;
coinex

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 ؛ آشنایی با جدیدترین آثار مارول

اگر از طرفداران فیلم و سریال‌های مارول هستید، در این جستار قصد داریم لیستی از بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 را در اختیار شما قرار دهیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

در چند سال اخیر ژانر ابرقهرمانی پیشرفت چشم گیری نسبت به قبل داشته است و توانسته است آثار بسیار جذاب و جالبی را به بازار عرضه کند. هزینه خوب و تیم‌های ساخت و تولید قوی سبب شده تا اتفاقا این آثار با موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی نیز همراه شوند تا راه برای جا افتادن این دسته آثار در سینمای مدرن بیش از پیش باز شود. اگر از علاقمندان ژانر ابرقهرمانی یا فیلم و سریال‌های مارول هستید، در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

دنیای مارول (Marvel) یک دنیای جذاب و دوست داشتنی بوده که حول محور داستان‌های ابرقهرمانی به اکران در می‌آید. این داستان‌های مهیج بر پایه شخصیت‌های کمیک‌های مارول کامیکس ساخته می‌شوند.

سال 2022، سالی بزرگ برای دنیای سینمایی مارول و همچنین سرویس آنلاین دیزنی پلاس است. با وجود سرویس دیزنی پلاس، کمپانی مارول فرصتی استثنایی برای گسترش دنیای سینمایی خود پیدا کرده است.

اگر از طرفداران این مجموعه‌های جذاب باشید می‌دانید که شروع فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با سریال وانداویژن (WandaVision) بوده است. به دنبال آن، سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon and the Winter Soldier) و سریال لوکی (Loki) روی سرویس دیزنی پلاس عرضه شدند.

همچنین باید گفت اولین فیلم رسمی فاز چهارم فیلم بیوه سیاه (Black Widow) بوده که با آن فاز چهارم آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این فیلم ابرقهرمانی جدید در کنار 9 فیلم دیگر که تا سال 2023 منتشر می‌شوند و لیست بهترین فیلم‌‌های مارول 2022 را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این نوشتار قصد داریم لیستی از بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 را در اختیار شما قرار دهیم. در ابتدا لیست سریال‌های مارول را مشاهده می‌کنید و پس از آن شاهد فیلم‌های جدید مارول خواهید بود. با ما همراه باشید.

سریال خانم مارول (Ms. Marvel)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر: اکشن
  • نویسنده: بیشا کی علی
  • کارگردان: عادل ال عربی و بلال فلاح، شرمین عبید چنائی و میرا منون
  • بازیگران: Matt Lintz ,Iman Vellani ,Anjali Bhimani

یکی از بهترین سریال های مارول در سال 2022 ، خانم مارول بوده که به کارگردانی بیشا کی. علی و در شبکه‌ی دیزنی+ ساخته شده است. در این سریال دیزنی پلاس، ایمان ولانی تازه وارد به‌عنوان یکی از شخصیت‌های فوق‌العاده محبوب کامیک بازی می‌کند.

کمالا خان یک آمریکایی مسلمان است که در نیوجرسی زندگی می‌کند و به دلیل ژن‌های غیرانسانی خود توانایی‌های چند وجهی پیدا می‌کند. او همچنین یکی از طرفداران پر و پا قرص انتقام‌جویان هم هست و به خصوص کاپیتان مارول را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های 2022

سریال هالک-دخت (SHE-HULK)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر: اکشن، کمدی، ماجراجویی
  • نویسنده: جسیکا گو (Jessica Gao)
  • کارگردان: کت کویرو (Kat Coiro)
  • بازیگران: Mark Ruffalo ،Tatiana Maslany ،Tim Roth

یکی دیگر از بهترین سریال های مارول در سال 2022 که در این لیست آمده است سریال او هالک (She-Hulk) بوده که به کارگردانی Kat Coiro، Anu Valia در شبکه دیزنی+ ساخته شده است.

داستان سریال درباره جنیفر والترز بوده که وکیلی است و پرونده‌های مربوط به ابرقهرمانان را بررسی و حل می‌کند. او پسرعموی بروس بنر، هالک معروف انتقامجویان است و رابطه‌ی صمیمی با او دارد.

شاید فکر کنید که او یک وکیل عادی‌ست؛ اما او نیز مانند بروس بنر، یک قدرت عجیب و غریب و سبز رنگ را دارد که باعث می‌شود مثل بقیه‌‌ی آدم‌های اطرافش نباشد.

گویا قرار است این مجموعه در ده قسمت منتشر شود. لازم به ذکر است که شخصیت اصلی این سریال مهیج مارک روفالو بوده که در نقش هالک بروس بنر خواهد بود.

سریال شوالیه ماه (Moon Knight)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022
بهترین سریال های مارول در سال 2022
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، ترسناک روانشناختی، ابرقهرمانی
  • تاریخ اکران: 30 مارس 2022 (10 فروردین 1401)
  • بازیگران: اسکار آیزاک، می کالاماوی، کریم الحکیم، اف. موری آبراهام، ایتن هاوک

در ادامه معرفی بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 می‌رسیم به مینی‌سریال شوالیه ماه ساخته جرمی اسلیتر (Jeremy Slater) که یکی از بهترین سریال های مارول در سال 2022 بوده و براساس شخصیتی به همین نام ساخته شده است. این مجموعه ششمین سریال تلویزیونی MCU در فاز چهارم است. شوالیه ماه تاکنون امتیاز 7.6 از 10 را از بینندگان، و امتیاز 87% را از سوی منتقدین راتن تومیتوز به دست آورده است.

مینی‌سریال Moon Knight در یک فصل و 6 قسمت داستان مارک اسپکتور – استیون گرنت سرباز نیروی دریایی سابق را به تصویر کشیده است که مبتلا به اختلال چندشخصیتی است.

این طی یک اتفاق صاحب قدرت خدای ماه مصری می‌شود. اما خیلی زود پی می‌برد که این قدرت همان‌قدر که نعمت است، نفرین نیز هست و درگیر ماجرایی تازه می‌شود.

 سریال تهاجم مخفی (Secret Invasion)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر: درام، علمی-تخیلی، ابرقهرمانی
  • تاریخ اکران: 2022
  • بازیگران: ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون، کوبی اسمالدرز، مارتین فریمن، دان چیدل

و اما چهارمین اثر از بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 ecret Invasion یک مینی سریال تلویزیونی بوده که از بهترین سریال های مارول در سال 2022 بوده که توسط Kyle Bradstreet برای سرویس استریم دیزنی + ساخته شده و بر اساس خط داستانی Marvel Comics به همین نام است.

سریال تهاجم مخفی براساس داستان‌های کمیک مارول به همین نام تولید می‌شود. اواخر سال 2020 بود که ساخت این مجموعه تائید شد و فیلمبرداری سریال نیز از سپتامبر 2021، آغاز شد.

داستان سریال درباره‌ی فرقه‌ای از بیگانگان تغییرشکل یافته، به نام اسکرول‌ها، در همه‌ی جنبه‌های زندگی روی زمین نفوذ کرده‌اند. نیک فیوری و تالوس تلاش می‌کنند مردم را از شر این موجودات نجات دهند. این سریال در 6 قسمت روایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

 

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر: ابر قهرمانی، اکشن، ماجراجویی
  • نویسنده و کارگردان: تایکا وایتیتی (Taika Waititi)
  • بازیگران: کریس همسورث (Chris Hemsworth)، ناتالی پورتمن(Natalie Portman)، تسا تامپسون(Tessa Thompson)

ثور: عشق و صاعقه (تندر ) نام چهارمین فیلم جدید مارول 2022 با ژانر علمی تخیلی و اکشن بوده که در فهرست بهترین فیلم های مارول در سال 2022 قرار دارد و کارگردانی آن بر عهده‌ی تایکا ویتیتی است. از بازیگران مشهور آن می‌توان به تایکا ویتیتی، تسا تامپسون و کریستین بیل را نام برد.

این اثر وایتیتی در ادامه‌ی فیلم ثور رگناروک محصول 2017 است. داستان این فیلم ابرقهرمانی ماجراجویی دنباله ای بر داستان قسمت‌های گذشته‌ی خود خواهد بود. بازیگر اصلی ثور در این سری فیلم فرد دیگری است.

دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر: ترسناک، فانتزی، ماجراجویی
  • نویسنده: جید برتلت (Jade Bartlett)
  • کارگردان: سم ریمی (Sam Raimi)بازیگران: بندیکت کامبریچ (Benedict Cumberbatch)، بندیکت وانگ (Benedict Wong)، الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen)

اگر ار علاقه‌مندان ژانر ترسناک و ماجراجویی هستید، دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دکتر استرنج یک شخصیتی خیالی است که با نویسندگی استن لی و طراحی استیو دیتکو نخستین بار توسط مارول کامیکس در سال 1963 خلق شد.

درواقع این نقش یک جادوگر بلندمرتبه را نشان می‌دهد که از کره زمین در مقابل شر و قدرت ماورایی محافظت می‌کند.

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022
بهترین فیلم و سریال های مارول 2022
  • ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی
  • نویسنده و کارگردان: رایان کوگلر(Ryan Coogler)
  • تاریخ اکران: 6 می 2022
  • بازیگران: مایکل بی.جردن (Michael B. Jordan)، لتیشیا رایت (Letitia Wright)، دانای گوریرا (Danai Gurira)

Black Panther: Wakanda Forever از بهترین فیلم های مارول در سال 2022 بوده که بر اساس شخصیت پلنگ سیاه مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم که توسط استودیو مارول تولید شده و از سوی استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است، قرار است دنباله ای بر پلنگ سیاه و سی امین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد.

مجموعه فیلم‌های بلک پنتر در ژانر ابرقهرمانی و برگرفته یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کامیک مارول هستند. فیلم اول بلک پنتر در سال 2018 به نمایش درآمد و حالا طرفداران بی‌صبرانه منتظر فیلم Black Panther 2 هستند.

فیلم اول این مجموعه به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی هم در گیشه و هم در بین منتقدان تبدیل شد. باید دید که بلک پنتر 2 هم به همان اندازه می‌تواند پرطرفدار و موفق باشد یا نه.

ویژه برنامه تعطیلات محافظان کهکشان (The Guardians of Galaxy Holiday Special)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • تاریخ انتشار: 1 دسامبر 2022 (10 آذر 1401)
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، ون دیزل، بردلی کوپر

در ادامه معرفی بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 می‌رسیم به The Guardians of Galaxy Holiday Special که جیمز گان نویسندگی و کارگردانی این اثر ابرقهرمانی جدید را برای پخش از شبکه Disney +برعهده دارد. این ویژه برنامه نخستین ویژه برنامه تلویزیونی مارول است و در دنباله فرنچایز محافظان کهکشان تولید می‌شود.

این ویژه برنامه بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بوده و نقش‌آفرینان آن، بار دیگر نقش‌های خویش در مجموعه فیلم‌های محافظان کهکشان را تکرار می‌کنند. فیلمبرداری این برنامه که از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی است، از فوریه 2022 شروع شده و انتظار می‌رود تا 2 ماه دیگر به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

موربیوس (Morbius)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

  • ژانر : اکشن، علمی، تخیلی، ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: 1 آوریل 2022 (12 فروردین 1401)
  • کارگردان: دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa)
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، ال مادریگل

این فیلم یکی از جدیدترین فیلم های ابرقهرمانی است که توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز با همکاری مارول تولید شده و کمپانی سونی آن را توزیع کرد. موربیوس فیلم جدید مارول 2022 نیست، اما برپایه یکی ازشخصیت‌های مارول یعنی موربیوس: خون‌آشام زنده ساخته شده است.

داستان این فیلم درباره‌ی مردی به‌نام مایکل موربیوس بوده که به عنوان یک بیوشیمیست مشغول به کار است ، او از دوران کودکی از یک بیماری خونی نادر رنج می‌برد و به همین دلیل در تلاش است تا خود را درمان کند ، اما ناخواسته طی یک آزمایش سبب می‌شود تا به یک خون‌آشام تبدیل شود.

کاپیتان مارول 2 (Captain Marvel 2)

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022
بهترین فیلم های مارول در سال 2022
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • تاریخ اکران: 8 ژوئیه 2022
  • نویسنده: مگان مکدانل (Megan McDonnell)
  • کارگردان: نیا داکوستا (Nia DaCosta)
  • بازیگران: بری لارسون (Brie Larson)، جود لا (Jude Law)

The Marvels یک فیلم ابرقهرمانی و از بهترین فیلم های مارول در سال 2022 بوده که بر اساس کامیکس مارول ساخته شده است و شخصیت‌های کارول دانورز- کاپیتان مارول، کامالا خان- خانم مارول و مونیکا رامبو را به نمایش می‌گذارد.

مارول استودیو رسما مراحل تولید این فیلم را شروع کرده و براساس گفته‌ی THR، این استودیو در گام نخست مگان مک‌دانل، نویسنده سریال وانداویژن را برای نگارش فیلمنامه فیلم کاپیتان مارول 2 استخدام کرده است.

قرار است داستان و اتفاقات فیلم کاپیتان مارول 2 برخلاف قسمت اول که در دهه ۹۰ میلادی جریان داشت، در زمان حال جریان داشته باشد و بار دیگر تمرکز آن روی داستان کارول دانورز خواهد بود که در این فیلم بری لارسون بار دیگر نقش این شخصیت را ایفا خواهد کرد.

این لیست و توضیحاتی درباره بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 بود. شما طرفدار کدام یک از آنها هستید؟ به نظر شما کدام یک از سریال ‌ها و بهترین فیلم های 2022 مارول که در این نوشتار معرفی کردیم، می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند؟

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم و سریال های مارول 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر