;
coinex

گزارش: کاربران آیفون راننده‌های بدتری هستند!

اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده،‌ بحث‌ دعوای کاربران آیفون و گوشی‌های اندرویدی را داغ‌تر می‌کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که کاربران اندرویدی، ایمن‌تر رانندگی می‌کنند.

شرکت خدمات بررسی بیمه‌ی ماشین Jerry، الگوی رفتاری 20 هزار راننده آمریکایی را در طول مسیر 13 میلیون کیلومتری، بررسی کرده است. تیم تحقیقاتی این پروژه، نتیجه داده‌های خود را در شش دسته، طبقه‌بندی کرده است: رانندگی ایمن در حالت کلی، رانندگی با حواس پرتی، سرعت، دور زدن، شتاب‌گیری و ترمزگیری.

بررسی‌های انجام شده نشان داده که کاربران اندرویدی در هر شش طبقه‌بندی، راننده‌های ایمن‌تری هستند. دسته‌ای که بیشترین اختلاف را نشان می‌داد، مربوط به رانندگی در حالت حواس‌پرتی بود که در آن، کاربران اندرویدی 6 امتیاز بالاتر از کاربران آیفون بودند.

رانندگی نا امن کاربران آیفون

بررسی انجام شده روی الگوی رفتاری راننده‌ها، اطلاعات دیگری را نیز فاش کرده است. این تحقیقات نشان داد که افراد مسن‌تر که ازدواج کرده‌اند، از خود خانه‌ای دارند، در قسمت‌های غرب میانه زندگی می‌کنند، فرزند جوان دارند یا اینکه تحصیل‌کرده هستند، در مجموع امتیازهای بالاتری گرفتند.

گزارش: کاربران آیفون راننده‌های بدتری هستند!

بررسی جزئی‌تر هر دسته و جمعیت نشان داد که برخلاف باور عموم، کاربران اندروید عملکرد بهتری نسبت به کاربران آیفون دارند. برای مثال، کاربران اندرویدی مجرد، بهتر از کاربران متاهل آیفون رانندگی می‌کنند. علاوه‌براین، کاربران اندرویدی که مدرک دیپلم ندارند در مقایسه با کاربران آیفون که مدرک دانشگاهی دارند، امتیاز بالاتری دریافت کردند. با مقایسه بیشتر مشخص شد که کاربران اندرویدی که صاحب خانه نیستند،‌ بهتر از کاربران آیفون که مالک خانه هستند رانندگی می‌کنند.

کاربران اندرویدی که در مجموع امتیازهای کمتری داشتند، باز هم در حالت کلی از کاربران آیفونی که امتیازهای بالایی داشتند، عملکرد بهتری از خود نشان دادند. در هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، جمعیت تحت آمار باید به نفع کاربران آیفون تمام می‌شد؛ اما اینطور نیست.

در حال حاضر، هیچ دلیل قاطعی برای این الگوی رفتاری وجود ندارد؛ اما محققان Jerry بر این باورند که دلیل آن می‌تواند به رانندگی «مبتنی بر قانون» در مقایسه با رانندگی «مبتنی بر احساس» مربوط باشد.

نتیجه مطالعات دیگری که در این زمینه انجام شده، نشان داده است که کاربران اندرویدی، باوجدان‌تر و صادق‌تر رانندگی می‌کنند و تمایل کمتری به قانون‌شکنی دارند. از طرف دیگر، تحقیقات نشان داده که کاربران گوشی‌های آیفون، احساسی‌تر رفتار می‌کنند که منجر به بروز رفتارهای ناسازگار و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

شاید کاربران گوشی‌های آیفون با خواندن این گزارش تصور کنند که تفکر متفاوتی دارند؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود که رانندگی ایمن‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رانندگی کاربران گوشی‌های آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کار هر کس نیست سامسونگ داشتن

    پاسخ