;
coinex

هدفون‌هایی که علاوه بر صداهای مزاحم، آلودگی هوا را هم حذف می‌کنند

شرکت بریتانیایی دایسون اخیرا هدفونی را با اسم «Dyson Zone» رونمایی کرده که نه تنها صداهای اضافه، بلکه آلودگی هوا را هم حذف می‌کند. این شرکت با قرار دادن تکنولوژی تصفیه هوای خود در هدفون‌ها تلاش کرده راهکاری کاربردی را برای زندگی شهری ارائه دهد.

دایسون بیشتر به‌خاطر تولید محصولاتی مثل جاروبرقی، فن و محصولات زیبایی مو مشهور است؛ اما قبل از آغاز پاندمی کرونا، روی پروژه دیگری تمرکز کرد که در نهایت با اسم هدفون دایسون زون، رونمایی شد.

از آنجا که این تکنولوژی از قبل پاندمی آغاز شده، نباید انتظار داشته باشیم که این هدفون مثل یک ماسک عمل کند؛ هرچند که دایسون قصد دارد ماسک فیلتر FFP2 را همراه با این هدفون عرضه کند.

تکنولوژی دایسون برای حذف آلودگی هوا

کمپانی دایسون تا قبل از اینکه به طرح نهایی برسد، بیش از 500 نمونه اولیه را آزمایش کرد که در تصویر زیر، برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.

هدفون‌هایی که علاوه بر صداهای مزاحم، آلودگی هوا را هم حذف می‌کنند

هدفون دایسون زون از دو قسمت اصلی برخوردار شده است. یکی از آنها روی دهان و بینی قرار می‌گیرد و هوای فیلتر شده را به دهان و بینی کاربر می‌فرستد که به‌شکل یک محافظ در برابر آلودگی هوا عمل می‌کند. این قسمت قابلیت جدا شدن دارد و کاربر می‌تواند مثل یک هدفون معمولی هم از این گجت استفاده کند.

این هدفون به تکنولوژی حذف صداهای اضافه مجهز است و بدیهی است که از کاربر دربرابر صداهای مزاحم اطراف نیز محافظت می‌کند. لبه پیش‌آمده روی دهان، درواقع نزدیک به ناحیه دهان و بینی است و برخلاف ماسک، هیچ تماس فیزیکی با این قسمت‌ها ندارد. تکنولوژی این لبه به شکلی طراحی شده که بر اساس هوایی که در اطراف کاربر جریان دارد، خودبه‌خود تنظیم می‌شود.

سازوکار قسمت فیلترکننده هوا این است که در هر ثانیه، 5 لیتر هوای پاک را به کاربر برساند.

هدفون‌هایی که علاوه بر صداهای مزاحم، آلودگی هوا را هم حذف می‌کنند

اما در بخش هدفون باید گفت که جزییات زیادی توسط این کمپانی فاش نشده است. در حال حاضر می‌دانیم که این هدفون به تکنولوژی حذف صداهای اضافه مجهز شده و این قابلیت را دارد که با یک چرخه کامل باتری، تا 40 ساعت روشن بماند و در اختیار کاربر باشد. البته این در شرایطی است که قسمت لبه پیش‌آمده روی ناحیه دهان و بینی، به هدفون متصل نباشد.

اگر کاربر بخواهد از هر دو قسمت به‌صورت همزمان استفاده کند، باتری این گجت تا 4 ساعت و نیم دوام می‌آورد. اگر تنظیمات سیستم تصفیه هوا روی ماکسیمم باشد، عملکرد باتری تا 90 دقیقه است. کمپانی دایسون مدعی شده که تکنولوژی شارژ هدفون دایسون زون می‌تواند باتری کاملا خالی را در عرض 20 دقیقه تا 60 درصد شارژ کند. این هدفون به پورت USB Type-C مجهز شده و از این طریق شارژ می‌شود.

جیک دایسون، مهندس ارشد پروژه هدفون دایسون زون درباره این تکنولوژی می‌گوید:

آلودگی هوا یک مشکل جهانی است و هرکجا که می‌رویم، روی ما تاثیر می‌گذارد؛ در خانه، مدرسه، محل کار و هنگام سفر، چه پیاده باشیم یا روی دوچرخه یا حتی با وسایل نقلیه عمومی و شخصی. دایسون زون می‌تواند هرجا که هستید، هوایی که نفس می‌کشید را تصفیه کند و برخلاف ماسک‌های صورت، هوای تازه را به شما می‌رساند، بدون اینکه با صورت شما تماس داشته باشد.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این هدفون و حتی قیمت و بازارهای آن مشخص نشده است. کمپانی دایسون قصد دارد تا انتهای 2022، این دستگاه را راه‌اندازی کند.

مشخصات این هدفون روی کاغذ عالی به‌نظر می‌رسند و بسیار منحصربه‌فرد هستند؛ اما یک سوال مهم وجود دارد. اگر کاربر هنگام استفاده از سیستم تصفیه کننده عطسه کند، چه می‌شود؟ در حال حاضر فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که دستگاه با عطسه از کار نیفتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طراحی دوربین شیائومی 12 اولترا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 91mobiles

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جالبه اول هوا رو آلوده میکنیم بعد فک میکنیم چطور هوای پاک استفاده کنیم

    پاسخ