;
coinex

iOS 16 قابلیت وب پوش نوتیفیکیشن را به Safari اضافه می کند

در جریان نمایش کنفرانس WWDC 2022 از شرکت اپل، این کمپانی اعلام کرد که قابلیت وب پوش نوتیفیکیشن را در قالب آپدیتی به Safari اضافه خواهد کرد.

iOS 16 امروز در جریان کنفرانس WWDC 2022 با چندین ویژگی جدید، از جمله یک قفل صفحه کاملا باز طراحی شده با ویجت‌ها و بهبودهای چندین برنامه سیستمی معرفی شد و به‌طور خاص اعلام شد که مرورگر اپل یعنی سافاری در آینده با بروز رسانی که برایش منتشر خواهد شد از قابلیت وب پوش نوتیفیکیشن و همگام‌سازی افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

یکی از بزرگ‌ترین شکایات در مورد سافاری نسخه iOS این است که فاقد وب پوش نوتیفیکیشن برای برنامه‌های وب است. بنابراین وب‌سایت‌ها نمی‌توانند در صورت اجرای سافاری در پس‌زمینه کاربر را مطلع کنند. با این‌که این کار از قبل در مک امکان‌پذیر بوده است.

اضافه شدن وب پوش نوتیفیکیشن به Safari

اکنون با انتشار iOS 16 این امر به واقعیت تبدیل خواهد شد. اولین نشانه‌های وب پوش نوتیفیکیشن برای برنامه‌های وب در iOS 15.4 ظاهر شد، اما از آن‌جایی که این ویژگی به‌عنوان یک تجربه نام‌گذاری شد، هرگز کار نکرد. اما هم‌ اکنون با توجه به وب‌سایت اپل از این به بعد iOS 16 و iPadOS 16 از وب پوش نوتیفیکیشن پشتیبانی خواهند کرد. اما یک نکته وجود دارد!

اپل می‌گوید این ویژگی در سال 2023 با به‌روز رسانی که در آینده برای iOS 16 ارائه می‌شود، به این سیستم عامل اضافه خواهد شد. بنابراین در زمان لانچ نمی‌توان به آن دسترسی داشت. اگر بخواهیم کمی خوش بینانه به این موضوع نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که حداقل این شرکت تایید کرده است که در نهایت بر روی وب پوش نوتیفیکیشن کار خواهد کرد.

iOS 16 قابلیت وب پوش نوتیفیکیشن را به Safari اضافه می کند

در ادامه باید گفت که از این به بعد مرورگر وب اپل از همگام‌سازی افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد تا بتوانید همان افزونه‌ها را در iPhone ،iPad و Mac خود استفاده کنید. همچنین از ترجمه تصویر توسط Live Text، تنظیمات رمز عبور جدید برای وب‌سایت‌ها و Tab Groupsهای اشتراکی نیز پشتیبانی خواهد کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های iOS 16 پشتیبانی از FIDO برای مرورگر Safari خواهد بود. بنابراین کاربران می‌توانند به جای رمز عبور حروفی، با Touch ID یا Face ID وارد شوند. FIDO یک انجمن صنعتی است که با هدف اجازه دادن به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای ارائه یک گزینه ورود یکپارچه و ایمن در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف ایجاد شده است.

هم اکنون توسعه دهندگان می‌توانند اولین نسخه بتای iOS 16 را از طریق وب سایت توسعه دهنده اپل دانلود کنند. همچنین نسخه بتای عمومی نیز ماه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اضافه شدن این قابلیت به مرورگر سافاری در iOS 16 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر