;
coinex

چین با وجود ممنوعیت استخراج دومین ماینر بزرگ بیت کوین جهان است

چندین ماه از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین می‌گذرد؛ اما این کشور همچنان، دومین ماینر بزرگ بیت کوین در جهان به شمار می‌رود.

چین همچنان 21 درصد از کل هش ریت بیت کوین در دنیا را در اختیار دارد. طبق گزارش‌های جدید، دولت چین در پی قوانین ممنوعیت دارایی‌های دیجیتال خود در سال گذشته موفق به حذف فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نشده است.

طبق گزارشی که در روز سه شنبه توسط دانشگاه کمبریج (CBECI) منتشر شد، کشور چین از ژانویه 2022 (دی 1400) تمامی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور را ممنوع کرده است.

کشور چین، دومین ماینر بزرگ بیت کوین در جهان

چین با در اختیار داشتن 21 درصد از هش ریت بیت کوین، دومین ماینر بزرگ این رمزارز در جهان است. آمریکا با 37.8 درصد از هش ریت بیت کوین بزرگترین ماینر جهان به شمار می‌رود.

کشور چین در گذشته‌ای نه چندان دور بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در سطح جهان بود. این کشور در سال 2019 بیش از 75 درصد از هش ریت شبکه را تأمین می‌کرد. پس از تعطیلی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال این کشور در ماه‌های جولای و آگوست 2021 (تیر و مرداد 1400)، سهم چین از کل هش ریت بیت کوین به صفر درصد رسید.

چین با وجود ممنوعیت استخراج دومین ماینر بزرگ بیت کوین جهان است

با وجود تحریم‌های استخراج ارز دیجیتال سال 2021 در کشور چین، میزان هش ریت به 22.3 درصد افزایش یافته و از آن زمان تاکنون به زیر 18 درصد نرسیده است.

ادامه فعالیت استخراج رمزارزها در چین

Alexander Neumueller، مدیر و رهبر پروژه CBECI به گزارشگران سایت Cointelegraph از کافی بودن داده‌هایی مبنی بر اثبات ادامه فعالیت استخراج در چین خبر داد. وی در ادامه افزود:

داده‌های ما نشان می‌دهد استخراج بیت کوین در دومین ماینر بزرگ بیت کوین جهان ادامه دارد. میزان استخراج به میزان شدیدی نسبت به گذشته کاهش یافته است؛ اما چین همچنان یک پنجم کل هش ریت جهانی بیت کوین را در اختیار دارد.

وضعیت استخراج رمزارزها در سایر کشورهای جهان

آخرین به روز رسانی CBECI  نشان دهنده کاهش جزئی میزان هش ریت در قزاقستان، سومین مرکز بزرگ استخراج BTC در جهان است. نرخ هش ریت کشور قزاقستان از 18 درصد در ماه آگوست (مرداد) به 13.2 درصد در ماه ژانویه (دی) کاهش یافته است.

داده‌های CBECI نشان می‌دهد 9 درصد از هش ریت جهانی متعلق مکان‌های نامشخص دنیاست. پس از این کشورها، کانادا و روسیه به ترتیب با 6.5 درصد و 4.7 درصد بیشترین سهم هش ریت بیت کوین را در اختیار دارند.

روسیه از فهرست سه کشور بزرگ دارای بیشترین هش ریت بیت کوین در جهان خارج شد. علاوه بر خروج از این لیست، هش ریت واقعی روسیه از 13.6 اگزاهش بر ثانیه در ماه آگوست (مرداد) به 8.6 اگزاهش بر ثانیه در ماه ژانویه (دی) کاهش یافته است.

وضعیت استخراج بیت کوین در کشور آمریکا

طبق داده‌های CBECI، ایالت‌های جورجیا، تگزاس و کنتاکی،به ترتیب با 32، 11.2 و 10.9 درصد بیشترین میزان هش ریت بیت کوین را در اختیار دارند. این ایالت‌ها نیمی از کل فعالیت ماینرها در آمریکا را انجام می‌دهند.

علاوه بر ایالت‌های ذکر شده، ماینرها فعالیت قابل توجهی در ایالت‌هایی مانند نیویورک، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و واشنگتن از خود نشان داده‌اند.

نحوه جمع‌آوری داده‌های CBECI

داده‌های CBECI تحت نظر برنامه دارایی‌های دیجیتال کمبریج منتشر می‌شود. Cambridge Digital Assets Programme طرحی تحقیقاتی به میزبانی مرکز جایگزین‌های امور مالی دانشگاه کمبریج است.

گزارش‌های CBECI بر اساس داده‌های به دست آمده با همکاری چهار استخر استخراج اصلی BTC.com، پولین (Poolin)، بی‌تی‌سی (ViaBTC) و فاندری (Foundry) منتشر شده است. طبق ادعای سایت CBECI، از زمان انتشار نقشه استخراج در سال 2019، اندازه نمونه آماری بررسی شده در تحقیقات بین 32 تا 38 درصد از کل هش ریت شبکه بیت کوین بوده است.

سرپرست پروژه CBECI در این راستا گفت:

ما به طور مرتب به دنبال روش‌هایی برای بهبود داده‌های خود برای افزایش اعتبار تخمین‌های خود هستیم. بهترین راهکار برای این انجام این هدف، استقبال از سایر استخرهای مشارکت‌کننده در تأمین هش ریت شبکه بیت کوین است. ما استخرهای استخراج بیت کوین را به همکاری و پیوستن به پروژه خود تشویق می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره چین، دومین ماینر بزرگ بیت کوین در جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر