;
coinex

دو تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون 30 اردیبهشت 1401 رونمایی می‌شوند

30 اردیبهشت ماه سال 1401، تاریخ تعیین شده برای عرضه تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 پلاس است. با این خبر همراه ما باشید تا با این تراشه‌ها بیشتر آشنا شویم.

شرکت کوالکام اظهار کرده که در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 1401 آماده ارائه و معرفی تراشه‌های جدیدی در کشور چین خواهد بود. این شرکت هنوز اطلاعات زیادی درباره این معرفی در اختیار ما نگذاشته است، اما این‌گونه انتظار می‌رود که شرکت کوالکام پردازنده‌های جدید سری کوالکام اسنپدراگون، به نام‌های تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 پلاس را در این روز معرفی نماید.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1

شرکت کوالکام، در تاریخ 30 اردیبهشت، احتمالا 2 محصول جدید خود را معرفی کند. یکی از این محصولات، تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 پلاس است که به بخش میان رده تعلق دارد و دیگری، تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس بوده که متعلق به پرچمدارهاست.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1

در تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 ، هسته‌های ARM Cortex A710 و 2.3 و Cortex A510 با فرکانس‌های 2.3 و 1.8 گیگا هرتز تعبیه شده و دارای پردازنده گرافیکی، Adreno 662 است.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

اگر بخواهیم درباره کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به نقاط مثبتی اشاره کنیم، باید بگوییم که این تراشه، نسخه ارتقا یافته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است. در این پردازنده، از فرآیند 4 نانومتری TSMC به جای فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده خواهد شد.

کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

تفاوت عمده این تراشه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، هسته CPU قدرتمند آن است. این تراشه یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز را دارد که در مقایسه با نسل‌های قبلی، اورکلاک به شمار می‌آید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که در این تراشه نیز سه واحد عملکرد Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 مانند تراشه‌های قبلی استفاده شود.

با توجه به افشای اطلاعات، احتمالا این چیپست، پیکربندی 1 + 3 + 4 هسته‌ای داشته باشد. هسته اصلی این تراشه، Cortex X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز بوده و دارای سه هسته Cortex A710 و چهار هسته Cortex A510 با همان فرکانس قبلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 و چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر