;
coinex

ست ویدئو کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است؟

ست ویدئو کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است؟ پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای ارتباطات شرایطی را به وجود آورده است که دیگر برای برگزاری جلسات نیاز به حضور در گردهمایی‌ها به‌صورت فیزیکی نیست.

ارتباط تصویری با تلفن همراه و استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوتر برای برقراری تماس تصویری و اجرای جلسات نمونه‌ای از این کار است؛ همچنین برای برگزاری جلسات به‌صورت حرفه‌ای از ویدئو کنفرانس استفاده می‌شود. ویدئو کنفرانس مجموعه‌ای از چندین فناوری ارتباطی است که شکاف بین ارتباطات تلفنی و جلسات حضوری را پوشش می‌دهد.

تجهیزات ویدئو کنفرانس مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سمعی‌بصری برای برگزاری جلسات هستند. انتخاب این تجهیزات باتوجه‌به نیاز کاربران حاضر در جلسه متفاوت است. در این مقاله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس را معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیازتان مناسب‌ترین ست ویدئو کنفرانس را خریداری کنید.

دوربین و وب‌کم، شیرازه ویدئو کنفرانس

پر‌واضح است که برقراری ارتباط تصویری در جلسات آنلاین بدون دوربین usb و وب‌کم امکان پذیر نیست. وب‌کم به‌عنوان اصلی‌ترین تجهیزات ست ویدئو کنفرانس شناخته می‌شود؛ به همین دلیل در تهیه ویدئو کنفرانس به وب‌کم و کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکاتی که هنگام تهیه وب‌کم باید به آن توجه کنید، عبارت‌اند از:

  • وضوح یا رزولوشن تصویر
  • نرخ فریم یا FPS
  • زاویه دید و میزان نور ورودی به وب‌کم
  • قابلیت فوکوس خودکار
  • کیفیت میکروفون وب‌کم

طبیعی است هر‌چه قدرت و کیفیت وب‌کم بیشتر باشد، جلسه‌ای باکیفیت‌تر خواهید داشت. البته باید توجه کنید که پهنای باند اینترنت بر کیفیت تصویر ارسالی تأثیرگذار خواهد بود؛ زیرا اگر سرعت آپلود اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید، کم باشد، تصاویر را بی‌کیفیت‌تر از حد معمول ارسال می‌کند.

مانیتور و ویدئو پروژکتور برای مشاهده تصاویر و ارائه مباحث

نمایشگر بخش جدانشدنی ویدئو کنفرانس است. از وسایلی مانند مانیتور کامپیوتر، صفحه نمایش لپ‌تاپ، صفحه تلویزیون یا تصویر انتقال‌داده‌شده روی پرده توسط ویدئو پروژکتور، می‌توان به‌عنوان نمایشگر در ویدئو کنفرانس استفاده کرد. در هر صورت برای دیدن تصاویر افراد حاضر در یک جلسه ویدئویی به یک صفحه نمایش باکیفیت و مناسب نیاز دارید. نمایشگر را حتما براساس نیاز جلسه خریداری کنید. به‌عنوان مثال، اگر فاصله افراد حاضر در جلسه از نمایشگر زیاد است، حتما از ویدئو پروژکتور استفاده کنید تا همه اعضای جلسه به‌خوبی در جریان روند کار قرار گیرند.

وضوح تصویر بالا، مهم‌ترین شاخصه در انتخاب و خرید نمایشگر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل با صرف زمان کافی و بررسی انواع نمایشگر‌ها، صفحه نمایش موردنیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. خرید نمایشگر باکیفیت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شرکت‌های برگزارکننده کنفرانس باید انجام دهند. توجه داشته باشید که خرید محصولات غیراصل با قیمت ارزان، باعث ایجاد دردسرهای متعددی از جمله هزینه‌های تعمیر و تعویض مجدد می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم خرید لوازمی مانند تجهیزات کامپیوتری، سیستم‌های کنفرانس و تلفن‌های تحت شبکه را با مشورت متخصصان انجام دهید.

در سایت پیرامون ارتباط به‌راحتی می‌توانید به بررسی مشخصات و قیمت تلفن تحت شبکه، تجهیزات ویدئو کنفرانس و انواع میکروفون و وبکم بپردازید. همچنین کارشناسان این مجموعه آماده‌ ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان در سراسر ایران هستند.

ست ویدئو کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است؟

سیستم کنترل مرکزی یا استفاده از اپراتور برای هدایت جلسه

کنترل تجهیزات کنفرانس را بر عهده اپراتور جلسات می‌گذارند. بدیهی است با راه اندازی اتاق کنفرانس و افزایش تجهیزات سالن کنفرانس، کار کنترل برای اپراتور دشوار می‌شود و ممکن است از عهده این کار بر نیاید. کوچک‌ترین مشکل در جلسات مهم، ممکن است به اعتبار شرکت و مجموعه شما لطمه وارد کند؛ بنابراین استفاده از سیستم کنترل مرکزی در جلسات امری ضروری است. سیستم کنترل مرکزی این کار را به‌سادگی انجام می‌دهد، به نحوی که رئیس جلسه بدون حضور اپراتور هم قادر به کنترل همه تجهیزات اتاق کنفرانس است.

خاموش و روشن کردن چراغ‌های سالن کنفرانس، بازو‌بسته کردن پرده نمایش، کنترل تجهیزات سمعی‌بصری و گردش دوربین‌های سالن کنفرانس بخشی از قابلیت‌های سیستم کنترل مرکزی ست ویدئو کنفرانس است.

استفاده از هدفون و اسپیکر برای برقراری ارتباط آنلاین

برای شنیدن صدای افرادی که به‌صورت آنلاین با آن‌ها در ارتباط هستید، به یک سیستم پخش صدای مناسب نیاز دارید. این سیستم پخش صدا می‌تواند اسپیکر یا هدفون باشد. هدفون‌ها برای استفاده شخصی و اسپیکر‌ها برای استفاده گروهی کاربرد دارند. اسپیکر و هدفون در انواع مختلف توسط کمپانی‌های متفاوت تولید شده و باتوجه‌به کاربرد و قدرتی که دارند، براساس قیمت رده‌بندی می‌شوند. کیفیت پخش صدا، حذف نویز‌های اضافه و امکان تنظیم میزان صوت خروجی نکاتی هستند که هنگام خرید سیستم پخش صدا باید مورد توجه قرار دهید.

نکته قابل‌توجه دیگر در خرید سیستم‌های پخش صدا، نوع کاربری آن‌هاست. به‌طورکلی هدفون و اسپیکر را در بازار با اهداف مختلفی تولید می‌کنند. به‌عنوان مثال، هدفون گیمینگ و هدفون مخصوص آهنگ‌سازی دو نوع از پرکاربرد‌ترین انواع هدفون‌ها هستند. مسلما هدفون گیمینگ برای کنفرانس مناسب نخواهد بود؛ بنابراین برای برگزاری جلسات حتما هدست مخصوص کنفرانس خریداری کنید.

ست ویدئو کنفرانس شامل چه تجهیزاتی است؟

نرم‌افزار؛ مغز تجهیزات ست ویدئو کنفرانس

برای برقراری ارتباط، هماهنگی و استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس به نرم‌افزاری باکیفیت و قدرتمند نیاز دارید. بدون نرم‌افزار هیچ‌کدام از تجهیزاتی که معرفی کردیم، قابل‌استفاده نخواهند بود. یک نرم‌افزار قدرتمند امکان برقراری ارتباط ویدئویی با کیفیت Full HD و به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش به‌صورت همزمان را برای کاربران فراهم می‌کند. نرم‌افزار ویدئو کنفرانس Yealink VC یکی از قدرتمند‌ترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه به‌حساب می‌آید.

عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت ست ویدئو کنفرانس

قیمت ست ویدئو کنفرانس مانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی به قدرت، کیفیت و برند سازنده وابسته است. از طرفی عواملی هم‌چون اصالت کالا، ضمانت‌نامه معتبر و نوسانات بازار در مقاطع زمانی مختلف بر قیمت نهایی دستگاه بی‌تأثیر نیستند. همچنین امکاناتی مانند تنوع میکروفون‌ها، تعداد دوربین‌ها و سایر تجهیزات ست ویدئو کنفرانس به‌صورت مستقیم روی قیمت دستگاه اثر می‌گذارند.

ست ویدئو کنفرانس را از کجا بخریم؟ تجربه خریدی حرفه‌ای از پیرامون ارتباط

در این مطلب تلاش کردیم اجزای تشکیل دهنده ست ویدئو کنفرانس را معرفی کنیم و کاربرد آن‌ها را تک‌به‌تک به‌طورکامل توضیح دادیم. پیشنهاد ویژه ما برای خرید ست ویدئو کنفرانس، ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی پیرامون ارتباط است. این شرکت به‌صورت تخصصی در زمینه فروش تجهیزات اتاق کنفرانس و ویدئو کنفرانس، تجهیزات حفاظتی و نظارتی هوشمند و تجهیزات جانبی فعالیت می‌کند. پیرامون ارتباط تجهیزات اصل و با‌کیفیت اتاق کنفرانس را با گارانتی ضمانت عرضه می‌کند.

برای مشاهده انواع محصولات و خرید آن‌ها، به سایت پیرامون ارتباط به آدرس piramoonertebat.com مراجعه کنید. چنانچه برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۹۰ تماس بگیرید. کارشناسان مجرب پیرامون ارتباط مشتاقانه آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر