;
coinex

علت ریزش سنگین ارزهای دیجیتال چیست؟

در ساعات نخستین روز سه شنبه، اکثر ارزهای دیجیتال در محدوده قرمز قرار گرفته‌اند. علت ریزش سنگین ارزهای دیجیتال چیست؟ با ما همراه باشید.

اخبار جنگ چین و تایوان موج جدیدی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است. بازتاب این موج را در بازارهای مالی نظیر رمزارزها شاهد هستیم. بیت کوین با از دست دادن سه سطح حمایتی مهم و افت 14.4 درصدی نسبت به 24 ساعت گذشته به کانال 21 هزار دلار وارد شد.

در صورتی که بزرگترین رمزارز بازار نتواند حمایت روانی 20 هزار دلار را حفظ کند، انتظار ریزش شدیدتر آن تا کف‌های قیمتی پایین‌تر وجود خواهد داشت.

بررسی وضعیت بازار پس از ریزش سنگین ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار رمزارزها به پایین‌ترین حد ممکن در سال جاری رسیده است. این شاخص از 1 تریلیون دلار به 912 میلیارد دلار رسید. پس از ریزش سنگین رمزارزها به طور حدودی اکثر رمزارزهای بازار با کاهش قیمت 50 درصدی مواجه شدند.

علت ریزش سنگین ارزهای دیجیتال چیست؟

اتریوم، مطرح‌ترین آلت کوین بازار، با افت 18 درصدی به محدوده 1326 دلاری رسید. این وضعیت درباره ارزهای حوزه دیفای و سایر شبکه‌های بزرگ نیز مشابه است. شاخص ترس و طمع در حال حاضر در وضعیت ترس شدید قرار دارد. احتمال افزایش این شاخص در روزهای آینده وجود خواهد داشت.

علت اصلی ریزش سنگین ارزهای دیجیتال

در چند ماه گذشته شاهد رویدادهای مهم اقتصادی بودیم. از افزایش نرخ تورم در آمریکا گرفته تا جنگ روسیه و اوکراین، تمامی عوامل مؤثر در بازار و اقتصاد کلان وضعیت نابسامانی داشتند.

به نظر می‌رسد از بین عوامل اقتصادی اخیر، فروش گسترده دارایی‌های سرمایه‌گذاران در بحبوحه ترس از تورم و همچنین توقف عملیات برداشت توسط سرویس وام‌دهی Celsius نقش مهم‌تری در ریزش سنگین ارزهای دیجیتال داشتند. از دیگر دلایل ریزش سنگین کریپتوکارنسی‌ها می‌توان به اخبار جدید فدرال رزرو اشاره کرد. فدرال رزرو در طی چند ماه گذشته نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش داده است. تورم ایالات متحده رکورد جدیدی را نسبت به 40 سال اخیر ثبت کرد.

به عقیده کارشناسان، سقوط قیمتی کریپتوکارنسی‌ها نمایان‌گر کاهش میزان ریسک توسط سرمایه‌گذاران است. این افراد به وضوح نسبت به دارایی‌های پرخطر محتاط هستند. رمزارزها یکی از بی‌ثبات‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری دنیا به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ریزش سنگین ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر