;
coinex

بهترین جایگزین گرویتی فرمز برای ساخت فرم آنلاین وردپرسی

بهترین جایگزین گرویتی فرمز برای ساخت فرم آنلاین وردپرسی ؛ این روزها وردپرس به یکی از ابزارهای قدرتمند و البته محبوب برای ایجاد سایت‌های مختلف تبدیل شده است. فکر می‌کنید علت این محبوبیت و قدرت چیست؟ دقیقا! افزونه‌های وردپرسی!

همین پلاگین‌هایی که به شما کمک می‌کنند هیچ چیز از یک وبسایت تمام و کمال کم نداشته باشید. مثلا اگر صاحب یک سایت وردپرسی باشید و برای تهیه فرم‌های نظرسنجی یا رضایت مشتری، بخواهید روی سایت خود تغییراتی ایجاد کنید، افزونه‌های فرم‌ساز به کمکتان می‌آیند.

یکی از این افزونه‌های مطرح گرویتی فرمز است. گرویتی فرمز این روزها با نسخه کرک شده‌اش به فروش می‌رسد و برخی از وبمسترها هم گزارش‌هایی از ناامنی آن داده‌اند با این حال باز هم بسیاری از سایت‌های ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

سوالی که پیش می‌آید این است که این ابزار چقدر کارایی دارد؟ آیا همه نیازهای ما برای تهیه فرم‌های آنلاین در سایت‌های وردپرسی را برطرف می‌کند؟

من در این مقاله تصمیم گرفتم تمام خوبی‌ها و بدی‌های گرویتی فرمز را بررسی کنم و در نهایت جایگزینی ایده‌آل برای ساخت فرم آنلاین وردپرسی به شما معرفی کنم تا اگر معایب گرویتی فرمز خط قرمزتان بود، صرفا به خاطر نبود ابزار دیگری، مجبور به استفاده از آن نباشید.

بیایید با هم ببینیم اصلا این افزونه چیست و چه کاربردی دارد، سپس مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و در میان رقبای برتر آن، کدامیک را در صورت لزوم، جایگزین کنیم.

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز چیست؟

گرویتی فرمز افزونه‌ فرم ‌ساز وردپرسی است که توانسته از رقبای بین‌المللی خود به خاطر ویژگی‌هایش یک قدم جلوتر باشد. این یعنی تعداد نصب بالای آن در سایت‌های وردپرسی موجود، امری کاملا طبیعی است.

در واقع اگر شما در سایت خود نیاز به تهیه فرم آنلاین داشته باشید، قطعا به یک افزونه فرم‌ ساز نیاز دارید. هرچند که با اعمال تغییرات در کدهای وردپرس هم می‌توانید فرم مورد نظر خود را ایجاد کنید، اما همه هدف وردپرس برای ایجاد سایت‌های مختلف، به حداقل رساندن تغییرات در کدنویسی است.

اگر صاحب سایت وردپرسی هستید که به تهیه فرم‌های مختلف نیاز دارد، مثلا می‌خواهید فرم استخدام تهیه کنید، یا یک دیجیتال مارکتر هستید که برای راه‌اندازی کمپین‌های مختلف تجربه مشتری، رضایت او و… نیاز به فرم‌های نظرسنجی آنلاین دارید، گرویتی فرمز افزونه پولی وردپرسی است که این روزها طرفداران زیادی دارد و می‌تواند به کمکتان بیاید.

بررسی مزایا و معایب فرم ساز گرویتی فرمز

برای این‌که بفهمید ابزاری مناسب کار شماست یا نه، بهترین راه بررسی دقیق آن و مقایسه با رقبایش است. همچنین  با  بررسی رتبه‌بندی‌های موجود درباره آن ابزار اطلاعات خوبی دستگیرتان می‌شود. درست است که پلاگین فرم ساز وردپرس گرویتی فرمز تعداد نصب بالایی دارد، اما همیشه تعداد نصب بالا لزوما نشان دهنده برترین افزونه بودن نیست.

مزایای افزونه فرم ساز گرویتی فرمز

اگر می‌خواهید از افزونه فرم ساز وردپرسی گرویتی فرمز استفاده کنید، بهتر است بدانید که تمام امکانات زیر برای شما فراهم می‌شود:

امکان تهیه فرم‌های شرطی

امکان افزودن شرط به فرم‌ها ویژگی مهمی است که در گرویتی فرمز برای شما فراهم شده است. به کمک افزودن شرط می‌توانید پاسخدهنده‌ها را به سمت سوالاتی هدایت کنید که فقط به آن‌ها مربوط است، از هدر رفتن وقتشان جلوگیری کنید و پاسخ‌های شفاف‌تری بگیرید.

شخصی سازی فرم‌ها

مسلما فرمی که می‌خواهید در سایت خود قرار دهید باید با قالب کلی سایت همخوانی داشته باشد. این همخوانی به کمک قابلیت‌های شخصی سازی، قالب‌ها، رنگ‌بندی‌ها و… که گرویتی فرمز در اختیارتان می‌گذارد، فراهم می‌شود.

پشتیبانی از درگاه پرداخت

بسیاری از ما سایت‌های تجاری و فروشگاهی خود را با وردپرس پیاده‌سازی می‌کنیم. اگر شما هم به فکر فروش محصول از این طریق هستید باید فرم‌های قبل از تکمیل خرید، مثل گرفتن اطلاعات مشتری را به درستی ایجاد کنید تا در تایید و تحویل خرید، دچار مشکل نباشید. گرویتی فرمز با پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت، این مهم را برایتان میسر می‌کند.

پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت بانک‌های ایرانی، پشتیبانی از پرداخت رمزارزها و همچنین پشتیبانی از درگاه پرداخت PayPal از جمله امکانات این فرمساز است. این یعنی اگر مشتری بین‌المللی داشته باشید یا صرفا مشتری‌هایتان ایرانی باشند، همچنان فرمساز گرویتی فرمز شما را پشتیبانی می‌کند.

قابلیت اتصال و سازگاری به افرونه‌های دیگر

گاهی اوقات با نصب یک افزونه و مشاهده عدم سازگاری آن با سایر افزونه‌های فعال در سایت، به کلی دست از کار کردن با آن می‌کشیم. اما خوشبختامه گرویتی فرمز با افزونه‌های مهم سایت‌های وردپرسی، مثل ووکامرس، سازگاری و قابلیت اتصال به آن‌ها را دارد.

ایجاد فرم‌های چند مرحله‌ای

اگر بخواهید فرم‌های طولانی تهیه کنید، بهترین راه این است‌ که آن را در قالب یک فرم چندمرحله‌ای، آن را ایجاد کنید. گرویتی فرمز به شما کمک می‌کند به راحتی فرم‌های آنلاین چندمرحله‌ای ایجاد کنید.

تهیه فرم‌های ریسپانسیو

مسلما همه کاربران یک سایت وردپرسی از نسخه دسکتاپ به مرورگر خود متصل نمی‌شوند. زمانی که کل سایت شما بر این اساس طراحی شده باشد و قابلیت ریسپانسیو بودن در آن رعایت شده باشد، فرم‌های ایجاد شده نیز باید از این موضوع پشتیبانی کنند. در غیر این صورت، بخش‌هایی از فرم ممکن است به درستی برای کاربران نمایش داده نشود. پلاگین فرم ساز وردپرسی گرویتی فرمز، از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری درگ اند دراپ

بسیاری از افرادی که با سایت‌های وردپرسی کار می‌کنند، به خاطر رابط کاربری ساده و قابل درک آن وردپرس را انتخاب کرده‌اند. حالا تصور کنید افزونه‌های آن رابط کاربری خوبی نداشته باشند، آیا کار با آن ساده خواهد بود؟ طبیعتا خیر! برای همین است که گرویتی فرمز با ارائه رابط کاربری کشیدن و انداختن (Drag & Drop) محبوبیت خوبی میان کابران دارد.

امکان درج کپچا

امنیت سایت‌های وردپرسی امری خطیر و مهم است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرم‌های سایت شما توسط کاربران حقیقی پر می‌شوند تا آمار درستی و امنی از سایت خود داشته باشید، درج کپچای گوگل در انتهای فرم‌هایتان می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد که این فرم ساز آنلاین برایتان فراهم می‌کند.

ایجاد فرم‌های مختلف

فرقی ندارد که شما فرم استخدام می‌خواهید، یا فرم نظرسنجی رضایت مشتری، فرم خبرنامه می‌خواهید یا فرم پرداخت آنلاین، همه این فرم‌ها توسط گرویتی فرمز قابل تهیه هستند.

آپدیت‌های منظم و کاربردی

خوشبختانه این فرم ساز وردپرسی مرتبا آپدیت‌ منتشر می‌کند که به شما کمک می‌کند با قالب‌های بهتر و بیشتر، فرم‌های خود را تهیه کنید.

امکان آپلود فایل در فرم

اگر بخواهید کابران سایت شما فایل‌های خود را در قالب بخشی از فرم آپلود کنند، مثلا فایل رزومه در فرم‌های استخدام، گرویتی فرمز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

معایب افزونه فرم ساز گرویتی فرمز

در کنار همه مزایای که گفتیم، چند عیب بزرگ باعث شده است برخی کاربران از گرویتی فرمز برای ایجاد فرم‌های وردپرسی خود، راضی نباشند:

پیچیدگی تنظیمات

گزارش‌هایی که توسط کاربران گرویتی فرمز به ثبت رسیده نشان می‌دهد که تنظیمات کلی گرویتی فرمز پیچیده‌ است و عموما وردپرس‌کارها با آن راحت‌تر هستند تا مدیران سایت که در کار با وردپرس مهارت خاصی ندارند. برای همین، اگر یک وردپرس‌کار دور و بر شما نباشد، احتمالا دچار مشکل در تنظیمات این افزونه خواهید شد.

نبود نسخه رایگان

در حال حاضر فقط نسخه پرمیوم (Premium) این افزونه قابل دسترس است. البته در ایران نسخه کرک شده این افزونه قابل تهیه است، اما بعدا برای آپدیت ممکن است دچار مشکل شوید که پیشنهاد می‌کنم از نسخه اصلی این افزونه استفاده کنید.

مشکلات امنیتی

به خاطر در دسترس نبودن نسخه اصلی گرویتی فرمز و کرک بودن آن، ممکن است وبسیارت شما آلوده به ویروس‌های مختلفی شود و نهایتا به ضرر سایتتان کار کرده باشید.

نداشتن پشتیبانی

نبود پشتیبانی برای رفع مشکلات احتمالی افزونه یکی از بزرگترین معضلات هر وبمستری است. گرویتی فرمز هیچ‌گونه پشتیبانی به کاربران ایرانی نمی‌دهد.

نهایتا اگر نسخه‌ای رایگان با امکانات محدودتری از این افزونه در دسترس بود، آن موقع می‌توانستم بگویم این افزونه بی‌نقص‌ترین نسخه فرم ساز وردپرسی است که می‌توانید تهیه کنید، ولی متاسفانه اینطور نیست. یا در مقابل اگر کمی تنظیمات اولیه این فرم ساز ساده‌تر بود، شاید رقبای اصلی این افزونه فرم ساز، از میدان رفته بودند.

رقبای اصلی گرویتی فرمز

بهترین جایگزین گرویتی فرمز برای ساخت فرم آنلاین وردپرسی

اگر به تصویر بالا نگاهی بیاندازید می‌بینید که به جز ویژگی درگاه پرداخت، پرس‌لاین تمام ویژگی‌های گرویتی فرمز را داراست اما گرویتی فرمز ویژگی‌های پرس‌لاین را ندارد. حالا اگر بخواهید به جای گرویتی فرمز یک پلاگین وردپرس فرم ساز تهیه کنید، بر اساس محبوبیت می‌توان به دو ابزار زیر اشاره کرد:

  1. افزونه فرم‌ ساز پُرس‌لاین (Posrline)
  2. افزونه نینجا فرمز (Ninja Forms)

نکته: حواستان باشد که به هیچ وجه دو افزونه با کارکرد همسان را به صورت همزمان روی سایت خود فعال نکنید؛ زیرا این افزونه‌ها ممکن است با هم تداخل داشته باشند، یا شما به اشتباه بخشی از فرم خود را با یک افزونه، و بخشی دیگر را با افزونه دیگر ایجاد کنید که نتیجه آن اصلا چیز خوبی از آب در نمی‌آید. اگر افزونه گرویتی فرمز را نصب کرده‌اید و حالا می‌خواهید پلاگین پُرس‌لاین را جایگزین آن کنید. قبل از نصب افزونه جدید، قبلی را لغو نصب (Uninstall) کنید.

بهترین جایگزین گرویتی فرمز چیست؟

اگر چند عیبی که ذکر شد، برای شما معایب بسیار بزرگی بودند و نخواستید سایتتان را فدای قیمت اولیه کار با این افزونه کنید، بهتر است سراغ یک ابزار با همین سطح قدرت اما بدون این معایب بروید. اگر با پُرس‌لاین، وب‌سایت تهیه فرم‌های آنلاین رایگان و غیررایگان آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این مجموعه در حال حاضر قدرتمندترین فرم‌ساز آنلاین در ایران به حساب می‌آید.

خبر خوش اینکه به تازگی افزونه پُرس‌لاین با قابلیت ایجاد فرم‌های وردپرسی برای تمامی سایت‌های بر پایه وردپرس عرضه شده است. این افزونه با پشتیبانی کامل از زبان فارسی و ساده‌تر بودن تنظیمات، جایگزین مناسبی برای گرویتی فرمز محسوب می‌شود. افزونه فرم‌ساز رایگان پُرس‌لاین را می‌توانید به راحتی روی وردپرس خود نصب کنید و به رایگان و بدون دغدغه مسایل امنیتی از آن استفاده کنید. اگر هم به امکانات بیشتری نیاز داشتید می‌توانید به راحتی هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه آن را بپردازید و امکانات پیشرفته را برای خود فعال کنید.

ساخت فرم آنلاین با پُرس‌لاین چه مزایایی دارد؟

وجود رابط کاربری ساده و قابل فهم در کنار ویژگی‌های متعدد و کاربردی، پُرس‌لاین را به یک ابزار قدرتمند تبدیل کرده است که نه تنها چیزی از گرویتی فرمز کم ندارد بلکه مشکلات و معایب آن را هم ندارد. علاوه بر این، در کنار افزونه وردپرسی پُرس‌لاین می‌توانید مستقیما از طریق سایت این ابزار، هم راهنمای کامل کار با آن را ببینید، هم بدون نیاز به نصب افزونه، فرم‌های خود را تهیه و استفاده کنید.

این یعنی، حتی اگر سایت وردپرسی ندارید و می‌خواهید فرم آنلاین تهیه کنید، باز هم پُرس‌لاین آماده پاسخگویی به نیاز شماست.

بهترین جایگزین گرویتی فرمز برای ساخت فرم آنلاین وردپرسی

از جمله امکانات رایگان افزونه فرم‌ساز پرس‌لاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با چند درگ و دراپ ساده انواع فرم را بسازید.
  • از انواع نمونه فرم‌های آماده استفاده کنید و در چند ثانیه فرم را روی سایتتان قرار دهید.
  • طراحی دلخواه خود را روی فرمتان اعمال کنید و متناسب با رنگ و ساختار برندتان فرم را بسازید.
  • در هر فرم تعداد نامحدودی سوال قرار دهید.
  • تعداد نامحدودی فرم بسازید.
  • از انواع سوال‌های استاندارد بسته به فرمتان استفاده کنید. (سوال چندگزینه‌ای، طیفی، متنی، درجه‌بندی، لیست کشویی، گروه سوال و اولویت‌دهی)
  • پاسخ سوال‌های قبلی را در سوال بعد اضافه کنید و فرم‌های شخصی‌سازی شده بسازید.
  • به صورت پاپ‌آپ یا امبدشده فرمتان را در سایت خود نمایش دهید.
  • تنظیمات سایز و اندازه فرم را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.
  • از پاسخ‌ها خروجی اکسل یا CSV بگیرید.
  • از آمارهای گرافیکی، نمودارها و جدول‌ها برای تحلیل نتایج فرم‌هایتان استفاده کنید.
  • از امکانات چند زبانه کردن فرم‌ها و پرسشنامه‌هایتان استفاده کنید و در چند زبان فرم بسازید.
  • نمایش سوالات را تصادفی کنید و آزمون‌های پیشرفته‌تری بگیرید.
  • مدت زمان پاسخ‌دهی هر فرم یا آزمون را مشخص کنید و به صورت اتوماتیک منتظر اتمام پاسخ‌دهی باشید.
  • از API پُرس‌لاین برای پاس دادن اطلاعات خود به دیگر نرم‌افزارها استفاده کنید.
  • از پشتیبانی قوی پرس‌لاین همه سوالاتتان را بپرسید و مشکلاتتان را در چشم به هم زدنی حل کنید.
  • از ویدئوها و مطالب آموزشی استفاده کنید تا فرم‌های پیشرفته‌تری بسازید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این که گرویتی فرمز یک افزونه قدرتمند و البته محبوب برای ایجاد فرم‌های وردپرسی است، هیچ شکی نیست. اما گاهی معایبی که از این افزونه ذکر شد، برای برخی قابل قبول نیست. مثلا اگر در ساخت فرم تازه‌کار باشید قطعا به پشتیبانی نیاز خواهید داشت یا اگر وبسایتتان برایتان مهم باشد قطعا تحمل مشکلات امنیتی برایتان ضررهای جبران ناپذیری به دنیال خواهد داشت.

یا فردی عادی برای راه‌اندازی کسب و کار خود می‌خواهد یک وبسایت وردپرسی ایجاد کند که جز آموزش‌های موجود در اینترنت، هیچ تخصصی در این زمینه ندارد. مسلما استفاده از افزونه‌ای که تنظیمات اولیه آن کمی سطح بالاست، برای او مناسب نخواهد بود.

اگر شما هم شرایط بالا را دارید، یا اصلا ترجیح می‌دهید به جای تهیه یک افزونه خارجی، نسخه‌ای ایرانی اما با کیفیتی خوب تهیه کنید، فرمساز وردپرسی پُرس‌لاین، انتخاب مناسبی خواهد بود. در نهایت این شما هستید که با توجه به نیاز و اولویت‌هایتان، باید نسبت به تهیه افزونه‌ها و ابزارهای مناسب، اقدام کنید. امیدوارم مطالعه این مقاله، چراغ راهی برای انتخاب شما بوده باشد.

.

پایان خبر/

تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر