;
coinex

مهمترین نکات مراقبت از چشم و عینک

مهمترین نکات مراقبت از چشم و عینک ؛ دانستن اینکه چگونه از چشمان خود چگونه مراقبت بهتری داشته باشیم و یا اینکه چطور عینکی تهیه کنیم که بهترین عملکرد را بر مبنای نیاز های ما داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله که توسط کارشناسان عینک وحدت تهیه شده است با ما همراه باشید تا این نکات ارزشمند را به شما ارائه دهیم:

نکات مراقبت از چشم

·       عینک آفتابی بزنید

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید احتمال ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را افزایش می دهد. سعی کنید از عینک آفتابی اصل استفاده کنید که تمام استانداردهای لازم را داشته باشد که به درستی از چشم های شما حفاظت کند. توجه داشته باشید که عینک آفتابی بگیرید که 100% اشعه های UVA و UVB را مسدود می کند. عینک آفتابی اصل چشم شما را در برابر آسیب شبکیه محفوظ می دارد و در عین حال از پوست ظریف پلک شما نیز محافظت می کنند.

مهمترین نکات مراقبت از چشم و عینک

·       فشار چشم را کاهش دهید

اگر ساعت‌های طولانی با رایانه کار می‌کنید، ممکن است اثرات منفی مانند خستگی چشم، تاری دید، سردرد، خشکی چشم و موارد دیگر را تجربه کنید. کارشناسان قانون 20-20-20 را توصیه می کنند. یعنی هر 20 دقیقه یکبار به مدت 20 ثانیه به یک شی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید. این کار کمک خیلی زیادی به چشم های شما می کند.همچنین، سعی کنید به طور مداوم به چشم ها استراحت بدهید.

·       از عینک محافظ استفاده کنید

سالانه میلیون ها آسیب چشم در حین کار در دنیا رخ می دهد. اگر کار شما مستلزم استفاده از مواد خطرناک یا معلق در هوا است، باید از عینک ایمنی یا عینک محافظ استفاده کنید.

مهمترین نکات مراقبت از چشم و عینک

·       چشمان خود را تغذیه کنید

یک رژیم غذایی مناسب برای سلامت چشم بسیار مهم است. شما به مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3، لوتئین، روی، و ویتامین C و E برای مبارزه با مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن نیاز دارید. بشقاب خود را با سبزیجات برگ سبز پر کنید. ماهی قزل آلا، تن و سایر ماهی های روغنی؛ مرکبات، صدف، و گوشت و منابع پروتئینی غیر گوشتی می تواند به سلامت چشم ها کمک کند.

·       ورزش کنید

ورزش می تواند به پیشگیری از بیماری هایی که ممکن است منجر به مشکلات بینایی شود مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک کند.

همچنین در بسیاری از ورزش های استفاده از عینک مخصوص ورزشی برای جلوگیری از آسیب های چشمی الزامی هست.

·       سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و افزایش خطر ابتلا به آب مروارید می شود.

·       رفع خشکی چشم

خشکی چشم – یا بیماری سطح چشم – یک اختلال شایع است که در نتیجه تولید نکردن اشک کافی یا کیفیت نا مناسب اشک رخ می دهد. این بیماری در بین زنان یائسه شایع است.

همچنین هوای آلوده و استفاده های طولانی مدت از موبایل باعث خشکی چشم می شود.

در حال حاضر استفاده از اشک مصنوعی بهترین گزینه برای رفع خشکی چشم است.

·       پلک های خود را تمیز کنید

اسکراب پلک میتواند باکتری‌ها، روغن‌ها و گرده‌هایی که در ریشه مژه‌ها انباشته شده‌اند را از بین ببرد تا پلک‌های تحریک‌شده را تسکین دهد و برخی از بیماری‌های چشمی را درمان کند. برای شستشوی چشم می توان از مواد مخصوص شستشوی چشم یا روش هایی مانند استفاده از روغن درخت چای استفاده کرد. شستشوی مداوم چشم و پلک ها را هرگز فراموش نکنید و هنگام خواب حتما آرایش چشم را پاک کنید.

·       مراجعه به چشم پزشک

شما و همه اعضای خانواده تان باید به طور مرتب معاینه چشم انجام دهید. علاوه بر آزمایش بینایی شما، اپتومتریست یا چشم‌پزشک آزمایش‌های مختلفی را برای تشخیص سلامت چشم‌تان انجام می‌دهد تا بیماری‌های احتمالی چشم را زود تشخیص دهد و در صورت لزوم درمان کند.

نکاتی در مورد عینک

·       نیاز خود را به  نوع عدسی که لازم دارید بشناسید

هنگام سفارش عینک، باید تصمیمات متعددی در مورد عدسی خود بگیرید که احتمالاً شامل جنس عدسی، ضریب فشردگی، پوشش ها و رنگ ها می شود. سعی کنید بهترین عدسی را با توجه به بودجه انتخاب کنید. از عدسی های شرکتی و شناخته شده سفارش دهید و برای مشاوره خرید عدسی از متخصصان این رشته کمک بگیرید.

·       پوشش آنتی رفلکس

یکی از ابتدایی ترین پوشش ها که میتواند به چشم های شما کمک کند، پوشش ضد انعکاس در عدسی است. ممکن است این پوشش کمی هزینه خرید عدسی را بالاتر ببرد ولی برای سلامت چشم هزینه ایست که ارشش را دارد. برای آشنایی بیشتر با عدسی آنتی رفلکس میتوانید مقاله 9 سوال متداول در مورد عدسی آنتی رفلکس را مطالعه نمایید.

·       انتخاب مناسب فریم

البته انتخاب فریم عینک یک تصمیم کاملا شخصی و ذهنی است. با این حال،  توصیه می‌کنند که هنگام سفارش عینک خود شکل صورت، رنگ پوست، رنگ چشم و موارد دیگر را در نظر بگیرید. البته انتخاب فریم مناسب با توجه به نمره چشم نیز میتواند به شما کمک کند.

·       عدسی های Transitions

عدسی ترنزیشن نسل جدید عدسی های فتوکرومیک یا خود رنگ پذیر هستند. این عینک ها در فضای بسته روشن هستند و درفضای باز  تیره میشوند و مزایای عینک آفتابی را هنگامی که در خارج از منزل هستید ارائه می دهند و تیره می شوند و از چشم ها در برابر نور خورشید محافظت می کنند که برای حفظ بینایی سالم به آن نیاز دارید. اگر نیاز به استفاده از عینک طبی دارید و دوست دارید که یک عینک طبی آفتابی اضافی نداشته باشید، بهتر است این نوع عدسی را در نظر بگیرید.

·       عدسی بلوکنترل

بلوکنترل هم مانند آنتی رفلکس نوعی پوشش برای عدسی است. افرادی که در روز چندین ساعت مشغول با کار کامپیوتر هستند و چشم هایشان در معرض نورآبی قرار دارد، بهتر است از این نوع عدسی استفاده کنند که با فیلتر محدوده مضر نور آبی به سلامت چشم ها کمک کند. نورآبی میتواند باعث خشکی چشم، درد، سوزش و یا امکان ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد.

·       عینک خود تمیز نگه دارید

مراقبت خوب از عینک به حفظ سلامت چشم شما کمک می کند و باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. تمیز کردن درست عینک بسیار حائز اهمیت است. عینک خود را حتما با دستمال و اسپری مخصوص تمیز کنید و همچنین عینک خود را در معرض گرمای شدید قرار ندهید و از پاشیدن مواد شیمیایی به عینک خود داری کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر