;
coinex

نخستین تراکنش آفلاین دوج کوین بر بستر استارلینک انجام شد؛ رادیو دوج چیست؟

نخستین تراکنش آفلاین دوج کوین راه‌اندازی شد. این تراکنش که بر بستر استارلینک انجام شده، سوال‌هایی را درباره رادیو موج ایجاد می‌کند. آیا دوج کوین اولین رمزارز ارسال شده توسط رادیو است؟ با ما همراه باشید.

به گفته توسعه دهنده دوج کوین Michi Lumin، یک تراکنش DOGE از طریق رادیو و با استفاده ار پروتکلی به نام «Radio Doge» ارسال شده است. طرفداران Dogecoin اعتقاد دارند رادیو دوج دسترسی به دوج کوین را برای کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند میسر می‌کند.

انتقال 4.2 واحد دوج کوین بر بستر استارلینک

در طی یک انتقال رادیویی در تاریخ 22 آپریل 2022، میزان 4.2 واحد از رمزارز دوج کوین با کمک شبکه‌ جهانی ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) ارسال شده است. این خبر در توییتر توسعه دهنده دوج کوین Michi Lumin منتشر شد.

نخستین تراکنش آفلاین دوج کوین بر بستر استارلینک انجام شد؛ رادیو دوج چیست؟

متن این توییت به شکل زیر بود:

سلام. [من] دوباره خواب‌آلود هستم، بنابراین صحبتمان طولانی نخواهد شد، اما 4.2069 واحد دوج کوین را (از BudZ heh) در حالی که @tjstebbing و @KBluezr به وسیله یک دریافت کننده 810 مایل آن طرف در حال شنیدن آن بودند، به مسافت 100 مایل با  libdogecoin، رادیو و در نهایت از طریق Starlink، به شبکه اصلی در طرف دیگر منتقل کردم.

تراکنش آفلاین دوج کوین اولین تراکنش رادیویی رمزارزها نیست

دوج کوین اولین رمزارز ارسال شده توسط رادیو نیست. پیش از این مفاهیمی نظیر شبکه‌ توری (mesh networking)، تجهیزات ابتدایی رادیویی و همچنین آنتن‌های قابل حمل، امکان ارسال بیت کوین بدون نیاز به اینترنت را برای کاربران ایجاد کرده بودند.

نخستین تراکنش آفلاین دوج کوین بر بستر استارلینک انجام شد؛ رادیو دوج چیست؟

سم پترسون (Sam Patterson)، مدیر اجرایی سابق OB1، در سال 2019 توضیح داد رادیو بیشتر از اینکه یک شبکه همتا به همتا ساخته شده در وب باشد، یک شبکه P2P است.

پترسون در 15 فوریه 2019 در توییتی نوشت: «شبکه‌های همتا به همتا که بر روی اینترنت ساخته شده‌اند به دلیل انعطاف پذیری و بدون نقطه ضعف مرکزی دارند، بسیار جذابیت هستند. موضوع عنوان شده کمی گمراه کننده است. شبکه‌های همتا به همتا بر روی بسیاری از کامپیوترها و ارتباطات بین آن ساخته شده‌اند. این قضیه در مورد رادیو درست نیست زیرا رادیو یک سیستم همتا به همتای واقعی است.»

ارسال دوج کوین بدون اینترنت با رادیو دوج

تراکنش دوج کوین (DOGE) ارسال شده توسط Michi Lumin و دوستانش با فناوری رادیویی کم هزینه HF/LoRaWAN همراه با شبکه ماهواره‌ای استارلینک صورت گرفته است.

یک حامی ارز دوج کوین در توییت روز جمعه خود نوشت:

اولین تراکنش دوج کوین بدون اینترنت و با استفاده از رادیو دوج انجام شد. شگفت انگیز است! رادیو دوج دسترسی به دوج کوین را برای افرادی که به اینترنت متصل نیستند امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نخستین تراکنش آفلاین دوج کوین بر بستر استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام خیلی عالی است انشاالله رشت و پیشرفت داشته باشد صعود زیاد داشته باشد ولی نزولی

    خیلی.. کم .. قوی وبا دوام خودش ا صبا ت کند.

    پاسخ