;
coinex

هش ریت بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود رسید

هش ریت بیت کوین با ثبت رکورد 231428 اگزاهش بر ثانیه، به بالاترین حد تاریخی خود رسید. شاخص هش ریت بیت کوین (BTC Hashrate)، یک معیار امنیتی شبکه است که قدرت محاسباتی تجهیزات ماینینگ بیت کوین را می‌سنجد.

این شاخص علی‌رغم ریزش سنگین بازارهای مالی و از دست رفتن سطح حمایتی مهم 25 هزار دلار بیت کوین به بالاترین میزان تاریخی خود رسید. هش ریت علاوه بر سنجش میزان قدرت تجهیزات ماینینگ، دست کلاهبردران را نیز از تراکنش‌های زنجیره‌ای کوتاه می‌کند. سختی شبکه بیت کوین در حال حاضر در موقعیت 30.283 تریلیونی قرار دارد.

رکورد تاریخی هش ریت بیت کوین

معروف‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین بازار Poolin ،AntPool ،F2Pool ،ViaBTC و SlushPool هستند. بیشترین میزان مشارکت در عمیلیات استخراج بیت کوین توسط سایر ماینرهای ناشناس صورت گرفته است.

هش ریت بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود رسید

پس از ریزش شدید بازار رمزارزها که منجر به نابودی یک سوم پروژه‌های رمزارزی شد، اکوسیستم بیت کوین با زدن سقف جدید هش ریت و افزایش سختی شبکه و ظرفیت آن قدرتمندتر از گذشته شد.

افزایش ظرفیت شبکه بیت کوین

تکنولوژی لایه دوم Bitcoin Lightning Network که بر روی بستر بیت کوین ساخته شده است، ظرفیت خود را به چهار هزار بیت کوین افزایش داد. هدف این تکنولوژی فعال‌سازی تراکنش‌های همتا به همتا (peer-to-peer) ارزان‌تر و سریعتر از گذشته است.

با ادامه موج پشتیبانی از بیت کوین توسط ماینرها، معامله‌گران و توسعه‌دهندگان شبکه، BTC همچنان قدرتمندترین و ایمن‌ترین شبکه بلاکچین دنیا به شمار می‌رود.

راه‌اندازی پروژه Web5

شرکت Block از برنامه‌های خود برای رونمایی از پروژه Web5 پرده گشود. این شبکه، یک شبکه‌ غیرمتمرکز بر بستر بیت کوین به شمار می‌رود. به عقیده جک دورسی، Web5 نقشی مهم در انقلاب آینده اینترنت ایفا خواهد کرد.

بر خلاف هدف Web3 که قصد غیرمتمرکز ساختن اینترنت را داشت، دورسی پلتفرم Web5 را تنها به عنوان سیستم تشخیص هویت راه‌اندازی می‌کند. این شبکه فقط بر روی بلاکچین بیت کوین فعالیت می‌کند.

طبق اسناد اولیه منتشر شده از پلتفرم Web5، این پلتفرم به عنوان یک درگاه غیرمتمرکز به کاربران اجازه ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز از طریق DID و سایر نودها را خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش هش ریت بیت کوین چیست؟ آیا زمستان کریپتویی رو به اتمام است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر