;
coinex

چین به دنبال راهی برای از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک است

دانشمندان چینی قصد دارند تکنولوژی‌هایی را به‌منظور از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک توسعه هستند تا در صورت مختل شدن امنیت پکن، علیه اسپیس ایکس اقدام نمایند.

اخیرا چینی‌ها در صدد آن هستند که فناوری‌های مورد نیاز برای رصد و همچنین از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک را توسعه دهند که در صورت اقدامی غیر منتظره علیه کشورشان و بر هم زدن امنیت پکن، توسط شرکت اسپیس ایکس بتوانند در سریع‌ترین زمان، ماهواره های استارلینک را مهار کنند.

کشور چین در ماه گذشته میلادی، مقاله‌ای را منتشر کرده که به قلم دانشمندان ارشد صنایع دفاعی چین نوشته شده است. در این مقاله، اهداف کشور چین برای از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک بیان شده است. طی این اقدامات که به رهبری «رن یوانژن»، پژوهشگر موسسه ردیابی و مخابرات پکن انجام شده، چین قصد دارد به قابلیت‌های ضد ماهواره‌ای دسترسی پیدا کند. از جمله این اقدامات می‌توان به پیشرفت در سیستم نظارتی دارای مقیاس و حساسیت بالا به منظور ردیابی و رصد ماهواره‌های اسپیس ایکس اشاره کرد.

از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک

در بخشی از این مقاله آمده است که: «ترکیبی از روش‌های تخریب نرم و سخت باید به کار گرفته شود تا ماهواره‌های استارلینک از کار بیفتند و سیستم عامل این شبکه ماهواره‌ای نابود شود.» البته باید بگوییم که هنوز به طور کامل مشخص نیست که دولت چین این مقاله را تا چه حد مورد تایید قرار داده است.

رن یوانژن همچنین در قسمتی از این مقاله در رابطه با سرعت انتقال اطلاعات توسط اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، اعلام کرده است که پهپادها و جنگنده‌های آمریکایی می‌توانند از طریق استارلینک، سرعت انتقال اطلاعات خود را تا 100 برابر افزایش دهند. او همچنین اشاره کرده است که ماهواره‌های اسپیس ایکس درواقع مجهز به یکسری پیشران‌های یونی هستند که باعث می‌شود ماهواره‌ها مدار خود را با سرعت، هنگام حمله به یک سوژه ارزشمند، تغییر دهند.

از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک
البته باید بگوییم که اقدام چینی‌ها برای از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک چندان هم ساده نیست؛ زیرا مجموع ماهواره‌‎های استارلینک در مدارها به بیش از 2300 ماهواره می‌رسد که می‌توان گفت این تعداد غیر قابل تخریب است. با توجه به تعداد ماهواره‌های استارلینک موجود در فضا، باید بگوییم که حتی اگر تعدادی از این ماهواره‌ها تخریب شود یا مشکلی برایشان پیش بیاید، می‌توان گفت به طور کلی خللی در عملکرد کلی ماهواره‌های استارلینک، پیش نخواهد آمد.

به گفته‌ی محققان چینی، این ماهواره‌ها می‌توانند حتی ابزارهای نظامی را نیز جابه‌جا کنند. بنابراین نیاز به فناوری‌ای است که بتوان این ماهواره‌ها را به طور واضح و دقیق زیر نظر گرفت. البته به گفته‌ی یکی از محققان چینی، این کشور در حال حاضر نیز به این ابزارها از جمله تصویربرداری لیزری با دقت میلی‌متری، مجهز است؛ اما چینی‌ها قصد دارند به پیشرفت‌های خود در این زمینه ادامه دهند تا بتوانند در مواقع ضروری و همچنین به خطر افتادن امنیت کشور، سیگنال‌های ماهواره‌ها را رصد کرده و از تهدیدات آگاه شوند تا در صورت نیاز، اقدام به از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک کنند.

از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک
گفتنیست که در حال حاضر چین توانایی نابود کردن استارلینک را در فضا با موشک‌های ماهواره‌ای دارد؛ اما این روش باعث تولید زباله‌های فضایی بسیار شده و همچنین هزینه زیادی نیز دارد. درواقع موشک‌های گران قیمتی لازم است تا بتواند ماهواره‌های کوچک و ارزان را در مدارهای خود نابود کند. با این حال چین تسلیم نخواهد شد و در صدد آن است که بر روی توسعه ریزموج‌های ماهواره‌ای کار کند تا در مواقع موردنیاز بتواند از طریق این ریزموج‌ها به صورت غیرمستقیم، ارتباطات ماهواره‌ای استارلینک را قطع کند و یا حتی قطعات استفاده شده در آن‌ها را بسوزاند که در این صورت بر اساس برنامه‌ریزی شرکت اسپیس ایکس، ماهواره‌ها هنگام از کار افتادن، به صورت خودکار در مدار خود می‌سوزند. این موضوع باعث می‌شود که زباله فضایی دیگر تولید نشود.
بیشتر بخوانید:
نظر شما درمورد از کار انداختن اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط کشور چین، چیست؟ به نظر شما اسپیس ایکس برای جلوگیری از این اقدام، چه کار خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    شب پرستان ازروشنایی ونوربیزارن وهمیشه تلاش می کنن تاخورشیدزندگانی بخش راخاموش کنن .

    پاسخ

    کلا چین برای جون این دنیا شده اون از گویید اون از سد اون از ماهواره های خرابش الان هم میخواد یه چیز خوبی ک اومدع رو بزنه نابود کنه

    پاسخ