;
coinex

موتور جستجوی روسی یاندکس جایگزین گوگل در ایران شد!

به تازگی موتور جستجوی روسی یاندکس که در گذشته در ایران فیلتر بود، رفع فیلتر شده و از این پس تمامی افراد می‌توانند از این موتور جستجو، استفاده کنند.

در پی منتشر شدن یک اسکرین‌شات از نتایج جستجوی تصاویر کلمه Iran را در موتور جستجوی گوگل و یاندکس توسط یکی از خبرگزاری‌های داخلی کشور، آذری جهرمی وزیر ارتباطات سابق نیز این تصویر را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده و توضیحاتی مختصر در این‌باره داده است.

بیشتر بخوانید: وزارت ارتباطات مسئولیت اختلال در فیلترشکن ها را پذیرفت!

موتور جستجوی روسی یاندکس رفع فیلتر شد

آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات ابتدا اعلام کرد که موتور جستجوی روسی یاندکس که تا پیش از این، فیلتر بوده است، حال به تازگی رفع فیلتر شده و در دسترس عموم مردم ایران قرار دارد.

وی در ادامه در رابطه با تفاوت‌های دو موتور جستجوی گوگل و یاندکس و همچنین اختلاف نتایج جستجو این دو موتور جستجو ادعا کرده است که اختلاف نتایج جستجو، به میزان استفاده کاربران بستگی دارد. به محض آن که استفاده از یاندکس همه‌گیر شود و مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گیرد، این نتایج برابر خواهد شد.

موتوری جستجوی روسی یاندکس جایگزین گوگل در ایران شد!

درواقع یاندکس یک شرکت روسی است که شهرت خود را مدیون موتور جست و جو خود با همین نام است. گفتنی است که در ابتدا این موتور با آدرس yandex.ru تنها برای کاربران روسی در دسترس بود، اما مدتی است که نسخه جهانی و انگلیسی زبان آن ارائه شده و با آدرس yandex.com در اختیار کاربران دیگر کشورها قرار دارد.

طبق آمارها، یاندکس با داشتن 48.79 درصد سهم کشور روسیه، به عنوان بزرگترین موتور جست‌وجوگر این کشور شناخته شده و از گوگل برتر و پرطرفدارتر است. یاندکس قابلیتی دارد که آن را از دیگر موتورهای جستجو، متمایز می‌کند. این قابلیت به اینگونه بوده که دکمه‌ای در پایین صفحه جستجو طراحی شده است که در صورت عدم رضایت کاربر از عملکرد یاندکس، با کلیک کردن بر روی این گزینه، فرد مستقیم به صفحه جستجوی همان عبارت در گوگل و بینگ هدایت می‌شود.

نکته مهمی که درباره رفع فیلتر یاندکس جلب توجه می‌کند، فاصله کوتاه آن با قرار گرفتن موتور جستجوهای گوگل و بینگ در ایران روی حالت جسنجوی امن است که چندی پیش در کنار ماجرای فیلترشدن توییچ و کندی اینستاگرام، به شایعات اجرای چراغ خاموش طرح صیانت دامن زد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد رفع فیلتر موتور جستجوی روسی یاندکس در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    قفل کودکش فعال شده ؟

    پاسخ

    با این فیلترینگ *** هر برنامه ایه که بدرد میخوره رو از مملکت بگیرین

    پاسخ