;
coinex

جزئیات جدید از قابلیت Always On Display در خانواده آیفون 14

قابلیت Always On Display بالاخره به خانواده آیفون 14 رسید. اما فقط در نسخه‌های رده‌بالاتر! جزییات این خبر را در تکراتو بخوانید.

یکی از ویژگی‌هایی که مدت‌هاست از کاربران آیفون دریغ شده، نمایشگر همیشه روشن یا AOD است؛ چیزی که کاربران اندرویدی، از مدت‌ها پیش به آن دسترسی داشته و از آن لذت برده‌اند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد که بدون فشار دادن دکمه هوم یا باز کردن قفل گوشی، بتوانند جزییاتی مثل نوتیفیکیشن‌ها و ساعت را ببینند.

جدیدترین اخبار حاکی از آن هستند که کاربران آیفون هم به این ویژگی دسترسی خواهند داشت؛ اما نه همه آنها!

قابلیت Always On Display در iOS 16

سال گذشته پیش‌بینی می‌شد که گوشی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به قابلیت Always On Display مجهز می‌شوند؛ اما اینطور نشد. برخی گزارش‌ها که از ماه گذشته تاکنون بر سر زبان‌ها افتاده، حاکی از آن هستند که iOS 16 از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. بر همین اساس، مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ جزییات تازه‌ای را منتشر کرده است.

جزئیات جدید از قابلیت Always On Display در خانواده آیفون 14

او مدعی شده که در آیفون‌های 14 بالاخره شاهد قابلیت Always On Display خواهیم بود.

مارک گرمن در توضیحات خود به این نکته اشاره کرد که تنها دو مدل از آیفون‌ها، یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به نمایشگر همیشه روشن مجهز می‌شوند. به‌روزرسانی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس به iOS 16 به این معنا نیست که این قابلیت، برای این گوشی‌های نیز فعال می‌شود.

گوشی‌های سری آیفون 14 پرو به پنل‌های جدید LTPO مجهز می‌شوند و این پنل‌ها می‌توانند مثل اپل واچ،‌ هر دقیقه یک‌بار نوسازی شوند. گوشی‌های سری آیفون 13 پرو هم از نمایشگرهای 120 هرتزی برخوردارند؛ اما نرخ نوسازی آنها بین 60 تا 120 هرتز است؛ بنابراین به 1 هرتز نمی‌رسد.

سری آیفون 14 پرو همچنین از طراحی متفاوتی برخوردار خواهند شد که با طراحی ناچ فرق دارد. این گوشی‌ها احتمالا به یک بریدگی دایره‌ای و یک بریدگی قرصی شکل مجهز خواهند شد. گفته می‌شود که تراشه جدید A16 Bionic و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هم تنها در دسترس کاربران نسخه‌های پرو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت Always On Display چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: notebookcheck

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر