;
coinex

بهترین تبلت های 2022 ؛ تبلت جدید خوب چی بخریم؟

اگر قصد خرید تبلت دارید با معرفی بهترین تبلت های 2022 همراه ما باشید. تکراتو لیستی از بهترین تبلت های سال 2022 را به شما معرفی می‌کند.

کاربران برای انواع کارهای مختلف از تبلت استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. تبلت می‌تواند امکاناتی بی نظیر در اختیار شما قرار دهد البته به شرطی که از بهترین تبلت های 2022 باشد.

کمپانی‌های مختلفی در امر تولید تبلت فعالیت دارند. اگر قصد خرید تبلت جدید خوب 2022 دارید در ادامه همراه ما باشید تا با لیستی از جدیدترین تبلت های 2022 آشنا شوید.

بهترین تبلت های 2022

در ادامه بهترین تبلت های 2022 معرفی شده‌اند. هر کدام از مدل‌های معرفی شده دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز مدل مناسبی برای خود انتخاب کنید.

Apple iPad Air (2022)

  • پردازنده: M1
  • صفحه نمایش: 10.9 اینچ
  • حافظه: 64GB – 256GB

این تبلت که تبلت جدید خوب 2022 است، در نقطه مناسبی بین قابلیت جابه‌جایی و قدرت عملکرد قرار دارد. این تبلت جدید برای استفاده روزانه و تولید محتوا عالی است.

به لطف اضافه‌شدن تراشه M1، این تبلت در واقع با آی‌پد پرو برابری می‌کند. البته این به معانی آن نیست که Air جای پرو را گرفته، بلکه شکاف قدرت بین این دو به طور قابل‌توجهی کمتر است.

این موضوع در کنار قیمت کمتر آن، iPad Air 2022 را به گزینه مناسب‌تری برای کسانی تبدیل می‌کند که بودجه کمتری دارند.

Apple iPad 2021

  • پردازنده: A13 Bionic
  • نمایشگر: 10.2 اینچ
  • حافظه: 64GB – 256GB

نسل ۹ آی‌پد، شباهت زیادی به نسل ۸ دارد و این تا حد زیادی قابل‌قبول است. تراشه A13 Bionic به اپل آیپد 2021 عملکرد لازم برای حفظ سرعت مناسب را می‌دهد، چون iPadOS 15 ترفندهای بیشتری برای یادگیری ماشین دارد.

نمایشگر این محصول، همچنان روشن و رنگارنگ بوده و همان چیزی است که در این رده قیمتی باید باشد. همچنین اپل همچنان از قلم نسل اول و کیبورد هوشمند فولیو به‌عنوان لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل ممکن است بسیاری کاربران بخواهند ابزارهای بلوتوثی سایر برندها را به کار ببرند. این مدل یک تبلت جدید خوب 2022 است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین و بهترین تبلت های 2021 ؛ فهرست تبلت های مورد انتظار سال جدید!

Samsung Galaxy Tab S8

  • پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
  • نمایشگر: 11 اینچ
  • حافظه: 128GB – 256GB

گلکسی تب S8 در زمینه‌های زیادی خوب عمل می‌کند اما در بهترین تبلت اندروید بودن، عالی است. این مدل پرقدرت جدیدترین تبلت های 2022 در این لیست است.

می‌توانید برای انجام سریع‌تر کارهای خود از این محصول حرفه‌ای استفاده کنید. در خانه برای بازی‌کردن و خواندن کتاب‌های الکترونیکی خوب است، سر کار برای یادداشت‌برداری یا نمایشگر دوم کاربرد دارد و به‌طورکلی، کارتان را همه‌جا راه می‌اندازد.

Amazon Fire 7

  • پردازنده: چهار هسته ای 1.3 گیگاهرتز
  • نمایشگر: 7 اینچ
  • حافظه ذخیره سازی: 16GB ، 32GB

آمازون Fire 7 ، بهترین تبلت برای کسانی است که بودجه کمی دارند و از جدیدترین تبلت های 2022 است. برای بسیاری از مشتریان، قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین آمازون می‌توانست در مورد تبلت 50 دلاری Fire 7 به‌خوبی عمل کند.

خوشبختانه، جدیدترین نسخه از ارزان‌ترین تخته سنگ این شرکت دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز است که به شما کمک می‌کند برنامه‌ها را سریع‌تر از چیزی که از تبلت‌هایی به این ارزانی انتظار دارید، پیمایش کنید و وب را مرور کنید.

البته انتظار نداشته باشید که در حد تبلت‌های گران قیمت‌تر به شما کمک کند. صفحه نمایش ساب اچ دی تبلت Fire 7 برای افرادی که از iPad استفاده می‌کنند به اندازه کافی واضح نیست و صفحه قفل آن پر از تبلیغات است مگر اینکه هزینه اضافی پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

Microsoft Surface Go 2

  • پردازنده: پنتیوم طلایی، نسل هشتم
  • نمایشگر: 10.5 اینچ
  • حافظه ذخیره سازی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت

گزینه جذاب بعدی در لیست بهترین تبلت های 2022، تبلت جدید مایکروسافت با پردازنده پنتیوم طلایی است. در این تبلت از یک پردازنده نسل هشتم اینتل Core m3 استفاده شده و رم آن نیز 4 یا 8 گیگابایت است.

نمایشگر 10.5 اینچی آن با رزولوشن 1280 پیکسلی کیفیت بسیار خوبی در نمایش تصاویر و محتواهای ویدئویی دارد و نمایشگر هم بسیار روشن و با کیفیت است. شارژ دهی باتری این تبلت نیز جزو مزیت‌هایی بوده که آن را برای استفاده‌های طولانی مدت مناسب کرده است.

طراحی این مدل نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر کرده و با نازک‌تر شدن حاشیه‌های تبلت، نمایشگر آن بزرگ‌تر شده است. با وجود یک دوربین با کیفیتی نسبی و خوب، امکان برقرار کردن تماس‌های تصویری در این تبلت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra

  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 1
  • نمایشگر: 14.6 اینچی
  • حافظه: 128GB – 256GB – 512GB

این تبلت که از بهترین تبلت های سال 2022 است، اولین تبلتی بوده که به معنای واقعی کلمه بر روی iPad Pro سایه افکنده است. با صفحه نمایش 14.6 اینچی OLED فوق العاده خود، این تبلت اندرویدی در مقایسه با آیپد پرو 12.9 اینچی، بسیار زیباتر است.

سامسونگ مشخصاً با Galaxy Tab S8 Ultra کار در خانه را هدف قرار داده است، زیرا دوربین‌های جلوی دوگانه را با پشتیبانی از وضوح حداکثر 4K برای تماس‌های ویدیویی و همچنین قاب‌بندی خودکار برای نگه داشتن شما در قاب در حین حرکت در اختیار دارد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته Tab S8 Ultra، که از بهترین تبلت های سال 2022 است می‌توان به تراشه سریع اسنپدراگون 8 نسل 1، تجربه S Pen کم تاخیر، شارژ سریع 45 واتی و ادغام بهبود یافته با گوشی‌های سری گلکسی اس اشاره کرد.

Samsung Galaxy Tab A7

  • پردازنده: اسنپدراگون 662
  • نمایشگر: 10.4 اینچی
  • دوربین‌: 8 مگاپیکسل

طرفداران اندروید بالاخره یک رقیب واقعی iPad دارند، با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر. گلکسی تب A7 یک تبلت 10.4 اینچی عالی برای تماشای محتوا است و در لیست بهترین تبلت های 2022 قرار دارد.

این مدل در تست باتری 13 ساعت و 13 دقیقه ماندگاری داشت و همچنین دارای یک ویژگی iPad Pro است که اپل شما را مجبور می‌کند هزینه زیادی برای آن بپردازید: تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه.

درست مانند تبلت‌های گران‌تر اپل، Galaxy Tab A7 از طریق USB-C شارژ می‌شود، بنابراین می‌توانید کابل‌های microUSB را از زندگی خود حذف کنید. در حالی که به سرعت آی‌پد نیست و صفحه نمایش آن به این روشنایی نیست، اما با این قیمت مشکلی جدی ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2022 ؛ لپ‌تاپ ASUS جدید چی بخریم؟

بهترین لپ تاپ های HP در سال 2022 ؛ قیمت و مشخصات فنی

iPad mini 6 2021

  • پردازنده: اپل A15
  • نمایشگر: 8.3 اینچی IPS LCD
  • دوربین‌: 12 مگاپیکسل

تقریباً همه چیزهایی را که در مورد iPad Air می‌دانیم و دوست داریم در این تبلت موجود است. به علاوه اندازه و وزنی کوچک که استفاده از آن با یک دست را بسیار آسان می‌کند. این تبلت دارای پشتیبانی از Apple Pencil 2 با طراحی لبه‌های تخت، حاشیه‌های بسیار کوچک‌تر و تقریباً هر چیز دیگری که در مورد iPad دوست داریم، است.

iPad Pro 2021 (11-inch)

  • پردازنده: اپل M1
  • نمایشگر: 11 اینچی
  • دوربین‌‌ها: 10 + 12 مگاپیکسل

آیپد پرو 11 اینچی بدون شک برای افراد بیشتری بهتر است. نه تنها عمر باتری آن فوق العاده است بلکه سبک‌تر است و با کیبورد جادویی سال گذشته سازگاری بیشتری دارد. به علاوه، قیمتی ارزان‌تر دارد.

در کنار این‌ها، شما سرعت حیرت‌انگیز تراشه Apple M1 را دریافت می‌کنید، که شاید برای اکثر برنامه‌های تبلت بسیار قدرتمند باشد، اما آن‌ها به دلیلی آن را iPad Pro می‌نامند، زیرا این برای افرادی که از برنامه‌های ویرایش ویدیو و تصویر استفاده می‌کنند ساخته شده است.

البته، آیپد پرو 2021، 11 اینچی همچنان در موارد کوچک پیشرفت می‌کند و از بهترین تبلت های 2022 به حساب می‌آید. صفحه نمایش روشن و رنگارنگ آن واضح است، چهار بلندگوی آن صدایی بسیار بیشتر از آنچه از چنین دستگاه نازکی انتظار دارید، ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ با پردازنده Core i3 کدام است؟

iPad Pro 2021 (12.9-inch)

  • نمایشگر: 12.9 اینچی
  • دوربین‌‌ها: 10 + 12 مگاپیکسل
  • حافظه: 128GB – 256GB – 512GB – 1TB – 2TB

تراشه فوق قدرتمند M1 در آیپد پرو 2021 قدرتمند قرار داده شده است. این تراشه رکوردهای تبلت جدیدی را در Geekbench و Adobe Premiere Rush به‌جا می‌گذارد. این مدل 12.9 اینچی از صفحه نمایش Liquid Retina XDR اپل بهره می‌برد که روشنایی بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی چهار بلندگو در یکی از بهترین تبلت های 2022 ، صدا را افزایش می‌دهد، صفحه کلید جادویی اختیاری آن تجربه تایپ راحت را ارائه می‌دهد و عمر باتری آن بهتر از سال گذشته است.

همانطور که گفته شد، صفحه نمایش فوق روشن XDR برای رشد به محتوای HDR نیاز دارد و این همیشه در دسترس نیست زیرا شرکت‌هایی مانند Hulu و HBO Max هنوز آن را قبول نکرده‌اند.

Microsoft Surface Pro 8

  • پردازنده: اینتل i5-1135G7 یا i7-1185G7
  • نمایشگر: 13 اینچی
  • حافظه: 512GB – 1TB

مایکروسافت سرفیس پرو 8 از بهترین تبلت های 2022 و جدیدترین محصول از سری تبلت‌های سرفیس پرو 2 در 1 این شرکت است. این نسخه شامل پردازنده نسل یازدهم اینتل، صفحه نمایش 13 اینچی 120 هرتزی، دو پورت Thunderbolt 4 و یک SSD قابل جابجایی است. به همان اندازه مهم، ویندوز 11 را با این نسخه 2 در 1 در اختیار خواهید داشت. در حالی که احتمالاً می‌خواهید برای صفحه کلید جداشدنی و لوازم جانبی قلم Surface Slim Pen 2 هزینه اضافی بپردازید، این بهترین تبلت ویندوز 11 است که می‌توانید در حال حاضر بخرید.

اندازه کوچک و طراحی سبک آن، Surface Pro 8 را برای استفاده در خانه یا جاده ایده آل کرده است. دوربین‌های جلو و عقب نیز فوق العاده هستند و تصاویر با جزئیات تمیزی را ارائه می‌دهند که باعث شده این مدل از بهترین تبلت های 2022 باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2022 [میان رده و پایین رده]

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 ؛ مشخصات و راهنمای خرید

Lenovo Yoga Tab 13

  • پردازنده : Qualcomm® Snapdragon™ 870, octa-core, up to 3.2GHz
  • صفحه نمایش : 13 اینچی
  • سیستم عامل : Android 11

تبلت لنوو Yoga Tab 13 با ظاهری منحصر به فرد و با استفاده از تکنولوژی‌های بروز دنیا گزینه‌ای مناسب برای شماست. این مدل از قابلیت‌های مختلفی از قبیل اتصال به وای فای و پایه‌ای مخصوص برای حالت‌های مختلف نمایش (حتی در حالت آویزان) برخوردار است.

بلندگوهای چهارگانه JBL با تکنولوژی Dolby Atmos؛ پورت USB تایپ C برای شارژ کردن دستگاه و انتقال داده‌ها و همچنین سیستم عامل اندروید 11 بروز از دیگر ویژگی‌های این تبلت هستند.

از طریق صدای متحرک Dolby Atmos® از بلندگوهای چهارگانه JBL ، هر نت و جلوه صوتی را در فضای فیزیکی خود تجربه کرده و بشنوید. وقتی از تنظیم دقیق صوتی Lenovo Premium Audio لذت می‌برید، در هر سرود کنسرت، پادکست و تماس ویدیویی غرق خواهید شد.

برای کشف محتوای جدید با Entertainment Space ، کافیست صفحه خود را به سمت راست بکشید. با خدمات اشتراک خود وارد سیستم شوید و به همه سرگرمی‌های مورد علاقه خود، از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی گرفته تا بازی‌ها و کتاب‌ها، به همه در یک مکان دسترسی شخصی داشته باشید.

Galaxy Tab S6 Lite

بهترین تبلت های 2022

  • پردازنده: Exynos 9611
  • صفحه نمایش: 10.4 اینچی
  • باتری: 7040 میلی آمپر ساعتی

تبلت مدل GALAXY TAB S6 از محصولات جدید سامسونگ بوده که با صفحه‌نمایش 10.4اینچی طراحی و تولید شده است. بدنه‌ی تمام آلومینیومی این تبلت 5.7 میلی‌متر ضخامت دارد و از کیفیت ساخت و استحکام خوبی برخوردار است.

تراشه Exynos 9611 این تبلت، دارای پردازنده‌ی 8هسته‌ای Cortex-A73 با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 است. رم4 گیگابایتی و حافظه‌ی 64 گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول است.

یک باتری لیتیوم پلیمر 7040 میلی‌آمپری هم وظیفه‌ی توان‌رسانی به این قطعات سخت‌افزاری و صفحه‌نمایش را به‌ عهده دارد. این مدل از بهترین تبلت های 2022 است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های لنوو 2022 ؛ لپ تاپ Lenovo جدید بخریم؟

بهترین لپ تاپ های 2022 ؛ قیمت، مشخصات فنی و راهنمای خرید

Amazon Fire 10 HD

بهترین تبلت های 2022

  • پردازنده: مدیاتک MT8135
  • حافظه: 32GB – 64GB
  • صفحه نمایش: 10 اینچی

برجسته‌ترین ویژگی این محصول را می‌توان در نمایشگر بزرگ، اسپیکرهای باکیفیت و قیمت مناسب آن دانست. بنابراین می‌توان این دستگاه را مناسب برای کاربرانی دانست که به دنبال تجربه‌ی بی‌نظیری از تماشای ویدئو در تبلتی بزرگ هستند.

فایر اچ‌دی 10 که از بهترین تبلت های 2022 است، به یک نمایشگر بزرگ 10 اینچی با فناوری IPS مجهز شده و از زوایای دید مطلوبی برخوردار است. تراشه‌ی مدیاتک نسخه‌ی MT8135 به همراه دو پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت‌های 1.2 و 1.5 گیگاهرتز، مسئولیت اجرای سیستم‌عامل Fire OS نسخه‌ی 5 و برنامه‌های آن را دارند.

Tab A8 Samsung

بهترین تبلت های 2022
بهترین تبلت های 2022
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 1
  • حافظه: 128، 256 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 11 اینچ

نوبت به نسخه پایه‌ای از تبلت‌های پرچمدار سامسونگ می‌رسد، محصولی که از نظر اندازه از دو مدل دیگر کوچک‌تر است و وزنی حدود 500 گرم دارد. اندازه نمایشگر در این مدل به 11 اینچ کاهش داشته و نوع پنل نیز از سوپر امولد به TFT LCD تغییر کرده است.

این صفحه نمایش از رزولوشن 2560 در 1600 استفاده می‌کند و به سبب آن تراکم 274 را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل که حدود 84 درصد از فضای روبرویی را در اختیار گرفته از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزاری اما سامسونگ این تبلت را نیز مانند برادران بزرگ‌تر خود به تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز کرده تا گلکسی تب S8 را بتوانیم یکی از قوی‌ترین تبلت‌های موجود در بازار بدانیم.

از نظر دوربین‌ها هم شرایط این محصول شبیه به تب اس 8 پلاس است و یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تغذیه بخش‌های مختلف را عهده‌دار است. از دیگر ویژگی‌های کلیدی این مدل می‌توان به شارژ سریع 45 واتی، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکر استریو چهارگانه، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، استفاده از گوریلاگلس 5 و برخورداری از قلم اشاره کرد.

Amazon Fire HD 8

بهترین تبلت های 2022

  • پردازنده: مدیاتک MT8135
  • حافظه: 32GB – 64GB
  • صفحه نمایش: 10 اینچی

با تبلت آمازون مدل Fire HD 8 با ظرفیت 16 گیگابایت حافظه داخلی نگران کمبود حافظه نباشید زیرا با کارت micro SD امکان ارتقاء حافظه تا 256 گیگابایت به شما داده می‌شود. رم 1.5 گیگابایتی و پردازنده 4 چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتز به کارتان سرعت می‌بخشد و شما را ناامید نخواهد کرد.

ویژگی مهمی که تبلت آمازون را از سایر تبلت‌ها متفاوت می‌سازد، سیستم صوتی الکساست. زمانی که به WIFI متصل می‌شوید از هرجای خانه که باشید کافی‌ست الکسا را صدا کنید حتی اگر صفحه نمایش خاموش باشد الکسا پاسخ شما را می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های آن تکنولوژی پیشرفته Polarizing Filter و IPS است که کمک می‌کند تا تصاویر را از هر زاویه‌ای به خوبی ببینید. این مدل از بهترین تبلت های 2022 است که می‌توانید تهیه کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین تبلت های 2022 پرداختیم. ویژگی‌ها و توانایی‌های هر کدام نیز بررسی شدند. شما می‌توانید از بین مدل‌های معرفی شده بهترین را از هر نظر برای خود انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین تبلت های 2022 کدام‌ها هستند؟

بهترین تبلت های 2022 در این مطلب معرفی شدند. شما با خواندن این مطلب می‌توانید به اطلاعات کاملی در مورد بهترین تبلت های 2022 دست یابید. اگر قصد خرید تبلت هم دارید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تبلت را برای خود انتخاب کنید. اکنون انتخاب با شماست. از نظر بهترین تبلت 2022 کدام است؟

تبلت میان‌رده سامسونگ کدام‌ها هستند؟

گلکسی تب A7 و تب A8 بهترین تبلت‌های میان‌رده سامسونگ هستند. مدل A8 جدیدتر از A7 است ولی پیشرفت خیلی زیادی نسبت به آن ندارد و عملکرد آن‌ها بسیار نزدیک به هم است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تبلت های 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا Tab a8 Samsung رو ننوشتید؟

    پاسخ