;
coinex

رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در یک سال و نیم گذشته

دو نمونه از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا رشد قیمتی چشمگیری را در یک سال و نیم گذشته تجربه کردند. یکی از این ارزها 407 درصد و دیگری 248 درصد رشد کرد.

در یکسال و نیم اخیر، قیمت هر اونس طلای مرغوب 1790 دلار بود. از آن زمان تاکنون، قیمت طلا با 3.51 درصد رشد به 1853 دلار در هر اونس رسیده است. دو ارز دیجیتال مبتنی بر طلا، هم‌راستا با افزایش نرخ طلا شاهد رشد چشمگیر قیمتی بودند.

ارز دیجیتال PAXG بیش از 407 درصد رشد سرمایه در حال گردش را نسبت به 26 فوریه 2021 تجربه کرد. رمزارز XAUT نیز با رشد 248 درصدی مواجه شده است. مجموع ارزش بازار دو رمزارز PAXG و XAUT به بیش از 1 میلیارد دلار می‌رسد.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

امروزه بیش از 1 میلیارد دلار توکن با پشتوانه طلا در فضای بلاکچین سرمایه‌گذاری شده است. اولین پروژه با بیشترین ارزش بازار، pax gold با علامت انحصاری PAXG نام دارد. این پروژه بیش از 620 بیلیون دلار ارزش دارد. توکن PAXG بر روی شبکه اتریوم و بستر ERC20 ساخته شده است. هر یک از توکن‌های PAXG معادل یک اونس طلای LBMA ارزش دارد.

رشد چشمگیر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در یک سال و نیم گذشته

آمار سایت Archive.org نشان می‌دهد که PAXG تا انتهای ماه فوریه 2021 با 122 میلیون دلار ارزش بازار دومین رمزارز با پشتوانه طلا به شمار می‌رفت.

امروزه رمزارز PAXG جایگاه نخست بزرگترین رمزارز با پشتوانه طلا را در اختیار دارد. ارزش بازار این رمزارز در یکسال و نیم گذشته بیش از 407 درصد رشد کرده است. قیمت طلا از آن موقع تا کنون تنها 3.51 درصد رشد کرد (از 1790 دلار تا 1853 دلار). در 26 فوریه 2021، ارزش PAXG حدود 122 میلیارد دلار بوده و حجم معاملات 24 ساعته آن به 11 میلیون دلار می‌رسید.

تغییرات قیمتی رمزارز PAXG

محبوب‌ترین جفت‌ تریدنیگ رمزارز PAXG، تتر است. PAXG/USDT بیش از 69 درصد از کل تراکنش‌های PAXG را شامل می‌شود. ترکیب PAXG با BUSD نیز حدود 12.67 درصد از کل تراکنش‌های این رمزارز را تشکیل می‌دهد. سومین جفت ارز معاملاتی معروف PAXG نیز بیت کوین با 12.05 درصد است.

رمزارز PAXG در بهترین صرافی‌های دنیا نظیر بایننس، کوکوین، بای بیت، FTX، Gemini، Crypto.com و کوینکس لیست شده است.

رمز ارز Tether Gold

یکی دیگر از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، Tether Gold نام دارد. تمامی افراد فعال در بازار رمزارزها با استیبل کوین تتر آشنایی کامل دارند.

شرکت تتر علاوه بر تولید استیبل کوین USDT اقدام به تولید توکن‌هایی با پشتوانه طلا نیز کرده است. این توکن دومین توکن باارزش بازار با پشتوانه طلا به شمار می‌رود. در زمان نگارش این مقاله، ارزش کل XAUT حدود 458 میلیون دلار تخمین زده شده است. حجم مبادلاتی XAUT در 24 ساعت گذشته به 1.45 میلیون دلار رسید.

تتر برای رمزارز XAUT گزینه‌های بازخرید چندگانه ارائه داده است. هولدرهای این رمزارز می‌توانند درخواست بازخرید خود را در ازای دریافت طلای فیزیکی مطرح کنند. این طرح تنها در صورتی قابل اجراست که کاربران مراحل احراز هویت TG Commodities Limited تکمیل و حداقل میزان XAUT مورد نیاز را در کیف پول خود داشته باشند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

در 26 فوریه سال 2021، ارزش بازار XAUT حدود 131 میلیون دلار و حجم معاملاتی آن در صرافی‌ها 1.6 میلیون دلار بود. از آن زمان تا کنون، ارزش بازار این رمزارز با 248 درصد رشد به 458 میلیون دلار رسیده است.

به جز ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چندین ارز دیجیتال دیگر با پشتوانه‌ فلزات گرانبها در بازار کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد. ارزش بازار XAUT و PAXG تا حد زیادی نسبت به این رمزارزها بیشتر است. این دو توکن بیش از 1 میلیارد دلار ارزش دارند. میزان ارزش بر اساس تعداد سکه‌ها و همچنین ارزش فعلی طلا تعیین می‌شود.

طبق آمار، در حال حاضر 333,601 توکن PAXG و 246,524 توکن XAUT در گردش وجود دارند. با توجه به ارزش کلی در حال گردش 11.795 تریلیون دلاری طلا، این دو توکن تنها بخش ناچیزی از معاملات طلا را شامل می‌شوند. از لحاظ ارزش بازار میان 13 هزار و 400 رمزارز موجود، PAXG رتبه 86 و XAUT رتبه 112 را از آن خود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر