;
coinex

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 ؛ نسل جدید واقعا بهتر است؟

در ادامه با بررسی و مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 همراه ما باشید. تکراتو در مقایسه Poco M4 با Poco M3 مشخص می‌کند که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

دو گوشی پوکو ام 4 و پوکو ام 3 از محصولات کمپانی پوکو زیرمجموعه شیائومی هستند. محصولات این کمپانی تاکنون توانسته‌اند مورد توجه قرار گیرند و طرفدارانی بسیار دارند.

در ادامه با مقایسه پوکو M4 با M3 همراه ما باشید. ما ویژگی‌ها و قابلیت‌های هم کدام را بررسی می‌کنیم و به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

دو گوشی پوکو M4 و پوکو M3 دارای قیمت مناسب و مشخصات فوق العاده‌ای هستند. اگر شما هم از طرفداران محصولات این کمپانی هستید با بررسی بیشتر این دو مدل گوشی و مقایسه Poco M4 با Poco M3 همراه ما باشید.

مقایسه Poco M4 با Poco M3 از نظر کیفیت ظاهری

از جمله ویژگی‌های پوکو M3 که توجه کاربران را به خود جلب کرده است، طراحی جالب این گوشی است. یک گوشی کاملاً پلاستیکی، اما با حسی متفاوت و فوق العاده که یک مستطیل بزرگ در پشت گوشی با نوشته POCO قرار گرفته و این مستطیل براق و بقیه گوشی کاملاً مات بوده و کمی در آن تکسچر چرمی به کار رفته است.

جذابیت جنس تکسچر این گوشی که به شما احساس چرم بودن می‌دهد از هر طرف که به انتهای گوشی می‌رود پنهان می‌شود. در اطراف گوشی، از یک پلاستیک کیفیت بالا و خوب ساخته شده است. هدفون با پورت Type-C ، بلندگو و میکروفون نیز در زیر گوشی قرار گرفته است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

دکمه پاور، دکمه صدا بالا و پایین و سنسور اثر انگشت که با دکمه پاور ترکیب شده است در سمت راست گوشی جای گرفته‌اند. بالای گوشی جک 3.5 میلی متری و یک بلندگوی دیگر وجود دارد.

صفحه جلویی دارای صفحه تخت و یک بریدگی کوچک است که یک دوربین سلفی بسیار کوچک و یک بلندگوی بزرگ بالای دوربین سلفی را در خود جای داده است. به طور کلی با یک طرح بسیار زیبا و جذاب روبرو هستیم و شیائومی بر روی این قسمت به شدت وقت گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تا به اینجای سال 2022 مشخص شد

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

در مقابل پوکو ام 4 نیز بسیار جذاب است. قاب پشتی نسبتاً منحنی به همراه پوشش پلاستیکی مات و ترکیب رنگ خاکستری تیره در کنار برآمدگی مشکی رنگ دوربین و محل درج لوگوی پوکو (خیره‌کننده ولی عجیب)، بی‌شک چشم‌نواز خواهند بود.

می‌توانیم بگوییم که پوشش مات به کار رفته روی قاب پشتی کیفیت بسیار بالایی دارد زیرا وقتی آن را لمس می‌کنید احساس فوق‌العاده‌ای به شما منتقل خواهد کرد و این‌گونه حس خواهید کرد که به جای پلاستیک، در حال لمس شیشه هستید.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

پنل پشتی خاکستری تیره بسیار دوست‌داشتنی است ولی در عین حال اثرات انگشت و آلودگی‌ها را به سرعت جذب می‌کند. این موبایل تأییدیه رسمی ضد خاک و قطرات آب IP53 دارد که یک عایق عالی به شمار می‌رود.

نمای جلویی محل جای‌گیری صفحه نمایش 6.6 اینچی بوده که در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی پوکو M3 Pro 5G به میزان 0.1 اینچ بزرگتر شده است. دوربین سلفی به کار رفته درون این نقطه سیاه رنگ هم جدید است.

در بالای صفحه نمایش، شما می‌توانید یک بریدگی بسیار نازک را ببینید. در زیر این بریدگی یک اسپیکر استریو حاضر شده و در بالای موبایل هم چندین حفره دیده می‌شوند. وقتی موسیقی پخش می‌شود، شما می‌توانید صداهای اجرا شده را از هر دو قسمتی که گفتیم بشنوید.

فریم گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و از همان پوشش رنگی و مات بالارده‌ای بهره می‌برد که پیش‌تر در قاب پشتی دیده بودیم. این بخش انحنای کمی دارد ولی همچنان وقتی موبایل را در دست گرفته‌اید، کاملاً احساس خواهد شد.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

پوکو ام 4 در بالای خود به میکروفون ثانویه، سنسور مادون قرمز IR و یکی از اسپیکرهای استریو جای داده است. در پایین هم دیگر اسپیکر قدرتمندتر، پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و میکروفون اصلی را می‌بینیم.

دکمه‌های کاهش و افزایش صدا به همراه دکمه پاور در سمت راست حاضر شده‌اند. البته دکمه پاور حکم سنسور اسکنر اثر انگشتی را نیز دارد که همیشه آماده به کار بوده و به سرعت قفل صفحه را بازگشایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

 بهترین گوشی های 5G شیائومی

بهترین گوشی ‌های ویوو

مقایسه پوکو M4 با M3 از نظر صفحه نمایش

چیزی حدود 83 درصد از قاب رویی، در اختیار نمایشگر 6.53 اینچی شیائومی پوکو M3 قرار دارد. با این که از یک نمایشگر فول اسکرین واقعی فاصله دارد اما حاشیه‌های جانبی تا حد زیادی باریک و ظریف هستند.

کمپانی شیائومی برای برقراری تعادل قیمتی، از پنل خوش قیمت IPS LCD استفاده کرده که حضورش در موبایل‌های میانرده و مدل‌های اقتصادی، بسیار رایج بوده است.

قیمت مناسب این پنل را به حساب افت کیفیت آن در نمایش نگذارید. وضوح 1080 x 2340 پیکسلی، روشنایی 400 نیتی و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ گوشه‌ای از مشخصات فنی این صفحه نمایش 6.53 اینچی به حساب می‌آید.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3
مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

نمایشگر پوکو M3 انتظارات طرفداران تماشای ویدئو را به خوبی برآورده می‌کند.

در گوشی پوکو ام 4 در قاب جلوی گوشی بیشترین فضا متعلق به صفحه‌نمایش است که اندازه ۶.۶ اینچی دارد. این صفحه‌نمایش پنلی از نوع IPS دارد و رزولوشن فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

این صفحه برای محافظت بیشتر با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده که خیلی محافظ جدیدی و درست و حسابی‌ای نیست اما شیائومی همان اول که گوشی را می‌خرید یک محافظ دیگر روی گوشی نصب کرده که بهتر است آن را جدا و از یک گلس بهتر استفاده کنید.

پوکو با برخی ترفندها سعی کرده در بخش صفحه‌نمایش این گوشی را سر پا نگه دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3
مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها عملکرد قابل قبولی برای محصولی در این رنج قیمتی از خودش نشان می‌دهد اما نکته اینجاست که روشنایی خیلی بالایی ندارد و اگرچه پیکسل‌ها در ان مشخص نیستند اما به خاطر روشنایی متوسط آن شفافیتی که باید را ندارد.

در کل صفحه‌نمایش مطلوب است و کاملا در حد و اندازه یک گوشی در این رنج قیمتی؛ نه کمی بالاتر و نه کمی پایین‌تر.

مقایسه پوکو M4 با M3 از نظر دوربین

در ادامه مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 به بررسی دوربین این دو مدل می‌پردازیم تا متوجه شویم کدام بهتر است.

برخلاف ظاهری که ماژول دوربین‌های پشت برای گوشی‌ پوکو ام ۳ ایجاد کرده، دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی عملکرد و کیفیت شگفت‌انگیزی ندارد و کارکرد آن‌ها بسیار معمولی است. دوربین اصلی پوکو ام ۳ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های ماکرو و برای تشخیص عمق در عکس‌های پرتره دیده می‌شود. در کنار ماژول‌های دوربین، فلش LED را هم مشاهده می‌کنید.

حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.0 اینچی دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند، از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و در مقابل لنز واید با F/1.8 بدون لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج نیز از لنزی با دیافراگم F/2.4 بهره می‌برند. پوکو ام ۳ برای ثبت عکس‌های سلفی نیز به حسگر بسیار کوچک ۸ مگاپیکسلی و 1/4.0 اینچی با لنز F/2.1 اتکا دارد.

در منوی اصلی برنامه دوربین به گزینه‌‌هایی مانند عکاسی حرفه‌ای، فیلم‌برداری، عکاسی معمولی و عکاسی پرتره دسترسی خواهید داشت. با مراجعه به قسمت More هم حالت‌های عکاسی در شب، عکاسی با وضوح ۴۸ مگاپیکسلی، عکاسی پانوراما، ویدئوی اسلوموشن، تایم‌لپس، اسکن مدارک و ضبط ویدئوهای کوتاه را مشاهده می‌کنید.

پوکو ام 4، این محصول شیائومی به یک لنز اصلی و یک لنز اولترا واید مجهز شده تا با لنزهای تشخیص عمق یا مکرو خداحافظی کرده باشد. بهره‌مندی از سنسور اولترا واید این موبایل را نسبت به عضو پیشین این خط تولید توانمندتر می‌سازد.

لنز اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی از نوع ISOCELL S5KJN1 ساخت سامسونگ است که دارای ابعاد 1/2.76 اینچی بوده و از فیلتر تتراسل بهره می‌برد و ابعاد هر پیکسل آن مانند ردمی 10 (Redmi 10) و ریلمی 8 آی (Realme 8i) به 0.64 میکرومتر می‌رسد.

این لنز از دریچه دیافراگم f/1.8 و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) سود برده و می‌تواند با ویژگی عکسبرداری در شب (Night Mode) تصویربرداری کند.

لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نیز از نوع IMX355 ساخت سونی است و دریچه دیافراگم f/2.2 دارد. فوکوس در این لنز ثابت می‌باشد و نمی‌تواند از Night Mode پشتیبانی کند.

دوربین سلفی یک لنز 16 مگاپیکسلی از نوع OmniVision OV16A1 بوده که ابعاد آن 1/3.06 اینچ و سایز هر پیکسل آن 1 میکرومتر است و از فیلتر کواد بایر بهره می‌برد. این سنسور دریچه دیافراگم f/2.5 دارد و فوکوس در آن ثابت خواهد بود.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 از نظر باتری

باتری Poco M3 ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی دارد و قادر است تا دو روز در استفاده‌های سنگین شارژ نگه دارد. اما اگر گوشی را قفل کرده و در گوشه‌ای بگذارید و کاری به آن نداشته باشید، ممکن است تا 5 روز باتری آن پاسخ دهد.

در داخل جعبه POCO M3 یک شارژر 22.5 واتی با قابلیت شارژ سریع قرار دارد که برای شارژ کامل آن حدود 2.5 تا 3 ساعت زمان لازم دارد.

برای پوکو ام ۴ پرو هم یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و این نسبت به شارژ سریع ۱۸ واتی پوکو M3 Pro یک پیشرفت قابل ملاحظه است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3
مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

در عملکرد روزانه باتری دستگاه فوق العاده عمل می‌کند. بدون مشکل در یک استفاده تقریبا سنگین می‌توانید ۱ روز و نیم از باتری کار بکشید. در بازی‌‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل در یک ساعت بازی ح دود ۲۲ درصد از شارژ باتری کم می‌شود.

خوشبختانه پوکو داخل جعبه پوکو ام ۴ پرو از آداپتور شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده که در مدت حدود ۲۵ دقیقه می‌تواند باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 از نظر نرم افزار

گوشی پوکو ام ۳ با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 به‌فروش می‌رسد. سیستم عامل و رابط کاربری در زمانی‌که از گوشی استفاده سنگینی نکنید، عملکرد مناسبی دارد و کندی یا لگ چندانی را در آن تجربه نخواهید کرد.

رابط کاربری MIUI 12 ویژگی‌های بسیار زیادی در حوزه‌ی حریم شخصی و امنیت پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و از ظاهر جذاب با انیمیشن‌های چشم‌نوازی بهره می‌برد.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3
مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

پوکو ام 4 از جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI یعنی شماره 12.5 مخصوص گوشی‌های پوکو بهره می‌برد. دوازدهمین ورژن پوسته نرم‌افزاری محصولات شیائومی مدتی است منتشر شده و اگرچه بر پایه اندروید 11 است ولی نمی‌توان به راحتی متوجه این نکته شد.

لانچر پوکو دارای تم سیستمی و آیکون‌های متفاوت است ولی اگر دوست داشتید، می‌توانید ظاهرش را آن‌طور که می‌خواهید، تغییر دهید. شما می‌توانید قفل نمایشگر را با استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب کناری باز کنید. سرعت راه‌اندازی این حسگر بسیار زیاد بوده و دقتش فوق‌العاده بالاست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه پوکو M4 با M3 از نظر سخت افزار

در این بخش از مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 سخت افزار این دو مدل را بررسی می‌کنیم. پردازنده Poco M3 Snapdragon 662 با یازده نانومتری (نسل یازدهم) است.

یکی از مزایای این گوشی عملکرد اسنپدراگون پایدار است و می‌توان در طولانی مدت روی آن حساب کرد. از طرف دیگر، نقطه ضعف این گوشی این است که 662 و از نسل 6 پردازنده‌های اسنپدراگون است.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3
مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

به طور کلی اگر از تلفن برای کارهای روزمره و معمولی استفاده می‌کنید باید بگویم این گوشی انتخاب خوبی است ولی اگر گیمر هستید و قصد بازی دارید طوری نیست که کارتان را لنگ بیندازد و می‌توان گفت اگر سخت گیر نیستید می‌توان تا حدودی روی این گوشی برای گیم و بازی نیز حساب کرد.

برای پوکو M4 از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده به نام دایمنسیتی ۸۱۰ که یکی از چیپ‌های پایه این برند به حساب می‌آید. این چیپ نسبت به چیپ دایمنسیتی ۷۰۰ در بخش‌های سنسور عکس و مودم بهبودهایی پیدا کرده است.

در بخش حافظه داخلی و حافظه رم دو نسخه از این گوشی وجود دارد یکی نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو M4 با M3 از نظر کیفیت صدا

بخش صدا محلی است که هم از اسپیکر پایین هم بالا صدا می‌شنویم و این می‌تواند خوب باشد. بلندی صدا بسیار خوب است و کیفیت خوبی دارد. به عنوان یک میان رده اقتصادی این کیفیت صدا فوق العاده است. در کل بلندی صدا خوب و تفکیک صدا به شدت خارق العاده است.

Poco M4 دو اسپیکر مستقل در بین بریدگی‌های بالا و پایین دارد که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای به شمار می‌رود. اسپیکر استریو بالایی به عنوان میکروفون نیز به کار می‌رود. در واقع به همین دلیل است که صدا هم از جلو و هم از بالا شنیده می‌شود.

مقایسه پوکو M4 با پوکو M3

اسپیکر پایینی نسبت به اسپیکر بالایی قدرت بیشتری دارد ولی وقتی موسیقی یا ویدیو پخش می‌شود، تعادل اسپیکر بالایی مشخص‌تر خواهد بود.

این اسپیکرها در آزمایش‌های تخصصی نمره توصیفی خیلی خوب را به دست آوردند. کیفیت صدای آنها زیاد خوب نیست و اگرچه می‌توانیم صداهای بِیس و شدید را بشنویم ولی صداهای میانه‌رو به سختی شنیده می‌شوند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه poco M4 با poco M3 پرداختیم. مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام نیز مورد بررسی قرار گرفت. براساس موارد گفته شده شما می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کرده و آن را برای خود خریداری کنید.

سوالات متداول

پوکو M4 بهتر است یا پوکو M3؟

آنچه مسلم است این است که در م مقایسه poco M4 با poco M3 تفاوت محسوسی دیده نمی‌شود و صرفاً در برخی آیتم‌ها شیائومی تغییراتی در مدل جدید گوشی ایجاد کرده است. در مجموع باتوجه به مقایسه Poco M4 با Poco M3 می‌توان نتیجه گرفت که هردوی این مدل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ هستند و برای انجام کارهای روتین مانند وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تلفن‌زدن و گوش‌کردن به موسیقی مناسبند.

این دو گوشی در یک محدوده متوسط از قابلیت‌ها قرار دارند و با وجود اینکه در مدل پوکو M4 پرو تغییراتی دیده می‌شود اما این تغییرات فاصله زیادی میان این مدل با سری قبلی ایجاد نکرده است. بنابراین ملاکی که برای خرید میان این دو مدل اهمیت دارد، بودجه‌ای است که در نظر گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو M4 با پوکو M3 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    پوکو واقعا گوشی مقرون به صرفه ای هستش برا کسایی که زیاد پول ندارن و قدرت بالا میخوان بهترینه

    پاسخ

    من خریدم بعد هفت ماه خاموش شد دیگه روشن نشد.شانس اوردم گارانتی داشت.زود خراب میشه

    پاسخ

    نخرید گوشی آشغالتر از پوکو ندیدم من خودم خریدم به شیش ماه نرسیده آی سی میسوزونه مفتش هم گرونه…

    پاسخ