;
coinex

مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت

مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت ؛ سلامتی و شادابی پوست صورت نقش مؤثری در زیبایی افراد خواهد داشت. از طرفی داشتن یک پوست سالم، درخشان و زیبا در گرو مراقبت از آن و طراحی یک روتین مراقبتی پوستی مناسب است.

این روزها با توجه به تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی پوست، راه‌های بسیاری جهت مراقبت از پوست صورت وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به توضیح راه‌های مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

استفاده از ضد آفتاب جهت مراقبت از پوست

استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه بارها توسط پزشکان پوست توصیه شده است. در واقع کرم ضد آفتاب جز اولین گزینه‌ها و در دسترس‌ترین کرم‌های مراقبتی است که می‌توانید متناسب با نوع پوست، از انواع مختلف آن استفاده کنید. استفاده مداوم ضد آفتاب باعث جوان‌تر شدن پوست صورت و مانع از ایجاد چین و چروک بیشتر ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب فصل زمستان، به همان میزان فصل‌های دیگر اهمیت دارد. در واقع اشعه خورشید در این فصل هم، مانند فصل‌های دیگر می‌تواند خطرناک باشد و سلامتی پوست را تهدید کند.

با توجه به این که بازتاب اشعه خطرناک خورشید حتی در داخل ساختمان‌ها برای پوست صورت خطرآفرین است. بنابراین باید به دنبال راهی باشیم که از پوست در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید که شامل (UVA) (عامل پیری زودرس) و (UVB) (عامل ایجاد سرطان پوست) است، جلوگیری کنیم.

بر این اساس می‌توان گفت یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها جهت مقابله با این اشعه‌های خطرناک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با حداقل SPF30 است.

مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت

منظور از SPF بر روی ضدآفتاب های ایرانی و خارجی همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید و کرم ضد آفتاب قوی بدون حساسیت را انتخاب نمایید.

استفاده از ماسک صورت جهت مراقبت از پوست

با توجه به این که پوست صورت در طول روز، در معرض آلودگی‌های محیط و تماس مستقیم با هوا و آفتاب قرار می‌گیرد، استفاده از ماسک صورت برای حفظ شادابی و سلامتی پوست بسیار مؤثر است. در واقع با استفاده از ماسک صورت متناسب با نوع پوست، می‌توان آلودگی‌های روی پوست را پاک کرد و با لایه‌برداری ملایم، تا حدودی سلامت پوست را تضمین کرد. با استفاده از ماسک صورت برای پوست‌های خشک و کم آب نیز می‌توان پوست را آبرسانی کرد.

“خشکی پوست صورت معضلی است که برخی افراد بیش‌تر در معرض آن قرار دارند. روش‌های درمانی ملایم و مراقبت‌های خانگی می‌تواند باعث بهبودی خشکی پوست صورت شود و از بازگشت این مشکل جلوگیری کند. یکی از این روش‌ها خرید ماسک صورت خوب و با کیفیت است و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند بهترین ماسک صورت برای پوست خشک، چه ویژگی‌هایی دارد.

ویژگی‌های ماسک صورت خوب جهت مراقبت از پوست‌های خشک

مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت

اولین چیزی که ممکن است برای هر فرد، مخصوصاً خانم‌ها اهمیت داشته باشد، حفظ تمیزی و شفافیت پوست صورت است. استفاده از ماسک صورت متناسب با نوع پوست، یکی از روش‌های رایج جهت حفظ درخشندگی پوست و جلوگیری از خشک شدن پوست صورت است.

بهترین ماسک صورت برای پوست‌های خشک، باید علاوه بر خاصیت لایه‌برداری، مانع از پیری زودرس پوست شود و همچنین از ایجاد خطوط ریز بر روی پوست جلوگیری کند. ماسک صورت مناسب پوست‌های خشک همچنین خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد و باعث حفظ رطوبت دائم پوست می‌شود. ماسک صورت را می‌توانید با استفاده از روش‌های خانگی هم تهیه کنید. البته جهت تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید از ماسک‌های آماده و متنوعی که در برندهای مختلف بهداشتی در بازار وجود دارند استفاده کنید.

افراد ممکن است در اثر عوامل زیادی با خشکی پوست صورت مواجه شوند. تغییر دما و رطوبت، استفاده از صابون‌ها با مواد شیمیایی خشن و برخی شرایط خاص پوستی مثل اگزما می‌تواند باعث خشکی پوست صورت شود. در اکثر موارد، افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های درمانی‌ خانگی و ساده، از شر خشکی پوس خلاص شوند. در این مطلب، به بررسی دلایل خشکی پوست صورت افراد و روش‌های درمان آن می‌پردازیم. شما میتوانید انواع مدل های ماسک صورت در بازار را از مو تن رو تهیه کنید.

دلایل خشکی پوست صورت

خشکی پوست صورت دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال تغیرات فصلی یا آب‌وهوایی از جمله دلایلی است که به صورت موقت باعث ایجاد خشکی پوست می‌شود. از دلایل دیگر خشکی پوست می‌توان به استعمال دخانیات، قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید، محل زندگی با آب وهوای خشک، بالا رفتن سن و کمبود آب اشاره کرد.

برای رفع خشکی پوست روش‌های درمان خانگی بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از ماسک‌های خانگی یکی از بهترین راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان خشکی پوست را درمان کرد.

البته اگر وقت کافی جهت تهیه ماسک خانگی را ندارید، این روزها ماسک‌های صورت آماده و متنوعی در بازار موجود است که به راحتی می‌توانید با صرف زمان و هزینه کمتر ماسک موردنظر خود را تهیه کنید.

مراقبت از پوست صورت با استفاده از ضد آفتاب و ماسک صورت

جمع بندی

زیبایی و لطافت پوست صورت تأثیر عمده‌ای در زیبایی افراد دارد. از طرفی داشتن پوست سالم، نیازمند مراقبت و رسیدگی از پوست است. برای حفظ شادابی و درخشندگی پوست روش‌های مراقبتی خانگی و بهداشتی بسیاری وجود دارد. استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت نیز یکی از راه‌های حفظ سلامتی پوست است.

از راه‌های مناسب مراقبت از پوست، می‌توان به استفاده از کرم ضد آفتاب و ماسک صورت اشاره کرد. البته مصرف این محصولات نیز باید با اطلاعات و آگاهی کامل باشد. به عنوان مثال جهت استفاده از کرم ضد آفتاب باید به نوع و میزان SPF آن توجه کرد و متناسب با نوع پوست، بهترین را انتخاب کرد. برای استفاده از ماسک صورت هم می‌توانید متناسب با نوع پوست، خشک یا چرب بودن آن، نسبت به انتخاب ماسک مناسب اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر و استفاده از تجربه خریداران این محصولات به سایت تخصصی مو تن رو مراجعه نمائید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر