;
coinex

نکات خرید هاست لینوکس برای کسب و کارهای آنلاین

انتخاب یک هاست مناسب برای هر کسب و کار آنلاین دارای اهمیت بالایی است. خرید هاست لینوکس ایران یا اروپا و استفاده از آن می‌تواند بهترین انتخاب برای میزبانی از یک کسب و کار آنلاین باشد.

البته  توجه داشته باشید که هر هاست لینوکسی هم نمی‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد و حتماً باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. در ادامه قصد داریم برخی از نکات مهم خرید هاست لینوکس برای کسب و کارهای آنلاین را به شما بگوییم.

هاست لینوکس چیست؟

به طور کلی به هاست‌هایی که بر روی سرور لینوکسی قرار داشته باشند، هاست لینوکس گفته می‌شود. اصلی‌ترین دلیل اینکه این هاست محبوبیت زیادی دارد و اکثر کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده می‌کنند، منبع باز سیستم عامل linux host است.

منبع باز یا اصطلاحاً open source بودن سیستم عامل لینوکس به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات را به دلخواه در هسته سیستم عامل ایجاد کنید. اکثر افراد تصور می‌کنند که این هاست هم مانند هاست ویندوز است اما باید بگوییم که هاست لینوکس ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارد.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را دارید، می‌توانید با خرید هاست لینوکس مناسب اولین قدم برای راه اندازی کسب و کارتان را با قدرت بردارید.

ویژگی‌های هاست لینوکس

انعطاف پذیری، امنیت بالا، صرفه اقتصادی، پایداری و … از ویژگی‌هایی است که تمام هاست‌ها از جمله هاست لینوکس باید به همراه داشته باشند.

Open Source

هاست‌های لینوکس به دلیل اینکه منبع باز هستند، از امنیت بالایی برخوردار می‌باشند. اگر به دنبال یک هاست با امنیت بالا برای میزبانی از کسب و کار آنلاین خود می‌گردید، می‌توانید با خرید هاست لینوکس انتخاب مناسبی را برای استفاده از سرویس میزبانی داشته باشید.

نکات خرید هاست لینوکس برای کسب و کارهای آنلاین

پایداری خوب

پایداری هاست لینوکس نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به آن می‌بایست اهمیت داد. پایداری یا قابل اعتماد بودن یک هاست باعث می‌شود که خیالتان از بابت مشکلات احتمالی راحت باشد؛ البته این مورد تا حدودی به شرکت هاستینگ نیز بستگی خواهد داشت.

انعطاف‌پذیری بالا

منعطف بودن هاست لینوکس موجب شده است تا این هاست با هر محیطی به خوبی سازگار باشد و از آن بتوان در محیط‌های مختلف مربوط به کسب و کار و سایت استفاده کرد.

قیمت مناسب

لینوکس رایگان است و همین امر موجب می‌شود تا هزینه‌ها برای استفاده از هاست لینوکس به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند. البته توجه داشته باشید که قیمت خرید هاست لینوکس با توجه به منابع و فضایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، تعیین خواهد شد.

نکات مهم برای خرید هاست لینوکس

همانطور که در ابتدا گفته شد، برای خرید هاست لینوکس به جهت میزبانی از کسب و کار آنلاین شما باید دارای یک سری ویژگی و نکاتی باشد که در ادامه آن را خواهیم گفت.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که شرکت هاستینگ یا همان ارائه دهنده هاست نیز تأثیر زیادی در کیفیت خدمات خواهد داشت. پس باید ارائه دهنده‌ای که قصد خرید هاست لینوکس از آن دارید را بررسی کنید و حتما مورد ارزیابی قرار دهید.

نکات خرید هاست لینوکس برای کسب و کارهای آنلاین
خریدهاست لینوکس یک انتخاب مناسب برای پلتفرم‌های بر بستر php و perl؛ یا برای سایت‌هایی که از اسکریپت‌هایی مانند: وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… می‌باشد.قیمت‌هاست لینوکس بر اساس نیاز استفاده شما از منابع محاسبه می‌شود. هاست لینوکس در دو کشور: ایران و آلمان با کنترل پنل دایرکت ادمین قابل‌ارائه است.

منابع مورد نیاز

اولین مسئله‌ای که باید در خرید هاست لینوکس برای کسب و کار آنلاین به آن توجه داشته باشید، میزان منابع مورد نیاز شما است. ابتدا شما باید بدانید که برای میزبانی یک کسب و کار به چه مقدار فضا نیاز دارید.

این مسئله با میزان ترافیک، مطالب و به طور کلی حجم سایت و کسب و کار شما رابطه مستقیم دارد. یعنی تمام این موارد در میزان منابعی که مورد نیاز شما است تأثیرگذار خواهد بود.

اگر انتخاب درستی از نظر منابع نداشته باشید، مطمئناً در اواسط فعالیت به مشکل خواهید خورد. برای مثال، در صورتی که سایت و کسب و کار آنلاین شما با ترافیک زیادی همراه است و نیاز به منابع بیشتری داشته باشید و منابع محدودتری انتخاب کنید، باید به هنگام تمام شدن منابع آن‌‎ها را گسترش دهید.

در صورتی که شرکت هاستینگ linux host شما قابلیت ارتقاء منابع را نداشته باشد، مجبور به تغییر هاست خواهید شد که به هیچ عنوان مورد استقبال شما نخواهد بود.

پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید هاست مورد نظر، حتماً با مشاوره و پشتیبان هاستینگ و ارائه دهنده خود مشورتی داشته باشید. زیرا مشاوران می‌توانند تا حد زیادی میزان منابع مورد نیاز شما را با توجه به اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، تعیین کنند.

برخی از شرکت‌ها به صورت رایگان به شما مشاوره می‌دهند و برخی دیگر نیز در ازای دریافت هزینه مشخصی مشاوره خواهند داد.

میزان ترافیک یا مراجعه کنندگان

برای خرید یک هاست لینوکس مناسب، باید به تعداد بازدیدکنندگان و میزان ترافیک سایت و کسب و کار آنلاین خود توجه داشته باشید. در صورتی که تعداد بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان به سایت شما بالاست، طبیعتاً نیاز به منابع بیشتری خواهید داشت.

در صورتی که هاست لینوکس خود را با منابعی بیشتر از حد نیاز انتخاب کنید، ضرر مالی خواهید داشت. زیرا قیمت هاست‌ با توجه به منابع و خدمات منحصر به فردی که شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود.

اما اگر از هاست لینوکس با منابع کمتری نسبت به نیازتان استفاده کنید، از نظر زمان به مشکل می‌خورید؛ زیرا باید هاست دیگری را خریداری کنید و یا منابع مورد نیاز را افزایش دهید.

اگر کسب و کار آنلاین شما ترافیک زیادی دارد و هر روز بازدیدکنندگان زیادی به سایت شما می‌آیند، پیشنهاد می‌شود که از هاست پریمیوم استفاده کنید.

هاست‌های پریمیوم نسبت به هاست‌های معمولی از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار هستند. هاست پریمیوم تعداد اندکی از سایت‌ها را بر روی یک سرور قرار می‌دهد.

هاست‌های معمولی لینوکس و … که از قیمت پایین‌تری نسبت به هاست پریمیوم برخوردار هستند، برای کسب و کارهای آنلاین و سایت‌های تازه شکل گرفته مناسب خواهند بود.

هاست‌های معمولی تعداد زیادی از سایت‌ها را بر روی یک سرور قرار می‌دهند که همین امر موجب افت کیفیت، سرعت هاست و سایت مورد نظر می‌شود.

لازم به ذکر است که شما امکان خرید هاست لینوکس اختصاصی را هم خواهید داشت. همانطور که از نام این نوع هاست پیداست، هاست‌های اختصاصی فقط یک سایت را بر روی یک سرور قرار می‌دهند.

در واقع با خرید این نوع سایت، یک سرور و هاست به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد که طبیعتاً موجب افزایش سرعت و کیفیت سایت و تجارت آنلاین‌تان خواهد شد.

کنترل پنل

توجه به اینکه هاست لینوکس مورد نظر شما از چه کنترل پنلی استفاده می‌کند هم از اهمیت بالایی برخوردار است. کنترل پنل، تعیین کننده رابط کاربری و طراحی فضای پنل می‌باشد.

هاست لینوکس کنترل پنل‌های زیادی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها cPanel و دایرکت ادمین می‌باشند.

سی پنل و دایرکت ادمین برای آسان‌تر شدن مدیریت هاست‌ سایت‌ها طراحی شده اند. فرایند‌های مختلف از جمله آپدیت کردن در این دو کنترل پنل به راحتی انجام می‌شود.

افرادی که از فضای هاست و کار کردن با آن اطلاعات چندانی ندارند، می‌توانند به راحتی در دایرکت ادمین و سی پنل امور مختلف مدیریتی را انجام دهند.

مقرون به صرفه بودن

در خرید هاست لینوکس برای کسب و کار آنلاین حتماً باید به هزینه‎‌ای که بابت هاست مورد نظر می‌پردازید، توجه داشته باشید. در صورتی که قیمت آن هاست و سرویس میزبانی با منابعی که در اختیار شما قرار می‌دهد همخوانی نداشت، آن را خریداری نکنید.

اگر قصد موفق شدن در فضای وب را دارید، حتماً باید مراقب هزینه‌هایتان باشید. به هیچ عنوان نباید بیشتر از خدماتی که دریافت می‌کنید، هزینه پرداخت کنید.

هزینه‌های هاست لینوکس نسبت به اکثر هاست‌ها پایین‌تر است. البته این مورد در بلند مدت به چشم می‌آید و شاید در نگاه اول تفاوت چندانی میان آن با دیگر هاست‌ها (ویندوز و …) مشاهده نکنید.

مزایای هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز

بسیاری از افراد هاست لینوکس را با هاست ویندوز مقایسه می‌کنند و برای انتخاب میزبانی بین این دو هاست به شک می‌افتند.

اما باید گفت که خرید هاست لینوکس به دلیل اینکه سازگاری بالا و همچنین هزینه‌های پایین‌تری که نسبت به هاست ویندوز دارد، انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

توجه داشته باشید که هاست ویندوز به هیچ عنوان به اندازه هاست لینوکس با تمام محیط‌ها سازگاری نخواهد داشت.

یکی دیگر از مواردی که هاست لینوکس را از هاست ویندوز متمایز می‌کند، پشتیبانی لینوکس از زبان‌های مختلف برنامه نویسی است. همین امر باعث می‌شود تا هاست لینوکس را از نظر امنیت هم بهتر از هاست ویندوز بدانیم.

لینوکس، سیستم عاملی رایگان و متن باز است اما ویندوز سیستم عامل رایگانی نیست و حتی نرم افزارهای مربوط به سیستم عامل ویندوز نیز قیمت بالایی دارند.

همین امر باعث می‌شود که خرید هاست لینوکس مقرون به صرفه‌تر از خرید هاست ویندوز باشد. در هاستینگ‌ها، معمولاً هاست‌های لینوکس نسبت به هاست‌های ویندوز از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

کلام آخر

در کل مجموع نکات خرید هاست و دامین (هاست لینوکس)از چند زاویه قابل توجه است: شرکت ارائه دهنده، ترافیک سایت شما، تعیین میزان منابع مورد نیاز و … . قبل از خرید Linux host به کنترل پنل و ویژگی‌هایش توجه کنید. پلن‌های با منابع و دوره زمانی مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس بهترین را از معتبرترین شرکت‌های هاستینگ تهیه کنید.

.

پایان خبر/

تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر