;
coinex

روسیه موشک سارمت قاره پیمای هسته‌ای را آزمایش کرد ؛ لاپوشانی شکست در اوکراین

روسیه موشک سارمت قاره پیمای هسته‌ای اش را آزمایش کرد. رسانه های غربی می‌گویند این تلاشی برای بهتر دیده شدن پس از سوی پوتینی است که در اوکراین درمانده شده است.

تجاوز روسیه به اوکراین با مقاومت دور از انتظار اوکراین همراه بوده است. حالا روسیه در تازه‌ترین نمایش قدرت خود دو ماه پس از آغاز جنگی فرسایشی با اوکراین، یک موشک بالستیک قاره‌پیمای مافوق صوت را که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارد، آزمایش کرد. به نظر می‌رسد پروپاگاندایی برای بازیابی چهره از دست رفته‌ روسیه  باشد. موشک سارمت دیروز، چهارشنبه، از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی روسیه پرتاب شد و س از طی فاصله‌ای ۶ هزار کیلومتری در شبه جزیره کامچاتکا به زمین اصابت کرد.

روسیه موشک سارمت قاره پیمای هسته‌ای را آزمایش کرد

موشک قاره پیما سارمت (SARMET) قرار است جای سنگین‌ترین موشک جهان یعنی موشک بالستیک قاره پیمای «آر اس۲۰ و» موسوم به «ووی وودا» (Voyevoda) را می‌گیرد. وزارت دفاع روسیه در این بیانیه مدعی شد که کلاهک‌های تمرینی سارمت با موفقیت به اهداف ساختگی در میدان تیر کورا اصابت کرده‌ و این موشک در تمام مراحل شلیک آزمایشی انتظارت طراحان آن را برآورده کرده است.

روسیه مدعی است موشک سارمت قوی‌ترین و دوربردترین موشک در جهان است و توان هسته‌ای ارتش روسیه را به میزان قابل توجهی تقویت خواهد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پس از مشاهده شلیک آزمایشی سارمت، گفت:

این سلاح، غرب را پیش از دست زدن به هرگونه تهاجم نظامی علیه روسیه، سخت به فکر فرو خواهد برد.

روسیه موشک سارمت قاره پیمای هسته‌ای را آزمایش کرد ؛ لاپوشانی شکست در اوکراین

بر اساس گزارش‌های منتشر شده سارمت توانایی حمل ۱۰ کلاهک سنگین و ۱۵ کلاهک سبک را دارد و با توجه به امکان شلیک آن بر فراز قطب‌های جهان، سامانه‌های رادار و ردیابی زمینی و ماهواره‌ای را با چالش مواجه خواهد کرد. سارمت توانایی پرواز تا ۲۷ برابر سریعتر از سرعت صوت را دارد و در عین حال از قدرت مانور بالایی برای دور زدن سپر موشکی دشمن برخوردار است. پرتاب این موشک خط و نشانی جدی از سوی پوتین برای صلح و امنیت جهانی است.

واکنش پنتاگون چه بود؟

وزارت دفاع روسیه می‌گوید موشک سارمت در پاییز امسال و با پایان آزمایش‌های تکمیلی به عنوان «ابرسلاح» در اختیار ارتش این کشور قرار گیرد. «جان کربی» (John Kirby) سخنگوی پنتاگون در مورد شلیک موشک «سارمت» ارتش روسیه گفت که روسیه طبق معاهده «نیو استارت» (New Start) پیشتر به ایالات متحده درباره آزمایش این موشک قاره پیما  اطلاع رسانی کرده بود و پرتاب این موشک  اقدام تعجب آور نبود.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص موشک سارمت روسی چیست؟ در کامنت ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر