;
coinex

بهترین تک تیرانداز جهان کیست؟ ؛ فهرست بهترین تک تیراندازان جهان!

احتمالا اگر شما هم فیلم امریکن اسنایپر و داستان کریس کایل معروف را دیده باشید برایتان این سوال شکل میگیرد که بهترین تک تیرانداز جهان کیست؟

«من باید به شغلم به عنوان یک تفنگدار با دو ستاره نقره ای و پنج ستاره برنزی که همه اش برای شجاعت بوده است پایان دهم.» این جمله ای از کتاب تک تیرانداز آمریکایی نوشته کریس کایل، تفنگدار مشهور نیروی دریایی آمریکاست که بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و فیلمی که به همین نام و بر اساس آن، توسط کلینت ایستوود ساخته شد هم پرفروش ترین فیلم جنگی تاریخ هالیوود لقب گرفت و همه اینها باعث شد کایل تبدیل شود به قهرمان، اسطوره و نماد یک سرباز نمونه برای جامعه آمریکا؛ کسی که در عراق به شیطان رمادی معروف شده بود.

بهترین تک تیرانداز جهان ؛ اسنایپر یعنی چه؟

تک‌تیرانداز یا نشانچی سرباز یا ماموری است که معمولا در پیاده‌نظام یا در نیروهای انتظامی وظیفه تیراندازی دقیق به هدف‌های پراهمیت را دارد. تک تیرانداز معمولا تیرانداز ماهری است که با استتار و حرکت آرام و بی‌صدا و مخفی شدن هدف را زیرنظر می‌گیرد و در زمان مناسب (معمولا یک تیر) به هدف شلیک می‌کند و به همان صورت آرام، بی‌صدا و مخفیانه از محیط خارج می‌شود.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

با توجه به مهارت تک‌تیرانداز در استتار، نفوذ به پشت خطوط دشمن، شناسایی تجهیزات، تعداد نیروها و محل دشمن از وظایف اصلی تک‌تیرانداز در میدان جنگ به‌شمار می‌رود.

اما زبده ترین و بهترین تک تیراندازان جهان چه افرادی هستند؟ در ادامه فهرستی از این افراد و آمار مربوط به عملکردشان ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

ستوان دوم سیمو هایها ؛ بهترین تک تیرانداز جهان

ارتش فنلاند
سیمو هایها به تنهایی در جایگاه بهترین تک تیرانداز تاریخ ارتش های دنیا قرار می گیرد. لقب او به خاطر لباس های تمام سفیدش در زمان درگیری، «مرگ سفید» بوده است. او حداقل 505 نفر را در طول جنگ های زمستانی فنلاند و اتحاد جماهیر شوروی کشته و یک رکورد دویست کشته ای دیگر هم با یک سلاح نیمه خودکار دارد اما عجیب ترین چیز این است که سیمو هایها تمام این کارها را بدون استفاده از دوربین انجام داده است. تفنگ مویسن ناگانت او تنها یک شکاف آهنی داشت و او از آن طریق هدفش را می دید.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

روسها که از دست او به تنگ آمده بودند بارها سعی کردند با روشهای مختلف از قبیل آتش توپخانه او را به هلاکت برسانند، در ۶ مارس ۱۹۴۰، سیمو به دلیل اصابت یک گلوله از فاصله نزدیک که وارد فک و صورت او شده، به شدت زخمی گردید و توسط سربازان هم قطار خود به پشت جبهه منتقل شد. سیمو به دلیل شجاعت های فراوان، توسط فیلد مارشال مانرهایم به درجه ستوان دومی ارتقا پیدا کرد. او سال 2002 وقتی 96 سال داشت، مرد.

ماتئوس هتزنر

آلمان نازی

در سال ۱۹۲۴میلادی در المان به دنیا امده است، وی یک تک‌تیرانداز ارتش آلمان نازی (ورماخت) در لشکر سوم کوهستان در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم بود.

بهترین تک تیرانداز تاریخ
بهترین تک تیرانداز تاریخ

شهرت وی به دلیل ۳۴۵ تیراندازی موفق منجر به مرگ حاصل گشته و دوربردترین تیراندازی مورد تایید (منجر به مرگ) و موفق او در فاصله ۱۱۰۰ متری ثبت گردیده است. هتزنر موفق به دریافت مدال صلیب شوالیه در صلیب آهنین شده است. مدال مذکور به افرادی که نهایت شجاعت را در میدان جنگ نشان داده باشند یا موفق‌ترین رهبران نظامی اعطا می‌شده است.

بیشتر بخوانید:‌

فردریش پاین 

آلمان نازی

در سال ۱۹۷۵ میلادی در کشور اتریش به دنیا امد، وی یک تک‌تیرانداز ارتش آلمان نازی (ورماخت) در لشکر سوم کوهستان در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم بود.

بهترین تک تیرانداز تاریخ
بهترین تک تیرانداز تاریخ

شهرت وی به دلیل بیش از ۲۰۰ تیراندازی موفق منجر به مرگ بوده است. هتزنر موفق به دریافت مدال صلیب شوالیه در صلیب آهنین شده است.

گروهبان نورمن هچکاک

ایالات متحده امریکا
هچکاک رکورد عجیبی ندارد و به اندازه کایل هم آدم نکشته اما خود کایل زمانی در مورد او گفته: «من افراد بیشتری را کشتم اما این به این معنی نیست که از هچکاک بهتر هستم. من تنها یک جا می نشستم که بهترین موقعیت را داشته باشم و از وسایل کامپیوتری برای پیدا کردن اهدافم استفاده می کردم و آنها همه چیز را به من می گفتند و در واقع من فقط از سلاحم تقلید می کردم.»

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

هچکاک در زمان جنگ ویتنام توانسته بود با یک اسلحه M2 هدفی را در فاصله حدودا 2200 متری بزند و جزو پنج تیرانداز برتر از نظر فاصله باشد. او رکورد 93 کشته قطعی را دارد.

بیشتر بخوانید:

کریس کایل

ایالات متحده امریکا

هیچ لیستی از اسنایپر های مرگبار تاریخ بدون نام کریس کایل کامل نخواهد بود. وی 160 شلیک منجر به مرگ تایید شده و تعداد زیادی مورد بدون تایید در کارنامه خود دارد.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

او در جریان جنگ دوم عراق چهار بار به این کشور اعزام شد و بدفعات مدالهای ستاره نقره‌ای دریافت کرد. شورشیان عراق به او لقب «شیطان رمادی» دادند و برای سرش جایزه تعیین نمودند. او دو بار مورد اصابت گلوله و ۶ بار مورد حمله دستگاه انفجاری ابداعی قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۹ از نیروی دریایی آمریکا جدا شد تا با خانواده‌اش زندگی کند ولی با نوشتن کتابی پرفروش از زندگی خود، در تیررس رسانه‌ها باقی‌ماند.

کریس کایل در گفتگویی بیان کرده بود دشمنان آمریکا وحشی هستند: «وظیفه من کشتن دشمن است و هیچ پشیمانی‌ای بابت این کار ندارم. تنها ناراحتی من این است که می‌توانستم جان بسیاری از هم‌رزمانم را نجات دهم اما موفق به این کار نشدم. من آدم خامی نیستم و از دید رمانتیک و احساسی به جنگ نگاه نمی‌کنم. خاطرات بسیار ناراحت‌کننده‌ای از جنگ دارم اما پیش وجدانم راحت هستم.»

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

در نهایت در سال 2013 هنگامی که در حال تمرین تیر اندازی بود، به دست یک تفنگ دار سابق نیروی دریای آمریکا در تگزاس به قتل رسید.

سروان واسیلی زایتسف

ارتش سرخ شوروی

زایتسف در یکی از نمادین ترین نبردهای تمام دوران شرکت کرد، یعنی نبرد استالینگراد. در طول جنگ، زایتسف 225 نفر از بیش از 400 هدفش را کشت. این شامل کشتن 11 تک تیرانداز آلمانی هم می شود که باعث تحسین همگان برای او شد.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

بسیاری از اهداف مورد اصابت زایتسف در فاصله بیش از 1000 متر بوده اند. او برای این کار معمولا از یک تفنگ استاندارد موسین ناگانت استفاده می کرد. به خاطر این خدمات، زایتسف جایزه قهرمان را از ارتش شوروی دریافت کرد به اضافه چهار جایزه لنین. فیلم دشمن پشت دروازه ها هم در واقع شرح چگونگی جنگیدن واسیلی زایتسف است که سکانس های حیرت انگیزی را از این نبرد به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید:‌

ژانگ تائوفنگ

ارتش چین

او که متولد 1931 پکن بود، عمده شهرت خود را در طول جنگ کرده به دست آورد. تائوفنگ که عضوی از واحد 8 از هنگ 214 ارتش چین بود در طول جنگ کرده و با ثبت 214 شلیک موفق و منجر به مرگ در طول جنگ کره موفق به دریافت نشان قهرمان جنگ شد.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیرانداز جهان

نکته جالب تر در مورد او اینکه تمام ای شلیک های موفق با تفنگ بدون دوربین انجام شده بود. تائوفنگ نهایتا در 29 آوریل 2007 درگذشت.

سرجوخه راب فورلانگ

ارتش کانادا

فولانگ به خاطر رکوردش در ثبت دورترین فاصله برای کشتن یک نفر معروف است. او توانسته از فاصله تقریبا 2400 متری یک نفر را بزند. در سال 2002، فولانگ در عملیات آناکوندا در دره شاهی کوت افغانستان حضور داشت. یک گروه سه نفره از القاعده به سمت موقعیتی کوهستانی حرکت کردند و فورلانگ، آنها را با یک اسلحه کالیبر 50 مک میلان هدف گرفت.

بهترین تک تیرانداز جهان
بهترین تک تیراندازان جهان

او شروع به تیراندازی کرد اما اولین تیرش خطا رفت. دومین تیرش به کوله پشتی هدف برخورد کرد و سومین تیرش به خود هدف خورد و او را کشت. فاصله او تا هدفش حدود 2430 متر تخمین زده می شد. با سرعت خروج گلوله 823 متر بر ثانیه هر تیر در کمتر از چهار ثانیه به هدف می رسیده و این گونه فورلانگ رکورددار ثبت بهترین تیراندازی از راه دور شد.

بیشتر بخوانید:

گروهبان آدلبرت والدرون

ارتش امریکا

والدرون در جنگ ویتنام شرکت کرد و توانست 109 نفر را بکشد. یک روز بعدازظهر وقتی در حال قایق سواری در رودخانه میکانگ بود تک تیرانداز دشمن از ساحل قایق آنها را زد. وقتی همه افراد روی قایق برای پیدا کردن محل تیراندازی به اطراف خیره شده بودند، کسی که از فاصله 900 متری آنها را زده بود.

بهترین تک تیراندازان جهان
بهترین تک تیراندازان جهان

سروان والدرون تفنگش را برداشت و سرباز ویتکنگ را با یک شلیک از بالای درخت نارگیل به پایین انداخت! سختی این شلیک وقتی بیشتر معلوم می شود که والدرون روی یک جسم شناور قرار داشت.

سرگرد لئودمیلا پاولیچنکو

ارتش سرخ شوروی

لودمیلا پاولیچنکو در سال ۱۹۱۶ میلادی، در شهر بیلا تسرکفا در کشور اوکراین به دنیا آمد. او همراه خانواده اش به شهر کیف پایتخت کنونی اوکراین نقل مکان نمود و در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد همزمان در یک کارخانه تولید اسلحه مشغول بکار شد که هم‌زمان با تهاجم آلمان نازی به شوروی لودمیلا در حالی که ۲۴ ساله بود به عنوان داوطلب به لشکر ۲۵ پیاده‌نظام پیوست او به عنوان یک تک تیرانداز در جنگ شرکت کرد.

بهترین تک تیراندازان جهان
بهترین تک تیراندازان جهان

تا ۲۵ سالگی و در طی فقط یک سال خدمت، ۳۰۹ نفر (از جمله ۳۶ تک تیرانداز) از نیروهای دشمن را از پای درآورد؛ و از این جهت یکی از برترین تک تیراندازان تاریخ و موفق‌ترین تک تیرانداز زن تاریخ محسوب می‌شود؛ که در سال ۱۹۴۳میلادی نشان ستاره طلایی به وی اهدا گرددید و یک تمبر یادبود برای او چاپ شد.

ده‌ها نفر از قربانیان او تک‌تیراندازهای دشمن بودند و هدف گلوله زنی قرار گرفتند که به دلیل اقداماتش در محاصره شهرهای سواستوپول و اودسا با نام مستعار بانوی مرگ شناخته می‌شد.

لودمیلا پس از جنگ به عنوان دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی انتخاب شد. وی در ۱۰ اکتبر ۱۹۷۴میلادی در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در گورستان نوودویچی در مسکو دفن گرددید.

بیشتر بخوانید:

گروهبان فئودور اوخلوپکوف

ارتش سرخ شوروی

او در ۲ مارس ۱۹۰۸ در خانواده‌ای روستایی در یاقوتستان، شمال روسیه متولد شد. تا قبل از جنگ او در یک مزرعه کلخوز بعنوان گرداننده ماشین‌آلات، معدنچی و شکارچی مشغول به کار بود. در سال ۱۹۴۱ پس از اشغال خاک شوروی بدست نیروهای محور، اوخلوپکف همراه با برادرش به ارتش سرخ پیوست و به جبهه‌های جنگ در جنوب غربی روسیه رفت. برادرش در اوایل جنگ کشته شد.

بهترین تک تیراندازان جهان
بهترین تک تیراندازان جهان

اوخلوپکوف یکی از موثرترین تک تیراندازان ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم بود و این جایگاه را به دلیل کشتن 429 نفر به دست آورد. در سال 1965 او به عنوان قهرمانی شوروی معرفی شد. هر چند به خاطر نژادش ابتدا اجازه گرفتن این نشان را به او نمی دادند اما بعدا حتی در سال 1974 یک کشتی باری هم به نام او ثبت شد.

گروهبان رزا شانینا

ارتش سرخ شوروی

شانینا یکی از شناخته شده ترین زنان تک تیرانداز تاریخ است. او بعد از اینکه برادرش در سال 1941 در جنگ کشته شد به ارتش سرخ پیوست و به عنوان یک تک تیرانداز در مدتی کوتاه توانست 59 نفر را هدف خود قرار دهد. او در این زمان به فرماندهی جوخه یکم تک تیراندازان در دسته 184 تفنگداران رسید و مدال افتخار و شجاعت دریافت کرد. او زمانی که تنها 20 سال داشت، در اثر یک حمله توپخانه ای کشته شد.

بهترین تک تیرانداز تاریخ
بهترین تک تیرانداز تاریخ

بیلی دیکسون

غیر نظامی آمریکایی

بیلی دیکسون یکی از 8 غیر نظامی آمریکایی بود که توانست به مدال افتخار دست یابد. تعداد کل شلیک های منجر به مرگ دیکسون نامشخص است. به خاطر نقش تعیین کننده وی در برد نبرد Buffalo Wallow مدال افتخار برد. وی را یکی از ماهرترین تیراندازان غرب می دانند.

بهترین تک تیرانداز تاریخ
بهترین تک تیرانداز تاریخ

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (38 نظر)

    سلام به تمامی اعضاء.
    جالب اینه که هی به آمار آقای زرین کم و زیاد میشه!
    آقا یه سایت می خونی نوشته ایران بد یه سایت می خونی نوشته ایران بهترین؛این همه جر و دعوا نداره که یه بار گفتید آقای آرمان هم متوجه شدن.ایشون که بی احترامی عمدی نداشتن.درضمن کشتن و نمردن داخل جنگ جهانی سخت تره چون همه از هر طرف و هر کشوری دارن بهت شلیک میکنن تا اینکه دو تا کشور با هم بجنگند.

    پاسخ

    باید از شهید کشورمان (زرین)هم یاد میشود ما همش میگیم آمریکا خوبه با بخاطر چیه بخاطر اینکه برای تمام شهیداش ارزش گذاشته ۱۶۰ شلیک موفق بیلبرد کردن بعد ما ۷۰۰تا تازه بعثی هم خودش گفته نذاشتی . حتی خود ویکی‌پدیا هم
    شهید زرین رو با کریس کایل عضو بهترین ها گذاشته

    پاسخ

    این لیست بدون شهید زرین هیچ ارزشی نداره

    پاسخ

    ساکت باش دیگه
    قصد جسارت و کوچک شمردن دستاورد شهید زرین رو ندارم
    ولی طوری می‌نویسید شهید زرین که انگار تمام شکست های صدام به خاطر ایشان بوده است!!!!!
    صد ها هزار شهید و قطع عضو و جانباز و سربازی که خط مقدم بودند مگر دکوری در میدان جنگ بودن؟!

    بله تک تیرانداز و سرباز مسلمان خوبی بود. خدا بیامرزتش
    ولی دیگه قرار نیست ازش افسانه بسازید که….

    پاسخ

    سلام و درود ، هدف بت سازی و ساخت آمار غیر واقعی نیست ، طبق چیزی که خوده بعثی ها گفتن که دشمن ما بودن، ۷۰۰نفر بعثی بدست شهید زرین که بهش لقب صیاد خمینی دادن به درک واصل شدن،کج سلیقگی هست که اسم کریس کایل که به همراه همرزماش تو فلوجه جنایت جنگی کردن با یک پنجم آمار شهید زین هست تو لیستتون،ولی خوده شهید زرین که امکانات و حتی اسلحه ی سطح پایین داشتن نیست !!! البته ما عادت کردیم به اینکه مرغ همسایه غازه ،اونا برای جنایکاراشون فیلم میلیارد دلاری میسازن و ماهم به به و چه چه میزنیم ،ازماست که برماست … ولی لااقل می‌توانستید نام شهید بزرگوار رو بنویسد که نه با اسلحه سطح بالا و امکانات درخور،بلکه با نیروی ایمانش ترس هدشات شدن رو تا قلب بغداد و به جون خود صدام برده بود

    پاسخ

    والاا دیگ اینقدر هموطنان غیورمون در بخش نظرات اسم ایشون رو آوردن ک احساس میکنم نیازی ب آوردن نامشون در مقاله نباشه. اصلا ما بهترینیم. حله؟

    پاسخ

    اینکه دوستان از نویسنده مقاله بخاطر اینکه اسمی از شهید زرین هموطنمون نیاورده، احساس ناراحتی کنن قابل درکه ولی نفهمیدم شما چرا سوختی ؟
    یه جوری نوشته اصن ما بهترینیم انگار دوستان مطالبه غیر منطقی و تعصبی داشتن!

    پاسخ

    ن والا من نگران چیزی نیستم. اتفاقا مطالبات شما و همکاراتون ی جوریه ک انگار اگر این یدونه اسم اضافه بشه ب مقاله، تمام مشکلات عالم حل میشه. یا الان ک اسمش نیست کل نظام عالم ب هم ریخته 🙂

    پاسخ

    اونچه ک از طرف جنابعالی عنوان شد رو در قالب سوال زیر مطرح می کنم و وارد بحث های حاشیه ای نمیشم!

    سوال ساده این هست ک آیا با این موضوع باید با همین شدت برخورد کرد ؟

    و جواب این سوال، یه سوال ساده دیگ هست و اون اینکه چرا امثال عبدالرسول زرین ها نزد جوانان و نوجوانان ما تا این حد گمنام و ناشناخته ان ؟

    و دقیقا این ادای دین ( معرفی و شناساندن ) وظیفه کیست ؟

    روزنامه دیلی تلگراف انگلیس ؟

    سلام
    سلام و درود خداوند مهربان بر تمامی شهدای بی ادعای ایران زمین
    کسایی که بدون ادعا و در جستجوی گمنامی ،و فقط برای رضای خدا کار میکردن .
    چرا هیچ اسمی از شهید زرین نیست تو لیست شما؟
    حتی اگه ثبت جهانی هم نشده باشه میتونستین ازش یاد کنین چون ۷۰۰ تا رو حداقل حداقل هدف موفق زده ..

    پاسخ

    سلام
    سلام و درود خداوند مهربان بر تمامی شهدای بی ادعای ایران زمین
    کسایی که بدون ادعا و در جستجوی گمنامی ،و فقط برای رضای خدا کار میکردن .
    چرا هیچ اسمی از شهید زرین نیست تو لیست شما؟
    حتی اگه ثبت جهانی هم نشده باشه میتونستین ازش یاد کنین چون ۷۰۰ تا رو حداقل حداقل هدف موفق زده ..

    پاسخ

    شهید عبدالرسول زرین با 2000 شلیک موفق و حدودا 700 شلیک قطعی مرگ رو نذاشتید؟

    پاسخ

    پس عبوالرسول زرین که در جنگ ایران و عراق ۲۰۰۰شلیک موفق داست رو چرا نگفتین که بهترین تک تیر انداز جهان هست

    پاسخ

    شهید عبدالرسول زرین که امار بین مللیش۷۰۰ نفره تو لیست نیست بعد یه قاتل شده بهترین تک تیرانداز جهان؟؟؟؟
    تازه شهید عبدالرسول زرین دفترچه داشته که شلیک های موفقش رو توش مینوشته که ۲۰۰۰ تا ثبت کرده

    پاسخ

    شرمنده شهید زرین هم ۷۰۰نفرو کشته (باهاشون خاله بازی نکرده) قصد بی احترامی ندارم ولی منطق مهم توی جنگ همه شهید میشن و همه برای کشورشون خدمت میکنند شما نباید بی احترامی کنید. پس دوتاشون قاتل هستن؟!؟ اره ولی برای جون مردم

    پاسخ

    عرض سلام خدمت عزیزان دل من هم از اینکه نامی از شهید زردین تک تیرانداز دلاور ایرانی برده نشد متاسف هستم ولی دوستان در نظر داشته باشید نویسنده این مقاله سعی کرده این مطلب را از منابع و مراجع معتبر که همگی لاتین هستند در اینجا منعکس کند و دلیل ثبت نشدن رکورد ای از شهید زرین در منابع و مراجع معتبر نظامی دنیا را باهمه احترامی که به سرداران و فرماندهان واقعی
    که به دنبال اسم ونام ونشان نبودند و بیش از ۹۵ درصدشان شهید شدند ولی متأسفانه صحبتهای معمولاً نادرست برخی فرماندهان جنگ مثل محسن رضایی و …که برای خودی ها هم چوپان دروغگو محسوب میشد باعث زیر سوال رفتن بقیه آمار صحیح نامیان گمنام ما شده است و بسیاری از دلاوری های شیر مردان واقعی این خاک ( غریب و همواره در حال تخریب وچپاول در طی تاریخ تا به امروز ) نتوانسته در محافل بین المللی ثبت رسمی شود .حتی همین امروز هم شاهد هستیم به علت ضعف برخی مسولین دغل وریا کار بسیاری از آداب رسوم و فرهنگها و حتی تیره ونژادها و زیست های متنوع کشور عزیزمان و حتی کتب و عطیقه هایی که از کشور خارج شده برای سایر کشورها خصوصا همسایگان ایران که بیشترشان از ایران توسط روسهای روسیاه جدا شده ثبت شده است حال قضاوت با شما 🤚😞 یا علی

    پاسخ

    مسئله اینه که در یک جمع وقتی گروهی ( به نسبت زیاد ) یک حرف خاص می زنن یا یک مطالبه خاص دارن، در اون جمع هستن افرادی چون شما و علی شاهرخ ک سعی می کنن متفاوت و متمایز صحبت کنن و هنر رو در این می بینن ک متفاوت با جمع رفتار کنن ( حالا علت چیست الله اعلم )

    بیاییم ماست مالی نکنیم
    باشه ؟
    اوکی همه اونایی ک راجع ب شهید زرین صحبت کردن از دم دروغ گو …
    خب خود بعثی ها ک به ایشون لقب صیاد خمینی داده بودن چی ؟

    به همان اندازه ک انتقاد دوستان از نیاوردن اسم شهید زرین لذت بخش بود، این رفتار های جنابعالی و علی شاهرخ تهوع آور!

    پاسخ

    بنده بعید میدونم منکر افتخارات شهید زرین شده باشم. در کامنت قبلی هم عرض کردم که اوکی ایشون بهترینن. حله؟

    پاسخ

    پس چرا اسم شهید عبدالرسول زرین نیست
    ای بابا فهمیدم چون امکان نداره یک ایران جز برترین ها باشه ولی این بار هست طبق خود دفترچه اش ۲۰۰۰ شلیک موفق و امار داده شده حزب بعث در طول جنگ بالایه ۷۰۰ نفر
    خب الان چی؟؟؟

    پاسخ

    اگه عاقل باشی همه میدونن ما ایرانی ها هم تک تیر انداز داشتیم اونم بهترینش .شهید زرین ابروی جنگ بود

    پاسخ

    واکنش صادقانه عبدالرسول زرین وقتی میبینه با بیش از 700 کشته رسمی تو لیست نیست

    پاسخ

    واقعا متاسفم که نام شهید زرین در رأس اینها نیست ،ایشان با کمترین امکانات و با اسلحه ای با کلاس پایین تر حداقل چندبرابر اینهایی که اسم بردید شلیک موفق داشتند ،نقل قول دوستان ‌‌‌‌هم رزماش حتی یکبارم تیرش خطا نمی‌رفت و هیچ وقت دوبار شلیک نکرده ،سه هزار شلیک موفق هفتصد شلیک به فرماندهان ،کدومداینا همچین آماری داشتن ؟

    پاسخ

    ای تاریخ قلمت بشکند اگر بخواهی دلاوریهای شیران ایران زمین را انکار کنی

    پاسخ

    آخه مردک اینارو ک لیست کردی اگر جمع شلیکهای موفقشون بزاری روهم بازم به زور به شهید زرین میرسه
    چجور لیست کردی آخه

    پاسخ

    حیف این وقتی که گذاشتم این متن ها رو خوندم اسم قهرمان خودمون اسطوره خودمون که اسطوره جهان هست شهید عبدالرسول زرین رو نیاوردین من خوندم چون فکر میکردم در اخر اسم شهید زرین به عنوان بهترین و نفر اول اسنایپر های جهان نوشتین واقعا متاسفم برای امثال شما

    پاسخ

    شهید زرین رو نگفتین تا آخرش اومدم گفتم شاید آورده باشین ولی کم لطفی کردین

    پاسخ

    شهید زرین خودمون با اون اسنایپش ۳۰۰۰ تا عراقی رو کشته که ۷۰۰ تاش فرمانده بودن ! اسمش چرا نیست؟

    پاسخ

    بابا شهید زرین خودمون با اسنایپر کلاس پایین بیشتر از اون آمریکایی ها زده
    بهترین تک تیرانداز همه دوران هاست

    پاسخ

    عبدالرسول زرین 700 تا کشته داشته بعد تو لیست نیست حتی اگه نصفشم حساب نکنی بارم اوله

    پاسخ

    عبدالحسین زرین مخوف ترین تک تیرانداز تاریخ

    پاسخ

    با درود و پیشکش ادب خدمت همه دوستان
    برخی از دوستان که بیشترین افراد این کشور هم چون ایشان عاشق قهرمان سازی و شخصیت پروری در حد و اندازه بت من و اسپایدر من هستند همیشه دوست داشتند و دارند همه چیز رو با زور و بت سازی بالا ببرند ولی تو دنیا اینجوریا نیست و همه چی قاعده خاص خودشو داره و اصلا هم اهمیت نمیده که ما ها چه سلیقه های فوق احساساتی داریم .

    پاسخ

    سایتتون خیلی بده با اینکه شهید زرین 3000 تا شلیک موفق داشته و 700 تاش رو به فرماندهان زده اسمی نبردین بعد از کریس کایل آوردین که زن و بچه های مردم رو میکشت

    پاسخ

    درواقع شما منطقی نمیگید در کل جنگ که مایل بود عراقی ها داشتن از روش که بچه ها رو یا زن هاشون استفاده کنند تا پیروز بشن خیلی از این بچه ها معصوم بودن ولی پدرو مادر بد بهشون نارنجک های روسی Jv/74 میدادن که آدم بکشند من اگه تک تیرانداز بودم اون بچه رو با مادرشو بدون توجه میکشتم تو کل تاریخ جنگ هم ثبت شده که عراقی ها این کارو کردن

    پاسخ

    واقعا متاسفم که اسمی از شهید زرین اینجا نیست…جمع کنید این مسخره بازیو…همشون انگشت کوچیک شهید زرینم نمیشن…پووف

    پاسخ

    سلام و درود خدمت شما عزیزان 🇮🇷
    دوستان من هم مثل شما خیلی متأثر شدم وقتی دیدم نام قهرمان میهن مان در جمع این مثلا رکورد داران جهان نیست..تعجبی ندارد وقتی می‌خواهند اسامی شهدا را از کوچه‌‌ها بردارند و جاش نسترن بنویسند یا از کتب درسی شهدا حذف کنند پس طبیعی است که در این جمع شهید زرین نیز نباشد 🇮🇷ولی من سوالی دارم..آیا امروزه امنیت ناموسی که ما ایرانیان داریم 🇮🇷( ناموس برای ایرانی میدونید چیه دیگه )🇮🇷 آیا مدیون امثال سردار زرین و دیگر شهدا نیستیم؟؟. 🇮🇷 چگونه جواب خواهید د؟

    پاسخ

    با احترام *****
    بهترین اسنایپر جهان _شهید زرین رو با 700 کشته در ظرف 3 سال رو پست نکردین
    بعد کایلی که تو 8 سال 160 کشته داشت پست کردین

    پاسخ

    برادر تعداد شلیک هایه موفق این بزرگوار بیش از دو هزارتا بوده و شلیک هایه کلیدی ایشون ک منجر به کشته شدن فرماندهان یا اتشبار هایه دشمن بوده ۷۰۰ تا بوده
    و حتی خیلی از فرمانداهان گواه بر سه هزار شلیک موفق ایشون میدهند و این عدد دو هزار ک من گفتم طبق گفته ی خود ایشون هست حدودا هفت یا هشت ماه قبل از شهادتش، ک در این هفت هشت ماه در چندین عملیات بزرگ نقش موثر داشته این بزرگوار

    پاسخ

    چرااسمی از شهید زرین نیاوردین که رکورد دوبرابری ازنفراول لیستتون ازلحاظ شلیک دقیق منجربه مرگ داره

    پاسخ