;
coinex

گردشگری در این شهرهای داخلی حتی بیشتر از ترکیه!

گردشگری در این شهرهای داخلی حتی بیشتر از ترکیه! ایران یکی از کشور‌هایی است که جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است.

اگر بخواهیم مثال خوبی را برای مقایسه بیان کنیم بد نیست اشاره‌ای به ترکیه داشته باشیم. ترکیه یکی از کشور‌هایی است که با جاذبه‌ها و دیدنی‌های فراوان توانسته سهم خوبی را از گردشگری به خود اختصاص دهد و میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف جهان باشد.

اما جالب است بدانید شهر‌های بسیاری در ایران هستند که گردشگری در آن‌‌ها از ترکیه و بسیاری مناطق دیگر بیشتر است. در این‌مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از شهر‌های ایران که جاذبه‌های دینی و تفریحی آن‌ها باعث شده به یکی از قوی‌ترین نقاط برای گردشگری تبدیل شوند، صحبت کنیم. علی بابا به‌عنوان یکی از بهترین سایت رزرو هتل خارجی می‌تواند جزئیات بهتری را برای این‌موضوع در‌اختیار شما قرار دهد.

شیراز

شیراز شهری زیبا با جاذبه‌های فراوان است. اگر هفته‌ها در شیراز باشید، هنوز جاهای ندیده بسیاری برای شما می‌ماند. شیراز را با نام شعر و ادب و زیبایی‌های طبیعی می‌شناسیم. مسافران و گردشگران بسیاری هر‌ساله از نقاط مختلف جهان به شیراز سفر می‌کنند تا از دیدنی‌ها و جاذبه‌های لذت ببرند.

علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی برای دیدن زادگاه دو شاعر معروف ایرانی به شیراز می‌روند و روزی را در‌کنار مقبره آن‌ها سپری می‌کنند. جاذبه‌های شیراز بخش‌های مختلفی مانند دیدنی‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی را شامل می‌شود.

اگر بخواهیم تعدادی از دیدنی‌های مهم شهر شیراز را نام ببریم حتما باید به آرامگاه شاه‌چراغ، آرامگاه‌های حافظ و سعدی، بازار و حمام وکیل، باغ ارم، تخت‌جمشید و باغ دلگشا اشاره کنیم. این‌ها فقط بخشی از دیدنی‌های شیراز هستند و همان‌طور که گفته شد، شیراز پر از زیبایی‌هایی است که زمانی بیشتر از یک مسافرت چند‌روزه می‌خواهد.

اصفهان

اصفهان یکی از شهر‌های توریستی ایران است که اگر بخواهیم شهر‌های زیبای جهان را نام ببریم، حتما باید نامی از این‌شهر در لیست داشته باشیم. اصفهان با همه آثار تاریخی و دینی‌های جذاب خود توانسته لقب “نصف جهان” را به خود اختصاص دهد.

علاقه‌مندان معماری از سراسر دنیا برای بازدید از بنا‌ها و معماری‌های زیبای این‌شهر که از دوره‌ها مختلف باقی مانده، به اصفهان سفر می‌کنند. اگر اهل مسافرت باشید، اصفهان یکی از جذاب‌ترین شهر‌ها برای شما است. هم‌چون شیراز، اصفهان نیز در بخش‌های مختلفی جاذبه‌های فراوان دارد و همه مخاطبان را در سن‌ها و با سلیقه‌های مختلف به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید بهترین سایت رزرو هتل خارجی را بشناسید، باید بدانید که اصفهان از بسیاری از شهر‌های گردشگری جهان، مسافران بیشتری را به خود جذب می‌کند.

گردشگری در این شهرهای داخلی حتی بیشتر از ترکیه!

سی‌و‌سه پل، میدان نقش‌جهان و دیدنی‌های اطراف آن، پل خواجو، کلیسا و موزه وانک، آتشگاه اصفهان و زاینده‌رود از جاذبه‌هایی هستند که بهتر است در سفر به اصفهان برای دیدن آن‌ها وقت کافی قرار داد.

تهران

اگر هنوز تهران را به‌عنوان شهری شلوغ و خسته‌کننده می‌دانید بهتر است سفر بعدی خود را در ایام تعطیلی مانند نوروز در تهران برنامه‌ریزی کنید. اگر‌چه مسافران زیادی به دلایل کاری و ارتباطی به تهران سفر می‌کنند، اما تهران یکی از شهر‌های بزرگ و زیبای ایران است که جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری دارد.

موزه‌ها، کاخ‌ها، گالری‌های هنری مختلف، رستوران‌ها و کافه‌های لوکس و جذاب بخشی از جذابیت‌های تهران هستند. اگر دوست داشته باشید، طبیعتی زیبا را در سفر به تهران تجربه کنید، بد نیست سری به برخی روستا‌های اطراف تهران مانند ابنیک، افجه، زرین‌دشت و امامه و بسیاری نقاط دیگر بزنید. علاوه‌بر این‌ها تهران دیدنی‌های زیبایی مانند باغ پرندگان، دریاچه چیتگر، مجموعه تفریحی توچال و باغ فردوس را هم دارد که برای بسیاری از گردشگران و مسافران فرصتی بی‌نظیر به‌شمار می‌روند.

گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به تهران سفر می‌کنند تا از دیدنی‌های آن لذت برده و با ایران نیز آشنا شوند. تهران از بسیاری از شهر‌هایی که شاید نام آن‌‎ها را به‌عنوان شهر‌های توریستی و گردشگری خارجی می‌شنویم، گردشگران و بازدید‌کنندگان بیشتری دارد. پس اگر بخواهیم به شهر‌های جذاب برای گردشگران در منطقه اشاره کنیم، بهتر است تهران را در اوایل لیست خود داشته باشیم.

مشهد

پایتخت معنوی کشور، یعنی مشهد، هر‌ساله میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان است. وجود با‌برکت امام رضا (ع) باعث شده، مشهد یکی از نقاط مهم برای زائران و گردشگران مذهبی باشد. علاوه‌بر حرم امام رضا (ع) جاذبه‌های مذهبی بسیار دیگری هم در مشهد وجود دارند.

ناگفته نماند جاذبه‌های دیدنی، تفریحی، فروشگاه‌ها، امکانات رفاهی، هتل‌ها و طبیعت مشهد نیز طرف‌داران بسیاری دارد که این‌‎شهر را به یکی از بهترین مقصد‌ها برای توریست‌ها و گردشگران تبدیل کرده است. اگر بخواهیم نگاهی به آمار داشته باشیم متوجه می‌شویم که مشهد یکی از شهر‌های جذاب از نظر مسافرتی در منطقه است که از بسیاری از شهر‌های خارجی با نام و آواز‌های متفاوت آمار بازدید و مسافران بیشتری دارد.

گردشگری در این شهرهای داخلی حتی بیشتر از ترکیه!

از دیگر جاذبه‌های مشهد مواردی مانند مقبره فردوسی، پارک‌هایی مانند وکیل‌آباد و ملت، شاندیز، طرقبه، بازار رضا مشهد، مسجد گوهر‌شاد، آرامگاه شیخ بهایی و موزه نان قابل اشاره هستند. در برخی ایام سال مانند تعطیلات یا اعیاد و مناسبت‌های مذهبی مشهد بیشترین تعداد مسافر را دارد و می‌توان آن را با بسیاری از شهر‌های توریستی و گردشگری جهان، از‌نظر تعداد مسافران مقایسه کرد. پس اگر دنبال بهترین سایت رزرو هتل خارجی مانند علی بابا هستید، در همین سایت بهتر است نگاهی به تور‌ها و بلیط‌های مشهد یا هتل‌های آن داشته باشید.

.

پایان خبر/

تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر