;
coinex

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت نسخه 2022 (Galaxy Tab S6 Lite)

با بررسی گلکسی تب اس 6 لایت در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد ویژگی‌های و قابلیت‌های گوشی گلکسی تب S6 Lite را بررسی کند.

سامسونگ یکی از تبلت‌های خود را برای سال 2022 بروزرسانی کرد. این محصول گلکسی تب S6 لایت 2022 نام دارد و هم اکنون در دسترس کاربران برای خرید است.

این مدل از تبلت‌های محبوب و جدید سامسونگ بوده که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری است و شما می‌توانید با خیال راحت یک محصول جدید و باکیفیت را خریداری کنید.

اگر مایل هستید با این محصول جذاب بیشتر آشنا شوید با بررسی تبلت Galaxy Tab S6 Lite در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2022 ؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

بهترین تبلت تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

با بررسی Galaxy Tab S6 Lite این محصول به روز شده‌ی سامسونگ در ادامه همراه ما باشید. سامسونگ این محصول را با تغییراتی جدید روانه بازار کرده و اکنون در دسترس است. اگر قصد خرید تبلت گلکسی تب S6 Lite را دارید، با بررسی گلکسی تب اس 6 لایت همراه ما بشید.

بررسی تبلت Galaxy Tab S6 Lite از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گلکسی تب اس ۶ لایت از جمله تبلت‌های ساخته‌شده توسط سامسونگ است که از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار بوده و در رنگ‌های متنوعی تولید شده است.

در حاشیه صفحه‌نمایش تب اس ۶ لایت هیچ دکمه و حسگر اثر انگشتی وجود ندارد. این یعنی باید خود را با حسگر تشخیص‌چهره و یا پترن‌های قدیمی وفق دهید و خبری از وجود حسگر اثرانگشت در این تبلت نیست.

سامسونگ به‌نوعی این سیاست را از رقیب سنتی خود یعنی آیفون کپی‌برداری کرده‌است تا بتواند هزینه‌های ساخت تبلت‌های خود را به‌حداقل برساند و از لحاظ قیمتی بتواند با رقیب‌های دیگر رقابت کند.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

پورت USB-C در قسمت پایینی این دستگاه قرار دارد و این پورت امکان شارژ سریع را برای تبلت‌های s6 lite فراهم می‌کند. همچنین خبر خوب برای علاقه‌مندان به این تبلت، وجود جک ۳.۵ میلی‌متری در تبلت است. شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه هوشمند یکی پس از دیگری در حال حذف جک ۳.۵ میلی‌متری از گوشی‌ها و تبلت‌های خود هستند اما سامسونگ این اقدام را در ساخت تب اس ۶ لایت انجام نداد تا شاهد وجود جک ۳.۵ میلی‌متری در این سری از تبلت‌ها باشیم.

از نقاط قوت اصلی تب اس ۶ لایت می‌توان به اسپیکرهای این تبلت اشاره کرد. این بلندگو‌ها با ارائه صدای فوق‌العاده استریو یک تجربه خوب را برای کاربران به‌هنگام تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

بررسی تبلت گلکسی تب S6 Lite از نظر صفحه نمایش

پنل جلویی گلکسی تب S6 Lite میزبان یک نمایشگر TFT با اندازه 10.4 اینچ است که می‌تواند محتوا را با وضوح 2000 در 1200 پیکسل به نمایش دربیاورد.

جالب است بدانید که نمایشگر Galaxy Tab S6 Lite بیشتر از 81 درصد از پنل جلویی این تبلت را به خودش اختصاص داده و از قلم نیز پشتیبانی می‌کند. ضخامت این تبلت نیز در حدود ۵.۷ میلی‌متر و وزن آن در حدود ۶۷۵ گرم بوده که این مقدار نسبت به وزن تبلت‌های مشابه کمی بیشتر است.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

میزان تراکم پیکسلی تب اس ۶ لایت ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ است. هنگامی‌که تصاویر را تا حد زیادی زوم می‌کنید احتمالا با پیکسل‌های صفحه‌نمایش مواجه‌شوید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این بوده که معمولا تراکم پیکسلی برندهای مختلف سازنده تبلت‌های دیگر نیز در همین حدود است.

به‌طور مثال تراکم پیکسلی آیپد مشابه با تب اس ۶، در حدود ۲۶۵ پیکسل در هر اینچ بوده که این عدد تقریبا نزدیک به تراکم پیکسلی تب اس ۶ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022 ؛ لپ‌تاپ ASUS جدید چی بخریم؟

بهترین لپ تاپ های HP در سال 2022 ؛ قیمت و مشخصات فنی

قلم اس پن

اصلی‌ترین نقطه‌قوت تب اس ۶ لایت در مقایسه با رقبا، وجود قلم S Pen در آن است. این قلم دارای قدرت آهنربایی در داخل آن بوده که می‌توان به قسمت راست تب اس ۶ لایت که دارای آهنربا است بچسبد. از ویژگی‌های اصلی این قلم می‌توان به نرم‌بودن، حساسیت به فشار، حساسیت به شیب و… اشاره‌ کرد.

نوشتن و طراحی با این قلم تجربه خیلی خوبی را القا می‌کند و قلم S Pen به خوبی از قابلیت فشار پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اثرهای هنری خوبی را با این قابلیت قلم‌ اس پن خلق کنید.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

اپلیکیشن‌هایی همچون فتوشاپ، Autodesk Sketchbook ,Bamboo Paper, Microsoft OneNote که از قلم اس پن پشتیبانی می‌کنند نیز کاملا واکنش‌گرا به این قلم هستند و بسیار هماهنگ و عالی با آن کار می‌کنند. به‌طوری‌که هیچ هنگ و متوقف‌شدنی در آن احساس نمی‌کنید در حالی‌که نرم‌افزاری مثل فتوشاپ گاها در سیستم‌عامل ویندوز دچار توقف و هنگ می‌شود.

برخلاف اپل که قلم‌های آیپد خود را با قیمت بالایی و به‌صورت جداگانه می‌فروشد، قیمت قلم‌های اس پن پایین‌تر از رقبا است و با پرداخت قیمتی مناسب می‌توانید این قلم‌ها را از بازار تهیه‌کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2022 [میان رده و پایین رده]

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید

بررسی تبلت Galaxy Tab S6 Lite از نظر دوربین

تبلت‌ها معمولا کیفیت تصویربرداری مناسبی ندارند و نمی‌توان زیاد روی آن‌ها حساب کرد. یکی از موارد استثنا در این زمینه برند آیفون است که آیپدهای خود را با کیفیت دوربین مناسبی روانه بازار می‌کند.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

سامسونگ تب اس ۶ لایت را با دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی روانه بازار کرده است که کاربران می‌توانند برای ثبت تصاویر سلفی یا برقراری تماس‌های ویدیویی از آن استفاده کنند. با این وجود کیفیت دوربین پشت و جلو تا حدود زیادی شبیه به هم هستند و تفاوت چشمگیری میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

هر دو دوربین پشت و جلو قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p را دارند و می‌توانند تصاویر HDR نیز ثبت کنند. اگر از دوربین تب اس 6 لایت در طول روز یا هنگامی‌که نور مناسب دارد استفاده کنید، کیفیت خوبی را دریافت خواهید کرد. اما اگر از دوربین‌ها در شب استفاده کنید رنگ‌ها بسیار اغراق‌آمیز، نویزدار و  ضعیف خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های لنوو 2022 ؛ لپ تاپ Lenovo جدید بخریم؟

بهترین لپ تاپ های 2022 ؛ قیمت، مشخصات فنی و راهنمای خرید

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت از نظر باتری

از موارد مهمی که باید به آن توجه کرد باتری است. باتری برای تبلت یک عضو مهم است و هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد کارکرد آن نیز بیشتر است و برای مدت زمان طولانی‌تری می‌توان از آن استفاده کرد.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

با بررسی گلکسی تب اس 6 لایت از نظر باتری متوجه می‌شویم که سامسونگ برای این تبلت خود یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته است. این باتری بسیار باکیفیت و پرقدرت بوده و شما می‌توانید به خوبی روی آن حساب کنید. لازم به ذکر است که این تبلت از فناوری شارژ سریع 15 وات هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت از نظر نرم افزاری

در ورژن 2020 تبلت اس 6 لایت را با نسخه ۱۰ اندروید روانه بازار شده بود اما در ورژن جدید شاهد رابط کاربری One UI 4.0 هستیم که مبتنی بر اندروید 12 است.

بررسی تبلت Galaxy Tab S6 Lite از نظر سخت افزاری

در تبلت Galaxy Tab S6 Lite ورژن 2022 به جای چیپست اگزینوس 9611 با تراشه اصلی کوالکام اسنپدراگون 720 جی که یک پردازنده 8 نانومتری بوده، معرفی شده است.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

فراموش نکنید که امکان استفاده از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی در تبلت جدید سامسونگ هم وجود دارد.  این محصول دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت از نظر کیفیت صدا

یک جفت بلندگو تیون شده توسط AKG با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos برای گلکسی تب اس 6 لایت در نظر گرفته شده است. این اسپیکر دوگانه با پشتیبانی از دالبی اتموس بسیار جذاب شده است.

بررسی گلکسی تب اس 6 لایت

کیفیت صدای این بلندگو بسیار خوب است و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

تفاوت گلکسی تب اس 6 لایت 2022 با 2020

گلکسی تب S6 Lite سامسونگ اولین بار در سال 2020 معرفی شد. اکنون یک نسخه مخصوص سال 2022 دارد و برای خرید در دسترس است.

با مقایسه مشخصات نسخه اصلی و نسخه 2022، مهم‌ترین تفاوتی که به چشم می‌خورد نسخه اندرویدی است که این تبلت با آن راهی بازار شده است. تب اس 6 لایت جدید به جای 10 با اندروید 12 عرضه می‌شود.

S6 Lite نسخه اصلی چند ماه پیش به اندروید 12 به‌روزرسانی شد و طبق سیاست سامسونگ واجد شرایط برای یک به‌روزرسانی دیگر (و یک سال آپدیت امنیتی پس از آن) نیز است. البته بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که با توجه به سخت افزار نسبتا قدیمی، مشخص نیست که نسخه 2022 برای دریافت آپدیت چه برنامه‌ای خواهد داشت. چراکه ممکن است ظرفیت پذیرش نسخه‌های جدید اندروید را به خوبی نداشته باشد.

تفاوت دیگری که در مشخصات این دو نسخه دیده می‌شود، قیمت آنها است. مدل 4/64 گیگابایتی 400 یورو قیمت دارد که 20 یورو بیشتر از نسخه اصلی 2 سال پیش است. باقی مشخصات کاملا مشابه است.

در این مطلب به معرفی بررسی گلکسی تب اس 6 لایت پرداختیم؛ محصولی باکیفیت و زیبا که توانایی‌ها و ویژگی‌هایی پرقدرت دارد. این محصول هم اکنون در دسترس کاربران قرار دارد و علاقه مندان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. با خواندن این مطلب می‌توانید با تمام ویژگی‌ها و نکات تبلت گلکسی تب S6 Lite آشنا شوید و خریدی موفق داشته باشید.

سوالات متداول

آیا تبلت گلکسی تب S6 Lite ارزش خرید دارد؟

محصولات سامسونگ همگی از بهترین‌های بازار هستند که افراد زیادی نیز در سراسر دنیا تمایل به خرید آنها دارند. اگر از طرفداران سامسونگ هستید و قصد خرید تبلت دارید، تبلت گلکسی تب S6 Lite را از دست ندهید. این محصول زیبا و باکیفیت سامسونگ در ورژن جدید دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد است که می‌توان برای انجام کارهای مختلف بر روی آن حساب کرد. شما می‌توانید با خواندن این مطلب به ویژگی‌های این تبلت پی بررید و انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی تب اس 6 لایت چیست؟ لطفا نظرات خود را رد بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر