;
coinex

کامپیوترهای ویندوزی از 2023 به جای HDD به SSD مجهز می‌شوند

مایکروسافت تولیدکننده‌ها را مجبور می‌کند که از سال 2023، کامپیوترهای ویندوزی را به جای HDD، به SSD مجهز کنند.

تحلیلگر شرکت ترندفورس، جان چن، ادعا می‌کند که مایکروسافت قصد داشته از سال 2022، این تغییر را در کامپیوترهای ویندوزی اعمال کند. اما این تصمیم قرار است در سال 2024 عملی شود. به نظر می‌رسد با مجهز شدن کامپیوترهای قابل حمل به SSD، سرنوشت و عمر HDDها در این صنعت تمام شود.

نسل جدیدی از حافظه‌ی کامپیوترهای ویندوزی در راه است!

با ورود نسل جدید و ارتقای کامپیوترها، قابلیت‌های ویژه‌ای در این دستگاه‌ها قرار می‌گیرد. یکی از این قابلیت‌ها سرعت بالای آن نسبت به هاردهای معمولی است. گرچه هم‌اکنون در محصولاتی که در بازار موجود است، SSD وظیفه بوت سیستم عامل و HDD وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را دارد، اما هنوز در مدل‌های پایین‌تر، حتی برای بوت سیستم عامل نیز از HDD استفاده می‌گردد.

کامپیوترهای ویندوزی از 2023 به جای HDD به SSD مجهز می‌شوند

مشکلات ارتقای کامپیوترهای ویندوزی

بزرگترین مشکلات این ارتقا و به روزرسانی کامپیوترهای ویندوزی، هزینه‌های آن است. تحلیلگر شرکت ترندفورس جان چن می‌گوید، اگر هدف شما ثابت نگه داشتن هزینه‌ها باشد، باید به جای ارائه‌ی هارد 1 ترابایتی، درایوی با 256 گیگابایتی ارائه داد، هر چند این حافظه اصلا برای کاربران کافی نیست. اما از طرفی دیگر با ارائه‌ی حافظه 512 گیگابایتی SDD، قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

با بررسی سایت شرکت‌هایی مانند HP ،DELL و همچنین فهرست فروش NEWEGG، اطلاعات مهمی به دست می‌آید. طبق این بررسی‌ها، پیش‌نیاز استفاده از SSD ابتدا 2 بازار خاص در آمریکا را هدف دارد. 1. بازار محصولات ارزان و رده پایین مثل Inspiron و Pavilion که هنوز بدون SSD عرضه می‌شوند و 2. بازار کامپیوترهای دسکتاپ تجاری که هنوز در آن از HDD استفاده می‌شود.

اما به باور جان چن، مایکروسافت همچنان می‌تواند استثنایی برای برخی از محصولات در نظر بگیرد، گرچه بیشتر این استثنائات در رابطه با دستگاه‌هایی است که همزمان از SSD و HDD استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تجهیز کامپیوترهای ویندوزی از سال 2023 به SSD چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر