;
coinex

ایلان ماسک می‌توانست به جای توییتر همه باشگاه های فوتبال بزرگ اروپایی را بخرد

آیا می‌دانید ارزش سهام توییتر در مقایسه با باشگاه‌های بزرگ دنیا چگونه است؟ با توجه به رویای سوپر لیگ اروپایی، ایلان ماسک می‌توانست به جای توئیتر همه باشگاه‌های فوتبال اروپا را بخرد.

مدیر عامل تسلا، SpaceX و ثروتمندترین مرد جهان، یعنی ایلان ماسک، بعد از هفته‌های متمادی بالاخره شرکت توئیتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری و سهام آن را خصوصی سازی کرد. ماسک با این مبلغ، می‌توانست باشگاه‌های بزرگ اروپا از جمله منچستر یونایتد، لیورپول، منچستر سیتی، آرسنال و … را خریداری کند. با این خبر همراه ما باشید تا ارزش سهام توییتر را بررسی کنیم.

ارزش سهام توییتر چقدر است؟

طبق گزارشات دریافتی، ایلان ماسک برای هر سهم توئیتر، در حدود 54.20 دلار می‌پردازد. قابل ذکر است که قبل از اینکه ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را بخرد و به بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت تبدیل شود، ارزش آن 38 درصد کمتر بود. بعد از انتشار این خبر، سهام توئیتر 6 درصد افزایش یافت.

ارزش سهام توییتر

می‌توان ادعا کرد که در طول دو دهه قبل، این بزرگ‌ترین خصوصی سازی سهام، برای یک شرکت تکنولوژی است. همین امر موجب می‌شود که ایلان ماسک به کنترل یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی بپردازد که کاربران زیادی دارد. بیشتر کاربران را سیاست‌مداران تشکیل داده‌اند.

مبلغ شرکت توئیتر، به حدی زیاد است که این خبر برای ما غیر قابل باور به نظر می‌رسید. اگر بخواهیم این مبلغ را به ارزش پول کشور خودمان حساب کنیم، چیزی در حدود یک میلیون و دویست هزار میلیارد می‌شود که این مبلغ برای بسیاری از ما، خارج از حد تصور است.

مقایسه مبلغ توییتر با باشگاه‌های بزرگ فوتبال دنیا

حال با یک مقایسه ساده می‌توان به هزینه استفاده شده در این خرید، پرداخت. طبق گزارشات ارزش‌گذاری در تمام باشگاه‌های فوتبال دنیا، می‌توان ادعا کرد که فوتبال اسپانیا در حدود 9 میلیارد یورو ارزش دارد که این مبلغ چیزی حدود 20 درصد مبلغ پرداخت شده به شرکت توئیتر است.

مقایسه مبلغ توییتر با باشگاه‌های بزرگ فونبال دنیا

علاوه بر تیم بزرگ اسپانیا، ایلان ماسک با این مبلغ می‌توانست 6 تیم دیگر از جمله منچستر یونایتد، لیورپول، منچستر سیتی، آرسنال، تاتنهام، چلسی و پاری سن ژرمن را نیز خریداری کند. علاوه بر این باشگاه‌ها، می‌توانست با مقدار پول باقیمانده مالکیت بایرن و دورتموند را که هر دو تیم‌های کشور آلمان هستند، بر عهده گیرد. جالب اینجاست که بعد از مالکیت این دو تیم، حدود 400 میلیون یورو باقی می‌ماند!

طبق قرارداد نوشته شده بین ایلان ماسک و شرکت توئیتر، در صورتی که یکی از طرفین قرارداد را لغو کند، بایستی مبلغ یک میلیارد دلار را به عنوان جریمه پرداخت کند که این مبلغ حتی بیشتر از ارزش باشگاه اتلتیکو مادرید است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ارزش سهام توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر