;
coinex

Google I/O 2022: سرویس نقشه‌های گوگل به «نمای همه‌جانبه» مجهز می‌شود

گوگل در رویداد I/O 2022 از چند ویژگی و قابلیت جدید گوگل مپس رونمایی کرد که مهم‌ترین آن، نمای همه جانبه (immersive view) است. این ویژگی در حال حاضر، تنها در برخی شهرها امکان‌پذیر است. امکان استفاده از Live View با تکنولوژی واقعی افزوده هم ویژگی دیگری است که در دسترس برنامه‌های شخص ثالث قرار می‌گیرد.

گوگل در این رویداد از بهینه‌سازی‌های جدید گوگل مپس رونمایی کرد. قابلیت Street view از سال‌ها قبل به سرویس نقشه گوگل اضافه شده که کاربر با استفاده از آن می‌تواند از گوشه جهان که ایستاده، با نقطه دیگری از جهان آشنا شود؛ بدون اینکه واقعا در آنجا حضور داشته باشد. گوگل در این مدت، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تصاویر نقاط مختلف جهان را جمع‌آوری کرده و حالا، آن را با عکس‌های هوایی ادغام کرده است. ترکیبی که به یک «مدل دیجیتالی از جهان» تبدیل شده و گوگل، از آن به عنوان «immersive view» معرفی کرده است.

ویژگی‌های جدید گوگل مپس

گوگل مپس در قابلیت جدید «نمای همه‌جانبه»، مناظر، مکان‌ها، ساختمان‌ها، خیابان‌ها و موارد دیگر را با هم ترکیب کرده است. این ویژگی حتی مکان‌هایی را برای تماشا به کاربر پیشنهاد می‌کند و نمای داخلی از ساختمان‌ها را نیز ارائه می‌کند. شما حتی می‌توانید مناظر متناوب از برخی مناطق، مثل چشم‌انداز شب و آب و هوای بد را نیز تماشا کنید.

در بهینه‌سازی جدید گوگل مپس، مشاهده می‌کنیم که قابلیت‌های قبلی مثل نمایش ترافیک با نمای همه‌ جانبه ترکیب شده و برای گوشی‌های موبایل و هر دستگاه دیگری که قابلیت نصب این اپلیکیشن را داشته باشد، در دسترس است. تنها محدودیتی که در حال حاضر وجود دارد، تعداد محدود شهرهاست.

نمای همه جانبه گوگل مپس تا اواخر امسال برای شهرهای لس آنجلس، لندن، نیویورک، سان فرانسیسکو و توکیو راه‌اندازی می‌شود.

قابلیت Live view با واقعیت افزوده به شما اجازه می‌دهد که از ساختمان‌ها و مشخصه‌های اصلی شهر به عنوان راهنما برای پیدا کردن موقعیت مکانی خود و مقصدی که مد نظر دارید، استفاده کنید.

گوگل در این رویداد اعلام کرد که ویژگی Live View را از طریق ARCore Geopatial API در دسترس توسعه‌دهندگان و اپلیکیشن‌های دیگر قرار داده است.

برخی اپلیکیشن‌ها در حال حاضر از API برای ارائه نمای بهتر و قدرتمند‌تر استفاده می‌کنند.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر