;
coinex

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تا به اینجای سال 2022 مشخص شد

طبق گزارشات منتشر شده از تحلیلگر IDC، آیفون 13 اپل به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در سه ماه اول سال 2022 شناخته شده است.

«فرانسیسکو جرونیمو» تحلیلگر IDC، لیستی از پنج گوشی پرفروش تهیه کرده است که نشان می‌دهد آیفون 13 پرفروش ترین گوشی جهان در سال 2022 است و پس از آن آیفون 13 پرومکس رتبه دوم را در این لیست به خود اختصاص داده و گلکسی A12 از برند سامسونگ جایگاه سوم را دارد. گوشی‌های آیفون 13 پرو و گلکسی A32 سامسونگ، به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم از این لیست، قرار دارند.

پرفروش ترین گوشی هوشمند در سال 2022

با توجه به گزارشات درمورد لیست گوشی‌های پرفروش، آیفون 13 پرو مکس با صفحه‌نمایش 6.7 اینچی، جایگاه دوم را در سه ماهه اول 2022 کسب کرده است و آیفون 13 پرو با صفحه‌نمایش کوچک‌تر 6.1 اینچی، رتبه چهارم را دارد. به طور کلی می‌توان گفت از سری آیفون 13، تنها نسخه مینی آن در این لیست قرار نگرفته است و سه جایگاه این لیست را گوشی‌های اپل از سری آیفون 13 از آن خود کرده‌اند. البته با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 11 نیز در سال‌های 2021 و 2020 جزو گوشی‌های پرفروش بوده‌اند، می‌توان گفت که این نتیجه از قبل کاملا پیش‌بینی می‌شد و موضوع جدیدی نیست. این را هم باید اضافه کنیم که این آمار، مرتبط به تعداد واحدهای فروخته شده و سهم تولیدکنندگان در بازار موبایل نیست.

پرفروش ترین گوشی هوشمند

در قسمت دیگری از گزارشات، فرانسیسکو جرونیمو اعلام کرده است که نزدیک به 84 درصد از درآمد آیفون در سه ماهه اول مربوط به فروش سری گوشی‌های پرطرفدار آیفون 13 است و 16 درصد باقی‌مانده از درآمد کل این شرکت، مربوط به فروش محصولات دیگر اپل و آیفون SE 2022 که همزمان با سری آیفون 13 معرفی شد و قیمت نسبتا پایین‌تری را ارائه می‌دهد، است.

در بین لیست 5 گوشی پرفروش، دو جایگاه دیگر به گوشی‌های گلکسی A12 و گلکسی A32 اختصاص دارد که به ترتیب در رتبه سوم و پنجم قرار گرفته‌اند. گفتنیست که این دو گوشی از سری گوشی‌های میان‌رده این شرکت است و سری پرچمدار گلکسی S22 با توجه به فروش پایین، نتوانسته‌اند در بین پنج گوشی پرفروش قرار بگیرند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درمورد پرفروش ترین گوشی هوشمند در سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر