;
coinex

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 ؛ چگونه در DeFi سرمایه گذاری کنیم؟   

بازار امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) اخیراً رشد بسیار خوبی داشته‌اند. ما در این نوشتار از تکراتو، قصد دارید بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 را معرفی کنیم.

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 شامل موارد بسیاری می‌شوند که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. ما در این نوشتار، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد دارید در یکی از پروژه‌های مشهور دیفای سرمایه‌گذاری کنید، به این نوشتار از تکراتو توجه بفرمایید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید.

اگر شما هم با دنیای رمزارزها آشنایی داشته باشید، احتمالاً نام دنیای امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) را شنیده‌اید. این بازار در دو سال اخیر تاکنون توانسته به رشد قابل‌توجهی دست پیدا کند. به همین دلیل هم توانایی‌ها و قابلیت‌های این برنامه برای اغلب افراد ثابت شده است. ازاین‌رو، بسیاری از کاربران قصد دارند روی این ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خواندن این مطلب می‌تواند برای شما تا حد زیادی مفید باشد.

لازم به ذکر است که دنیای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بیشتر از 150 میلیارد دلار ارزش دارد که قیمت بسیار خوبی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، شاید برای شما جالب باشد که بدانید صدها پروژه در این بازار وجود دارد که موجب افزایش محبوبیت آن شده است. شما می‌توانید هر یک از پروژه‌های این بازار که می‌خواهید را انتخاب و سرمایه‌گذاری خود را آغاز نمایید. پس با بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 همراه ما باشید.

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، پروژه‌های بسیار زیادی در بازار دنیای مالی غیرمتمرکز وجود دارد که شاید برای شما جذاب باشند. این بازار که یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود، اخیراً رشد زیادی داشته‌اند و به همین دلیل هم به یکی از اصلی‌ترین رقبای سیستم‌های مالی و پروژه‌های قدیمی تبدیل شده‌اند. در ادامه، برخی از بهترین و محبوب‌ترین پروژه‌های دیفای که در سال 2022 رایج شده‌اند را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

علاوه بر بهترین پروژه‌های دیفای، پیشنهاد می‌کنیم با پروژه‌های حوزه متاورس هم آشنا شوید. به همین منظور، شاید برای شما سؤال پیش بیاید که بهترین پروژه‌های متاورس برای خرید و سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟ برای پاسخ به این سؤال، می‌توانید نوشتار مربوط به آن را مطالعه فرمایید. همینطور بهترین پروژه‌ها و ارزهای وب 3  می‌‌تواند محبوب‌ترین پلتفرم‌های وب 3 را به شما نشان دهند.

همان طور که می‌دانید، ارزهای دیجیتال بسیار فراوانی در این بازار وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اگر به این حوزه تمایل دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین ارز دیجیتال متاورس برای سرمایه‌گذاری در سال 2022 بیندازید. به‌جز موارد ذکرشده، فهرست بهترین بازی‌های متاورس برای کسب درآمد می‌تواند کمک شایانی به شما کند. در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2022 هم می‌تواند آینده‌دارترین و ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کند.

در ادامه بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 گفته می‌شود که این بازار موجب تغییروتحول زیادی در حوزه صنعت ارزهای دیجیتال شده است. به همین دلیل هم اغلب سرمایه‌گذاران قصد دارند بهترین توکن های دیفای را بشناسند تا بتوانند سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشند.

کسانی که توکن‌های دیفای را دارند، نه‌تنها می‌توانند وجوه خود را دست‌نخورده نگه داشته و از آن استفاده نکنند، بلکه آن‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌هایی مانند ییلد فارمینگ، معامله ارزهای غیرمتمرکز، استفاده از توکن‌ها و بسیاری روش‌های متنوع دیگر، مقدار آن‌ها را بیشتر از قبل کنند. بااین‌حال، قبل از همه چیز بهتر است با مفهوم دیفای آشنا شوید.

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

دیفای (DeFi) چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای شما عزیزان پیش بیاید، این است که دیفای چه مفهومی دارد؟ DeFi، مخفف عبارت Decentraland Finance بوده که به امور مالی غیرمتمرکز اشاره دارد. این امور مالی غالباً برای اضافه کردن ویژگی‌های مالی سنتی به فضای ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کار با جداسازی سرویس‌های مالی مختلف و غیرمتمرکز کردن آن‌ها انجام می‌گیرد.

علاوه بر این، این بخش، ویژگی‌های خدمات ارزی مانند وام، قرض دادن، کسب سود و مبادله دارایی‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که این کار با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر می‌شود. به همین دلیل هم برخی می‌گویند که دیفای تا حد زیادی مانند بانک‌داری سنتی عمل می‌کند.

بهترین و محبوب‌ترین پروژه‌های دیفای کدام‌اند؟

اکنون وقت آن رسیده که بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 را بشناسید. در پروژه‌های دیفای، شما می‌توانید زیرساخت‌های صرافی‌های غیرمتمرکز را مشاهده کنید. این بدان معنی است که تمام این پروژه‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند. اگرچه سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها با خطرهایی همراه است، اما هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، امنیت آن‌ها هم بیشتر از قبل می‌شود. در ادامه، برخی از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه گذاری را مشاهده می‌کنید.

ترا (لونا)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

اگر می‌خواهید اسامی ارزهای دیفای را بدانید، یکی از بهترین آن‌ها پروژه ترا با ارز دیجیتال لونا در نظر گرفته می‌شود. این بلاک‌چین که از استیبل کوین‌های ثابت فیات به شمار می‌رود، برای ایجاد سیستم‌های پرداختی برای طیف وسیعی از ارزها مورداستفاده قرار می‌گیرد. همان طور که گفتیم، توکن بومی این پروژه لونا نام دارد که برای تثبیت قیمت استیبل کوین‌ها و ارسال و رأی‌گیری و همچنین پیشنهادهای حاکمیتی استفاده می‌شود. امروزه ترا به‌عنوان یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های رمزنگاری با بیشتر از 100 مورد شناخته می‌شود.

عرضه

  • حداکثر عرضه: 1,000,000,000 لونا
  • کل عرضه: 780,400,406 لونا
  • عرضه در گردش: 367,358,155,04 لونا
  • ارزش بازار: 29.6 میلیارد دلار ارزش لونا

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز لونا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انتشار لونا با سایر پروژه‌ها تفاوت دارد. زیرا میزان عرضه توکن در گردش هنگامی که با دارایی‌ها در ارتباط قرار می‌گیرد، کاهش یا افزایش می‌یابد. اگر تقاضای بازار برای استیبل کوین‌ها زیاد باشد و بازار هم گسترش یابد، برخی از توکن‌ها لونا را می‌سوزانند. همچنین هنگامی که بازار کوچک‌تر می‌شود، مقداری از این توکن‌ها حفظ می‌شوند. به همین دلیل هم در لیست بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 قرار دارد.

دای (DAI)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از استیبل کوین‌هایی که در لیست بهترین پروژه های DeFi برای سرمایه گذاری قرار می‌گیرد، ارز دیجیتال دای است. این استیبل کوین که مبتنی بر اتریوم کار می‌کند، از طریق Maker Platform و MakerDAO راه‌‌اندازی و اداره می‌شود. تفاوت اصلی دای و سایر استیبل کوین‌ها این است که دای کاملاً غیرمتمرکز است. همان طور که می‌دانید، اغلب سکه‌های غیرمتمرکز عملکرد خوبی نداشته‌اند؛ بااین‌حال، ارز دای با قیمت ثابت نزدیک به یک دلار، محبوبیت زیادی در میان مردم دارد.

عرضه

  • حداکثر: عرضه حداکثری ندارد
  • کل عرضه: 9,433,360,981 دای
  • عرضه در گردش: 9,433,360,981 دای
  • ارزش بازار: 9.4 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز دای

شاید برای شما جالب باشد که بدانید توکن دای که یکی از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده‌ای ندارد. به همین دلیل هم قیمت آن همیشه نزدیک به یک دلار است و اگر بازار پیشرفت کرده و گسترش یابد، مقداری از این توکن ضرب و سپس سوزانده می‌شود. با استفاده از این ارز دیجیتال، شما می‌توانید کارهای بسیاری کنید. تعامل با dappهای اتریوم و پروژه‌ها دیفای، تأمین نقدینگی به سایر پروتکل‌ها و عنوان وثیقه در پلتفرم‌های گوناگون، از موارد استفاده از دای هستند.

چین لینک (LINK)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 که طرفداران زیادی دارد، چین لینک با توکن بومی LINK است. این پروژه که به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند، مجموعه‌ای از داده‌ها را با استفاده از اوراکل‌ها و قراردادهای هوشمند، به کاربران ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، شما داده‌های متوسطی از دنیای واقعی و بلاک‌چین دریافت می‌کنید. این پروژه از سال 2019 تاکنون رشد خوبی داشته و برای 300 قرارداد موجود در آن، بیشتر از 75 فید باید هزینه کرد. این پروژه کمک‌های مالی زیادی به سایر پروژه‌ها می‌دهد.

عرضه

  • حداکثر: 1,000,000,000 لینک
  • عرضه کل: 1,000,000,000 لینک
  • عرضه در گردش: 467,009,549 لینک
  • ارزش بازار: 6.2 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز لینک

همان طور که تاکنون متوجه شدید، ارز دیجیتال لینک به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. بااین‌حال، هیچ برنامه‌ای برای این ارز دیجیتال یافت نمی‌شود. در همین حین، داده‌ها نشان می‌دهند که این پروژه هرسال عرضه در گردش خود را 4 تا 5 درصد افزایش می‌دهد. این توکن مزایا بسیاری دارد؛ شما می‌توانید از آن در قراردادهای هوشمند، شبکه هزینه‌ها و همچنین شرط‌بندی‌ها استفاده کنید.

آوالانچ (AVAX)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

آوالانچ هم یکی دیگر از بهترین توکن های دیفای به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی دارد. این پروژه که یک پلتفرم قراردادهای هوشمند برای راه‌اندازی برنامه‌های مالی غیرمتمرکز، دارایی‌های مالی و سایر خدمات این‌چنینی است. این برنامه از ماشین مجازی اتریوم (EVM)، اشتراک‌گذاری برنامه‌های کاربردی خاص و NFTها پشتیبانی می‌کند. همچنین خوب است بدانید که این پلتفرم از پروتکل اثبات سهام (PoS) برای ارائه شبکه خود استفاده می‌کند و به همین دلیل هم در لیست بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 قرار می‌گیرد.

عرضه

  • حداکثر: 720,000,000 آواکس
  • عرضه کل: 377,752,194 آواکس
  • عرضه در گردش: 265,659,555 آواکس
  • ارزش بازار: 19.8 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز آواکس

AVAX که در میان اسامی ارزهای دیفای قرار دارد، یک دوره انحصاری برای فروش توکن‌های خود داشت. در حال حاضر، این توکن‌ها را نرخ ضرب سالیانه 7 تا 12 درصد به فروش می‌رسند. برای متعادل کردن بازار هم مانند سایر توکن‌ها، از روش سوزاندن استفاده می‌شود. این توکن را می‌توان برای ایمن‌سازی شبکه، پرداخت هزینه‌ها، شرط‌بندی و همچنین واحد پایه برای حساب بین چندین بلاک‌چین بکار برد.

یونی سواپ (UNI)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از بهترین پروژه های DeFi برای سرمایه گذاری که شهرت زیادی هم دارد، پروژه یونی سواپ با توکن بومی UNI است. این پروژه هم‌اکنون به‌عنوان پرچم‌دار مبادلات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این پروژه یک صرافی غیرمتمرکز است که روی بلاک‌چین اتریوم و در سال 2017 ساخته شده است. پروتکل معاملاتی این پروژه به‌عنوان بازار ساز خودکار (AMM) انجام می‌گیرد که می‌تواند قیمت ارز دیجیتال را بر اساس دو ارز دیجیتال دیگر در استخر تعیین می‌کند.

در این پلتفرم، شما امکان مبادله و تجارت توکن‌های مختلفی مانند دیفای و همچنین توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی را خواهید داشت. اگر توکن ERC20 را در این لیست پیدا نکردید، می‌توانید آدرس قرارداد آن را یافته و با استفاده از جفتی که ایجاد می‌نمایید، آن را با یک ارز دیجیتال دیگر مبادله کنید. باتوجه‌به قابلیت‌های ذکرشده، این پلتفرم یکی از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. با ادامه بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 همراه ما باشید.

عرضه

  • حداکثر: 1,000,000,000 یونی
  • عرضه کل: 100,000,000 یونی
  • عرضه در گردش: 456,489,583 یونی
  • ارزش بازار: 3.8 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای یونی سواپ

همان طور که تاکنون متوجه شدید، یونی سواپ یکی از بهترین پروژه های DeFi برای سرمایه گذاری است. این پروژه تا سال 2024، برای 40 درصد از تیم، کارکنان و سرمایه‌گذاران خود، یک دوره چهارساله دارد. بعد از آن هم ارز دیجیتال UNI با نرخ تورم دو درصد کار خواهد کرد. این ارز دیجیتال و پروژه مخصوص به آن مزایای بسیاری دارد. حکمیت زنجیره‌ای، شرط‌بندی در استخرها و پاداش برای شرط‌بندی در این استخرها از مهم‌ترین مزایای این پروژه محسوب می‌شوند.

سینتتیکس (SNX)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

سینتتیکس هم یکی دیگر از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه گذاری است که به‌عنوان سریع‌ترین پلتفرم دیفای شناخته می‌شود. این پلتفرم غیرمتمرکز، بر اساس بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. سینتتیکس به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دنیای واقع را به‌عنوان توکن تعیین کنند. این پروژه قابلیت‌های بسیاری دارد و به همین دلیل هم افراد بسیاری را به خود جذب کرده است.

عرضه

  • حداکثر: 245,079,074 SNX
  • کل عرضه: 245,079,074 SNX
  • عرضه در گردش: 212,422,468 SNX
  • ارزش بازار: 773 میلیون دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای پروژه سینتتیکس

همان طور که تاکنون متوجه شدید، پروژه سینتتیکس یکی از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 به شمار می‌رود. برنامه سرمایه‌گذاری این پروژه در ماه مارس 2019 معرفی شد و کاهش نرخ تورم هفتگی 1.25 را نشان داد. با استفاده از این ارز دیجیتال، شما می‌توانید سرمایه‌گذاری خوب در وثیقه گذاشتن دارایی‌ها داشته باشید. همچنین ییلد فارمینگ، هزینه‌های معاملاتی هم از سایر موارد استفاده از این ارز دیجیتال است.

اسموسیس (OSMO)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

اسموسیس هم یکی دیگر از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه گذاری شناخته می‌شود که ارز دیجیتال بومی آن هم OSMO نام دارد. مهم‌ترین هدف این پروژه، ارائه نقدینگی به سایر پلتفرم‌هاست. خوب است بدانید که این پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین اثبات سهام (PoS) کار می‌کند و همچنین با زنجیره‌های فعال و غیرفعال هم به‌راحتی کار می‌کند. در این پلتفرم، بخش‌های مختلفی مانند مالکیت حاکمیتی، سیستم‌های حاکمیتی و همچنین توکن‌های حاکمیتی را ارائه می‌دهد.

عرضه

  • حداکثر: 1,000,000,000 OSMO
  • کل عرضه: 325,000,000 OSMO
  • عرضه در گردش: 313,697,246 OSMO
  • ارزش بازار: 3 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز OSMO

شاید برای شما جالب باشد که بدانید OSMO یک ارز تورمی است و تورم برنامه‌ریزی‌شده 76 درصدی دارد. این امر موجب می‌شود که تورم این ارز در سال، به میزان 1.3 درصد کاهش یابد. همچنین لازم به ذکر است که این توکن در ژوئن 2021 با عرضه اولیه 100 میلیون OSMO آغاز بکار کرد. از آنجا که این ارز موارد استفاده زیادی دارد، می‌توان آن را در لیست بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 به شمار آورد. حاکمیت زنجیره‌ای، شرط‌بندی در استخرها و پاداش برای شرط‌بندی در این استخرها از موارد استفاده این توکن است.

فرکس (FRAX & FXS)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

اگر هنوز به دنبال اسامی ارزهای دیفای هستید، می‌توانید به خریدوفروش ارز فرکس بپردازید. این پروژه که یک سیستم استیبل کوین منبع‌باز است، بدون مجوز روی زنجیره است. همچنین شاید برای شما جالب باشد که مهم‌ترین هدف این پلتفرم، ارائه نقدینگی به سایر برنامه‌هاست. به همین دلیل هم می‌توان گفت که این پروژه بسیار مقیاس‌پذیر، غیرمتمرکز و به‌صورت الگوریتمی است. در حال حاضر، این پلتفرم بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است.

در نهایت، خوب است بدانید که توکن FRAX & FXS یک استیبل کوین منحصربه‌فرد با ارزش یک دلاری است که قیمت آن با استفاده از وثیقه‌ها و الگوریتم‌ها حفظ می‌شود. سهام FRAX & FXS یک توکن حاکمیتی است که کارمزدها، درآمدها و ارزش‌های اضافی را جمع‌آوری می‌کند.

عرضه FRAX

  • حداکثر: بدون محدودیت
  • عرضه کل: 2,903,242,158 FRAX
  • عرضه در گردش: 2,903,242,158 FRAX
  • ارزش: 2.9 میلیارد دلار

عرضه FXS

  • حداکثر: 100,000,000 FXS
  • عرضه کل: 99,365,044 FXS
  • عرضه در گردش: 57,730,568 FXS
  • ارزش: یک میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارزهای FRAX و FXS

عرضه توکن FRAX هم متناسب با تقاضای بازار، رشد می‌کند. از سوی دیگر، توکن FXS با عرضه بیشتر از 100 میلیون توکن، راه‌اندازی شد. بااین‌حال، کل عرضه این ارزها ثابت نیستند؛ اما بسته به مقدار توکن‌های سوزانده شده و ضرب شده FXS، این مقدار در نوسان است. این توکن‌ها را می‌توانیم در لیست بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 قرار دهیم.

این توکن‌ها موارد استفاده متفاوتی دارند؛ برای مثال، آنها برای تأمین نقدینگی به پروتکل‌های مختلف، وثیقه در پلتفرم‌های دیفای، پروتکل‌های قرض و وام، حکومت، جمع‌‎آوری هزینه‌ها و افزایش سرمایه کاربرد دارند.

اوما (UMA)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از بهترین توکن های دیفای اوما با ارز دیجیتال UMA است. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که با ساخت یک قرارداد هوشمند غیرقابل‌اعتماد، معاملات را انجام دهید. برای این کار، شما نیازی به کارگزار، اتاق پایاپای و یا از بین بردن مبادله نخواهید داشت. ازآنجاکه این پروژه خیلی کم از بخش‌های قیمت اوراکل استفاده می‌کند، خطر دست‌کاری اوراکل در بسیاری از پروتکل‌های دیفای از بین می‌رود. به همین ترتیب، این پروژه خود را به سایر مردم نشان می‌دهد.

عرضه

  • حداکثر: 101,172,570 اوما
  • عرضه کل: 106,251,029 اوما
  • عرضه در گردش: 65,368,377 اوما
  • ارزش: 534 میلیون دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز UMA

اگرچه این پروژه برنامه‌ای برای بازگشایی استفاده از توکن UMA ندارد، اما از نظر تجربی می‌دانیم که همواره تورم 0.05 درصدی وجود دارد که با هر بار رأی‌گیری انجام شده و عرضه این توکن افزایش می‌یابد. بااین‌حال، این پلتفرم توکن‌ها را می‌سوزاند تا هزینه ناشی از بین رفتن اوراکل را جبران نماید. شما می‌توانید از این توکن برای حاکمیت بر پلتفرم اوما، حل اختلافات و هزینه‌ها کمک بگیرید.

کامپاند (COMP)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

پلتفرم کامپاند با ارز دیجیتال COMP یکی از محبوب‌ترین و بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 به شمار می‌رود. این پروژه به کاربران این امکان را می‌دهد که با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود در یک استخر نقدینگی، درآمد قابل‌توجهی کسب کنند. به‌ازای نقدینگی که ارائه‌دهندگان سپرده‌گذاری می‌کنند، آن‌ها می‌توانند cToken دریافت نمایند. به‌علاوه، این پروتکل امکان قرض گرفتن وثیقه ارز دیجیتال را نیز فراهم می‌کند و بین 50 تا 75 درصد وام ارائه می‌دهد.

عرضه

  • حداکثر: 10,000,000 COMP
  • عرضه کل: 10,000,000 COMP
  • عرضه در گردش: 6,611,241 COMP
  • ارزش بازار: 696 میلیون دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز COMP

توکن‌های COMP قابلیت استخراج ندارند و شما نمی‌توانید آن‌ها را استخراج کنید؛ بااین‌حال، تیم سازنده این توکن روزانه مقدار 2800 توکن جدید صادر می‌کند که نصف آن‌ها به وام‌گیرندگان و نصف دیگر به وام‌دهندگان تعلق می‌گیرد. این توکن مزایای بسیاری دارد و شما می‌توانید از آن برای حکومت، پرداخت پاداش، شرط‌بندی و قرض گرفتن یا قرض دادن استفاده کنید.

گراف (GRT)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

پروژه گراف یک پروتکل محبوب است که داده‌ها را برای شبکه‌های بلاک‌چینی مانند اتریوم، مدیریت می‌کند. با استفاده از این پروتکل، می‌توان APIهای مربوط به داده‌های قرارداد هوشمند برای سرورهای مورداستفاده در Dappهای دیفای یا سایر نمونه‌های وب 3 را ایجاد کرد. ارز دیجیتال مربوط به این پلتفرم، GRT نام دارد که به‌صورت توکن ERC20 بوده و از آن برای تخصیص شبکه داده استفاده می‌شود. این توکن را برای اعطای جوایز در شبکه و سپرده‌گذاری استفاده می‌کنند. گراف یکی از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 است.

عرضه

  • حداکثر: 10,057,044,431 GRT
  • عرضه کل: 10,000,000,000 GRT
  • عرضه در گردش: 4,720,000,000 GRT
  • ارزش بازار: 2.2 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز GRT

اکنون وقت آن رسیده که اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاری و مزایای استفاده از توکن GRT کسب کنید. در ابتدا، این توکن با عرضه 12.5 درصدی در گردش آغاز به کار کرد و هر شش ماه، توکن‌های بیشتری آزاد می‌کرد. همچنین این توکن یک برنامه سالیانه دارد که از 3 درصد آغاز می‌شود و انتظار می‌رود یک درصد از توکن‌ها سوزانده شود. پرداخت پاداش، شرط‌بندی و پرداخت هزینه‌ها، از مهم‌ترین موارد استفاده از توکن GRT محسوب می‌شوند.

میکر (MKR)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از ارزهای DeFi برای سرمایه گذاری که طرفداران زیادی دارد، پروژه میکر با توکن بومی MKR است. این پروژه گسترده، شامل سازمان غیرمتمرکز و پلتفرم نرم‌افزاری پیشرفته‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ارز دای را صادر و مدیریت کنند. این پروژه بر اساس بلاک‌چین اتریوم بوده و با استفاده از توکن ERC20 اداره می‌شود. پروژه میکر، یکی از اولین پروژه‌هایی است که در زمینه ساخت محصولات مالی غیرمتمرکز بر بلاک‌چین کار می‌کند. دارندگان توکن MKR می‌توانند در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

عرضه

  • حداکثر: 1,005,577 MKR
  • عرضه کل: 977,631 MKR
  • عرضه در گردش: 901,310 MKR
  • ارزش بازار: 1.6 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز MKR

میکر که یکی از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 است، عرضه ثابتی دارد و تعداد توکن‌های آن بیشتر از این نمی‌شود. علاوه بر این سیستم قفل‌شده، این پروژه از یک سیستم خرید و سوختن هم استفاده می‌کند که قیمت توکن‌های در گردش را متعادل نگه می‌دارد. لازم به ذکر است که توکن MKR برای حکومت در پلتفرم، پرداخت هزینه‌ها، شرط‌بندی و افزایش سرمایه استفاده می‌شود.

پنکیک سواپ (CAKE)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

پروژه پنکیک سواپ با ارز دیجیتال CAKE، یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های دیفای در سال 2022 محسوب می‌شود. این پروژه که یک صرافی غیرمتمرکز در زنجیره بایننس است، نیازی به kyc ندارد و برنامه‌های دیفای را سرعت قابل‌توجهی می‌بخشد. در اصل، پنکیک سواپ شباهت زیادی به یونی سواپ دارد. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های آن را پنکیک سواپ متفاوت است. در ادامه، برخی از ویژگی‌های جدید این پروژه نسبت به یونی سواپ را مشاهده می‌کنید:

  • دو ابزار مخصوص برای ییلد فارمینگ برای اشتراک‌گذاری توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی و کسب ارز دیجیتال
  • بلیت بخت‌آزمایی
  • بازار حراج NFTهای متنوع
  • پیشنهاد اولیه مزرعه

عرضه

  • حداکثر: بدون محدودیت
  • عرضه کل: 274,247,477 کیک
  • عرضه در گردش: 274,247,477 کیک
  • ارزش بازار: 1.7 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز CAKE

همان طور که در بالا مشاهده کردید، ارز دیجیتال CAKE هیچ میزان حداکثری برای عرضه خود ندارد و با تورم 750000 CAKE، هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. بااین‌حال، توکن‌هایی که تازه منتشر شده‌اند، بین ییلد فارمینگ (60 درصد) و استخرهای نقدینگی (40 درصد) توزیع می‌شود. پنکیک سواپ که یکی از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 است، در مواردی مانند تجمع جمعیت، حراج‌های NFT و مشارکت در بخش‌های مختلف این پروژه کاربرد دارد.

آوه (AAVE)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

یکی دیگر از بهترین ارزهای DeFi برای سرمایه‌گذاری که طرفداران زیادی دارد، آوه با توکن بومی AAVE است. این پروژه که به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند، یک پروتکل وام‌دهی و قرضی است. در این برنامه، وام‌دهندگان می‌توانند با سپرده‌گذاری در استخرهای نقدینگی، سود خوبی کسب کنند. وام‌گیرندگان نیز می‌توانند با دادن ارزهای دیجیتال خود به‌عنوان وثیقه، وام را دریافت کنند. توکن AAVE با استفاده از استاندارد ERC20 طراحی شده است و به‌عنوان یک عنصر امنیتی این پروژه به شمار می‌رود.

عرضه

  • حداکثر: 16,000,000 AAVE
  • عرضه کل: 16,000,000 AAVE
  • عرضه در گردش: 13,631,729 AAVE
  • ارزش بازار: 1.7 میلیارد دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز AAVE

شاید برای شما جالب باشد که بدانید توکن آوه دارای تورم منفی است و تورم آن کاهش یافته است. دلیل این موضوع هم به کل ارزش قفل‌شده در این پلتفرم بستگی دارد؛ زیرا هنگامی که این پروتکل شروع به جمع‌آوری هزینه‌ها کند، توکن‌ها نیز سوزانده می‌شوند. وام و استقراض، تخفیف هزینه‌ها، حکومت و شرط‌بندی از مهم‌ترین موارد استفاده از این توکن محبوب است.

رن (REN)

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022

رن یک پروتکل غیرمتمرکز است که به کاربران این امکان را می‌دهد که هر توکنی که بخواهند را در بلاک‌چین منتقل نمایند. به همین علت هم بسیاری از سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که رن یکی از بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 است. انتقال نقدینگی و توکن‌ها به سایر پلتفرم‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر است. شما می‌توانید ماشین مجازی این پروژه را در بخش‌های مختلف دیفای ترکیب کرد تا نقدینگی آن‌ها را تأمین کند و نیازی به KYC نباشد.

عرضه

  • حداکثر: 1,000,000,000 REN
  • عرضه کل: 1,000,000,000 REN
  • عرضه در گردش: 1,000,000,000 REN
  • ارزش بازار: 395 میلیون دلار

سرمایه‌گذاری و مزایای ارز REN

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمام توکن‌های REN در حال گردش هستند. البته توکن‌هایی که برای باند مورداستفاده قرار می‎گیرند، از بازار خارج می‌شوند. همچنین هرچه تقاضا برای این توکن افزایش می‌یابد، توکن‌های بیشتری هم خارج می‌شوند. مهم‎ترین مورداستفاده و مزیت این توکن را می‌توان دسترسی به باند دانست.

سخن نهایی

بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 شامل موارد بسیاری می‌شوند که ما در این نوشتار، به معرفی 15 مورد از محبوب‌ترین‌ها اشاره کردیم. البته به یاد داشته باشید که موارد ذکرشده، به‌عنوان محبوب‌ترین‌ها در نظر گرفته شده‌اند و نمی‌توان گفت که هیچ‌گونه خطری در آن‌ها نیست. به همین دلیل هم قبل از سرمایه‌گذاری در هر یک از پروژه‌های بالا، سعی کنید آن را از تمام جوانب بررسی کرده و بهترین مورد را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

سوالات متداول

دیفای چیست؟

دیفای به امور مالی غیرمتمرکز اشاره دارد. این امور مالی غالباً برای اضافه کردن ویژگی‌های مالی سنتی به فضای ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال دای چیست؟

یک استیبل کوین که مبتنی بر اتریوم کار می‌کند، از طریق Maker Platform و MakerDAO راه‌‌اندازی و اداره می‌شود. تفاوت اصلی دای و سایر استیبل کوین‌ها این است که دای کاملاً غیرمتمرکز است.

بیشتر بخوانید:

منبع: academy.coinzilla

نظر شما درباره بهترین پروژه های دیفای در سال 2022 چیست؟ به نظر شما جای چه پروژه‌های دیگری در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر