;
coinex

چوب های مناسب مبلمان روف گاردن ؛ در طراحی روف گاردن از چه مبلمانی استفاده کنیم؟

چوب های مناسب مبلمان روف گاردن ؛ در طراحی روف گاردن از چه مبلمانی استفاده کنیم؟  یکی از فاکتورهای مهم که در طراحی روف گاردن باید در نظر داشته باشید،‌ انتخاب مبلمان مناسب برای فضای باز است.

همانطور که می‌دانید، فضای باز روف گاردن محدودیت‌هایی دارد؛ بنابراین اگر اطلاعات بیشتری درباره چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن داشته باشیم،‌ انتخاب بهتری خواهیم داشت. در این مقاله به بررسی چوب های مناسب مبلمان روف گاردن می‌پردازیم.

چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن ویژگی‌های مشخصی دارند؛ چرا که باید مقاومت و دوام بیشتری در فضای باز داشته باشند. علاوه بر این، نباید اهمیت مقاومت آنها در برابر شرایط آب‌وهوایی را نادیده گرفت. در این مقاله می‌خواهیم به ویژگی‌های چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن بپردازیم تا بتوانید از بهترین طراحی روف گاردن بهره‌مند شوید.

انواع چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن

زمانی که درباره استفاده از چوب های مناسب برای روف گاردن صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که در طراحی روف گاردن نمی‌توانیم از هر نوع چوبی استفاده کنیم. بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره اجرای روف گاردن ، نقاط قوت و ضعف چوب‌ها را بررسی کرده و ببینید که چه نوع چوب‌هایی به عنوان چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از کارشناسان متخصص در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن کمک بگیرید تا هرآنچه لازم است بدانید را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه به مهم‌ترین نکات برای انتخاب چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن اشاره می‌کنیم که در حالت کلی به دو دسته چوب‌های سخت و چوب‌های نرم تقسیم می‌شوند.

تفاوت بین چوب سخت و چوب نرم

تفاوت اساسی بین چوب سخت و چوب نرم در ساختار گیاهی آنها نهفته است. درختان سخت چوب، گیاهان نهاندانه یا برگریز محسوب می‌شوند. این گیاهان که سالانه برگ‌های خود را می‌ریزند،‌ رشد کمتری دارند و همین روند رشد آهسته، به تراکم بیشتر چوب آنها کمک می‌کند.

اما درختان چوب نرم، مانند ژیمنوسپرم، درختانی همیشه سبز هستند. جالب است بدانید تعریف و طبقه‌بندی یک درخت به عنوان چوب سخت یا چوب نرم، به دانه‌ای بستگی دارد که تولید می‌کنند، نه تراکم چوب آن‌ها!

چوب سخت چیست؟

چوب‌های سخت به دلیل سبک و عملکرد خاصی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرند. چوب سخت، از درختان آنژیوسپرم به دست می‌آید که دارای عناصری هستند که آب و مواد مغذی را در سراسر چوب پخش می‌کنند. منافذ موجود در دانه چوب، عملکرد توزیع را انجام می‌دهند و به دانه‌های چوب باقی‌مانده اجازه می‌دهند متراکم‌تر شوند.

نمونه‌هایی از این نوع درختان برگ‌ریز عبارت است از: اکالیپتوس، بالسا، چوب ماهون، بلک بات، آدامس خالدار.

چوب های مناسب مبلمان روف گاردن ؛ در طراحی روف گاردن از چه مبلمانی استفاده کنیم؟

مزایای چوب سخت

  • طول عمر: چوب سخت محصولی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند که در طول زمان ماندگاری بالایی دارد.
  • نگهداری آسان: چوب‌های سخت به راحتی تمیز می‌شوند و خراش‌ها و فرورفتگی‌ها را می‌توان رفع کرد.
  • استحکام: ساختار سلولی متراکم درختان استحکام فوق‌العاده‌ای به الوار می‌دهد.
  • شکل ظاهری: الوار چوب سخت در طیف وسیعی از رنگ‌ها و پوشش‌ها  موجود است و تقریباً برای هر سبک معاصر مناسب است.
  • مقاومت در برابر آتش: چوب‌های سخت نسبت به چوب نرم مقاومت بیشتری در برابر آتش دارند.

معایب چوب سخت

  • سرعت رشد آهسته: چوب‌های سخت سرعت رشد آهسته‌تری نسبت به چوب‌های نرم دارند.
  • کارایی: به دلیل چگالی، کار با چوب سخت در طول ساخت و ساز بسیار سخت‌تر است.
  • هزینه: چوب‌های سخت ممکن است گران باشند، اما به دلیل کیفیت بالایی که دارند، کاملا به‌صرفه هستند.
  • صاف کردن: کف‌های چوبی در مناطق پر رفت و آمد نیاز به صاف کردن مسیر دارند که می‌تواند پرهزینه باشد.

چوب های مناسب مبلمان روف گاردن ؛ در طراحی روف گاردن از چه مبلمانی استفاده کنیم؟

چوب نرم چیست؟

چوب نرم یک گزینه چوب همه کاره است که پوششی خیره کننده و بدون درز را ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توانید یکی از گزینه‌های خوب برای مبملمان‌ها در اجرای روف گاردن باشد. چوب نرم از درختان ژیمنوسپرم به دست می‌آید که منافذ ندارند، اما در عوض برای انتقال آب و تولید شیره به  تراکئیدها متکی هستند. این ویژگی به چوب نرم چگالی کمتری می‌دهد.

سدر، صنوبر داگلاس کاج و شوکران از نمونه‌های درختان نرم هستند.

مزایای چوب نرم

  • کارایی: کار با چوب نرم آسان‌تر است و می‌توان از آن در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد.
  • پایداری: درختان چوب نرم خیلی سریعتر از چوب‌های سخت رشد می‌کنند و به عنوان یک منبع بسیار تجدید پذیر در نظر گرفته می‌شوند.
  • هزینه: این الوارها ارزان‌تر هستند، زیرا تهیه آن‌ها آسان‌تر است.

معایب چوب نرم

  • چگالی: چگالی کمتر چوب نرم به این معنی است که ضعیف‌تر است.
  • طول عمر: چوب نرم برای مناطق پر تردد مناسب نیست زیرا در طول زمان به خوبی چوب سخت سائیده نمی‌شود.
  • مقاومت در برابر آتش: چوب‌های نرم معمولاً مقاومت ضعیفی در برابر آتش دارند. البته می‌توان با فرآیندهای مختلف، آنها را فراوری کرد و مقاومت آنها در برابر آتش را افزایش داد.

نگه‌داری مبلمان چوبی در فضای باز

مسلما چوب های مناسب برای مبلمان روف گاردن به مراقبت و نگه‌داری نیاز دارند. لازم به ذکر است که مبلمان چوبی با کیفیت بالا به طور طبیعی بادوام‌تر هستند؛ اما اگر بخواهید در اجرای روف گاردن و مبلمان‌های آن استفاده کنید، بهتر است به‌خوبی از آنها نگه‌داری کنید. از نکات زیر می‌توانید برای مراقبت از مبلمان چوبی خود استفاده کنید.

·       پاک کردن گرد و غبار

گرد و غبار ساینده است. بنابراین می‌توانید از  یک پارچه نرم، تمیز و بدون پرز یا گردگیر از جنس پر برای از بین بردن گرد و غبار که بهترین عملکرد را دارد استفاده کنید. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به هوا، قبل از تمیز کردن مبلمان، پارچه را کمی مرطوب کنید. سعی کنید مرتباً یا حداقل هر چند روز یکبار گردگیری کنید تا تجمع گرد و غبار را به حداقل برسانید.

·       تهیه پوشش مناسب برای حفظ چوب مبلمان روف گاردن

با پوشاندن مبلمان چوبی خود از لکه و آسیب حرارتی محافظت کنید. مسلم است که چوب‌های مناسب مبلمان روف گاردن مقاومت بیش‌تری نسبت به چوب‌های دیگر دارند اما نپوشاندن چوب مبلمان با کاور مناسب باعث ایجاد لک روی آن‌ها می‌شود.

همچنین، اگر تصمیم به جابجایی و تغییر دکور دارید، مطمئن شوید که مبلمان خود را با دقت نگهداری می‌کنید. قبل از جابجایی اثاثیه، وسایلی را که ممکن است مانع شوند و باعث آسیب شوند را بردارید.

·       تعمیر چوب مبلمان

طبیعی است که مبلمان شما به دلیل بودن در فضای باز دچار آسیب شوند اما تعمیر اکثر آسیب‌های مبلمان چوبی آسان است. اطمینان حاصل کنید که از مواد صحیح برای تعمیر استفاده می‌کنید تا بتوانید پوشش را حفظ کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک خراش کوچک را با استفاده از موم خمیری که مخصوص مبلمان چوبی ساخته شده است، ترمیم کنید.

·       استفاده از واکس

استفاده از واکس می‌تواند به محافظت از مبلمان چوبی لاک زده در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت کمک کند. خمیر موم یک محافظ مبلمان چوبی نیمه جامد است که یک پوسته محافظ روی قسمت اصلی مبلمان ایجاد می‌کند. واکس خمیری یک انتخاب عالی برای نگهداری چوب‌های مناسب مبلمان روف گاردن است.

·       کنترل عوامل آب‌وهوایی و جغرافیایی

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حفظ مبلمان چوبی محافظت از آنها در برابر نور، گرما، رطوبت و حشرات است. مسلما شما نمی‌توانید تمام این عوامل را مهار کنید اما می‌توانید عوامل خاصی را کنترل کنید که به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید که باعث تغییر رنگ چوب مبلمان شما می‌شود، با نصب سایه‌بان مناسب جلوگیری کنید. با انجام این کار می‌توانید اثرات آسیب نور را کاهش دهید.

انتخاب مبلمان مناسب روف گاردن

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، انتخاب مبلمان مناسب یکی از اصلی‌ترین طراحی روف گاردن است که تاثیر زیادی در زیبایی بیشتر محیط و آرامش شما دارد. با اجرای روف گاردن می‌توان فضای بی استفاده بام‌ ساختمان‌ها را به محیطی سرسبز برای استراحت و تفریح تبدیل کرد. اگر به‌دنبال طراحی و اجرای روف گاردن هستید، بهتر است با تیم‌های مشاوره و کارشناسان تخصصی پروژه‌های روف گاردن مشورت کنید. مجموعه اسپینگر با سال‌ها تجربه در طراحی و اجرای روف گاردن به شما کمک می‌کند که چطور بهترین طراحی را متناسب با بام خانه خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از خدمات اجرای پروژه روف گاردن اسپینگر نیز بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 86091394 – 021 و 0956541 – 0912 از خدمات مشاوره اسپینگر برخوردار شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر