coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اپل به دنبال رقابت با موتور جستجوی گوگل است

بار دیگر شایعاتی از رقابت اپل با موتور جستجوی گوگل منتشر شد. اینطور که به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد یک موتور جستجو مانند گوگل راه‌اندازی کند.

رابرت اسکویل گفته است که اپل برای رقابت با موتور جستجوی گوگل می‌خواهد از یک موتور جستجوی وب کاربر محور رونمایی کند. انتظار می‌رود که این موتور جستجو در ماه ژانویه معرفی شود.

خرید بلیط هواپیما

رقابت اپل با موتور جستجوی گوگل

به گفته‌‌ی اپل اینسایدر، این نخستین باری نیست که شایعاتی پیرامون راه‌اندازی موتور جستجوی اپل منتشر می‌شود. همچنین رابرت اسکویل در توییتر خود به این موضوع اشاره کرده بود که اپل، یک موتور جستجوی جدید را به‌زودی معرفی می‌کند. اسکویل توضیحات بیش‌تری از موتور جستجوی اپل ارائه نکرده است. او در گفت‌و‌گوی خود با Techradar اعلام کرد این موضوع تاحدودی براساس گفت‌وگوی وی با منابع مختلف مطرح شده است.

موتور جستجوی گوگل

گفتنیست که اسکویل ادعا کرده بود اپل در رویداد WWDC 2022 از تکنولوژی جدید واقعیت مجازی به همراه یک آیپاد، رونمایی خواهد کرد؛ اما مدتی بعد ادعای خود را پس گرفت و در توییتی نوشت: «هرچیزی که درباره‌ی اپل می‌گویم، از منابع غیرقابل اعتماد به‌دست آمده است.»

پیش از این نیز در برخی گزارش‌ها گفته شده بود که اپل قصد دارد رقیبی را برای موتور جستجوی گوگل معرفی کند. این شرکت قبلاً با معرفی سرویس نقشه‌های خود، استفاده از سرویس نقشه‌های گوگل را کنار گذاشت؛‌ اگرچه پلتفرم نقشه‌ی اپل چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

البته با توجه به اینکه موتور جستجوی داخلی اپل در حال حاضر ادغام شده‌ی دستیار سیری و Spotlight است، به نظر می‌رسد که موتور جستجوی داخلی این شرکت، همانند موتور جستجوی گوگل، پتانسیل توسعه گسترده برای همگان را نداشته باشد.

گفتنیست که اگر زمانی اپل بخواهد موتور جستجوی عمومی را برای کاربران راه‌اندازی کند، باید هزینه زیادی را پرداخت کند. از طرف دیگر، در سال 2021 گفته شد گوگل قصد دارد با پرداخت 15 میلیارد دلار به اپل، همچنان به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض iOS در دسترس کاربران این سیستم‌عامل باشد. درواقع این مبلغ، معادل 15 تا 20 درصد سود سالانه اپل در سال 2020 بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد رقابت اپل با موتور جستجوی گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    brave هم یه موتور جستجو زد و ب نظرم چندان ب صرفه هم نیست این کار مخصوصا اینکه گوگل 15 میلیاردددددد پول ناقابل میده

    پاسخ