در آینده به تکنولوژی تصویربرداری 3D مجهز می‌شوند. به نظر می‌رسد که این تکنولوژی به اندازه‌ای پیشرفت کرده که در گوشی‌های آینده بتوانیم از آنها استفاده کنیم و تولیدکنندگان گوشی نیز احتمالا برای راه‌اندازی زودتر آن با هم رقابت می‌کنند.

در حال حاضر بعضی از تکنولوژی‌هایی که در صنایع بزرگ به کار برده می‌شوند، هزینه بالایی دارند و از این جهت، امکان استفاده کردن از آن‌ها در صنایع کوچک‌تر مانند موبایل وجود ندارد. یکی از این موارد مهم، فناوری تصویربرداری 3D است که خوشبختانه به دلیل توسعه تکنولوژی، احتمالا در آینده می‌توانیم نسخه‌ای ارزان‌تر و کوچک‌تر از آن را در گوشی‌های هوشمند داشته باشیم.

باتوجه به گزارشات به دست آمده، محققان دانشگاه استنفورد بر روی یک سیستم کار می‌کنند که می‌تواند پیشرفت‌های بزرگی برای دوربین موبایل‌‌های هوشمند به وجود آورد.

تصویربرداری 3D در گوشی‌های هوشمند

این فناوری پیشرفته با اعمال کردن یک‌سری تغییرات، حسگرهای تصویر را قادر می‌کند تا فاصله میان اشیاء را با استفاده از نور اندازه بگیرد. در چنین شرایطی امکان تصویربرداری سه بعدی در گوشی‌ها امکان پذیر می‌شود. این کار با استفاده از حسگر لیدار که مخفف «تشخیص نور و محدوده» است، انجام خواهد شد.

تصویربرداری 3D به زودی به گوشی‌های هوشمند می‌آید

در واقع نسخه ارزان‌تر این حسگر می‌تواند به سیستم فناوری 3D کمک کند تا در تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. حسگر لیدار نور لیزر را به شکل مؤثری پرتاب می‌کند و مدتی طول می‌کشد که به سوژه مورد نظر برسد و سپس به گوشی بازگردد را مورد پردازش قرار بگیرد.

از این فناوری پیشرفته می‌توان جهت اندازه‌ گیری سرعت حرکت یک شی، دور شدن یا نزدیک بودن آن، نسبت فاصله آن و امکان عبور آن از مسیری با شئ دیگر استفاده کرد. حسگر لیدار در آیفون 13 پرو مکس و 13 پرو برای بهبود فوکوس در حالت شب و نور کم نیز استفاده شده است.

محققان دانشگاه استنفورد در مقایسه با شرکت اپل، از نسخه ارزان‌تر لیدار استفاده می‌کنند و به همین علت نیز می‌توان از این سیستم در تعداد بیشتری از گوشی‌ها استفاده کرد. محققان این دانشگاه به دنبال این هستند که حسگر لیدار را با وضوح مگاپیکسل بالاتری ایجاد کنند اما در حال حاضر چنین چیزی امکان پذیر نیست.

 

تصویربرداری 3D به زودی به گوشی‌های هوشمند می‌آید

تصویربرداری سه بعدی در ورزش

وضوح بیشتر در این فناوری به لیدار کمک می‌کند تا اهداف را در برد وسیع‌تری شناسایی کند. لیدار می‌تواند کمک کند عمق عکس بهتر تعیین شود. ورزش از جمله مواردی است که تحلیل سه بعدی و تصویربرداری می‌تواند به آن کمک کند تا ورزشکار، به اطلاعات دقیق درباره نقاط مختلف و آسیب‌پذیر بدن خود دسترسی داشته باشد.

در واقع اگر با افزودن قابلیت‌های 3D به گوشی‌های هوشمند، هزینه استفاده از آن کاهش یابد، ورزشکاران عادی می‌توانند بدون نیاز به اسکن‌های تخصصی در مراکز حرفه‌ای، به اطلاعات کامل درباره آسیب‌پذیری‌ها دسترسی داشته باشند و امکان آسیب‌دیدگی در ورزش را کاهش دهند. به طور کلی بیشتر آسیب‌های ورزشی، ناشی از حرکت نامناسب، تمرین ورزشی بیش از حد و یا ضعف فیزیکی است که تصویربرداری 3D می‌تواند نواحی که باید بهبود و تقویت شوند را مشخص کند.

این فناوری در دوربین گوشی‌های هوشمند یک مزیت بزرگ برای امنیت به حساب می‌آید که اگر وارد بازار شوند، می‌تواند در زمان اسکن، اطلاعات عمیق‌تری را از چهره کاربر جمع‌ کند که در نهایت باعث امنیت بیشتر سیستم‌های تشخیص هویت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تصویربرداری 3D چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر