;
coinex

پک گلوبال؛ چین و هند در گوشی های شیائومی + نحوه تشخیص رام گلوبال

خرید گوشی با وجود تنوع در نسخه و مدل های مختلف کمپانی های شیائومی، سامسونگ، وان پلاس و … سخت شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رام و پک گوشی های شیائومی، از جمله پک گلوبال آشنا کنیم و سپس بعد از آشنایی با مزیت ها و معایب هر کدام از این پک ها، نحوه تشخیص آنها را بین کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید گوشی های شیائومی را دارید، پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

پک گلوبال، چین و هند

شاید شما از دسته افرادی باشید که به تازگی با اصطلاحاتی همچون پک چین، رام چین یا پک و رام گلوبال آشنا شده باشید و این عبارات را از فروشنده‌های موبایل، دوستان یا آشنایان خود شنیده باشید. اما این عبارات از کجا آمده اند؟

در بازار موبایل چین به علت رقابت شدید و سنگینی که بین برندهای مختلف وجود دارد، کمپانی های مختلف مانند شیائومی و وان پلاس گاها گوشی های موبایل خود را در نسخه های مختلفی عرضه میکنند و نسخه چین آنها معمولا از نظر قیمت پایینتر هستند و یا سخت افزار قدرتمندتری دارند. این موضوع کمک میکند که بتوانند سهم بیشتری از بازار موبایل چین را تصاحب کنند.

پک گلوبال؛ چین و هند در گوشی های شیائومی + نحوه تشخیص رام گلوبال

پک گلوبال چیست؟

نسخه جهانی گوشی های شیائومی که برای کل دنیا ارسال میشود و تمام زبان ها را پشتیبانی میکند، پک گلوبال است که بر روی آن رام (رابط کاربری) گلوبال نصب شده است. این نسخه از گوشی های شیائومی دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • درج مشخصات روی جعبه گوشی با زبان انگلیسی
  • دارای دفترچه راهنمای انگلیسی
  • دارای منو و کیبورد فارسی
  • گاها دارای آداپتور دو شاخه سازگار با پریز برق ایرانی

پک گلوبال؛ چین و هند در گوشی های شیائومی + نحوه تشخیص رام گلوبال

پک چین چیست؟ تفاوت های رام گلوبال و رام چین

ویژگی های که این نسخه از گوشی شیائومی دارند:

  • درج مشخصات روی جعبه گوشی با زبان چینی
  • دارای دفترچه راهنمای چینی
  • فاقد منو و کیبورد فارسی
  • دارای آداپتور مناسب پریز برق در چین

نسخه ای که برای بازار چین طراحی شده اند تا بتواند رقیب جدی برای کمپانی های چینی دیگر باشد، پک چین است که بر روی آن رام چین نصب شده است. معمولا این پک دارای قیمت پایین تر و یا امکانات بیشتر سخت افزاری (یا هر دو) است. برای مثال اگر برای یک گوشی از شیائومی قابلیت شارژ 40 وات تعبیه شده است، نسخه چین ممکن است با آداپتور 40 وات عرضه شود و نسخه گلوبال با آداپتور 30 وات!

و یا گاها شیائومی گوشی هایی تولید میکند با حافظه و رم متفاوت؛ که برای مثال نسخه گلوبال با رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت عرضه شده است اما در نسخه چین این گوشی، رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت، قابل خریداری میباشد.

تفاوت دیگری که میان پک گلوبال و چین وجود دارد، زبان گوشی (منو) و کیبورد است. در گوشی های پک چین که رام چین بر روی آنها نصب شده است، خبری از زبان فارسی در منو و کیبورد نیست. البته میتوانید بوسیله نصب برنامه های مختلفی مانند Gboard یا کیبوردهای اندرویدی دیگر که زبان فارسی را پشتیبانی میکنند، این مشکل را برطرف کرد. اما منو فارسی را نمیتوان به گوشی های شیائومی با رام چین اضافه کرد.

از دیگر تفاوت های رام گلوبال و رام چین میتوان به برنامه های گوگل اشاره کرد که در پک چین (رام چین) به صورت پیش فرض وجود ندارند و باید روی آنها نصب شود؛ به این دلیل که سرویس گوگل در چین فیلتر است. اما در گوشی های شیائومی با پک گلوبال این محدودیت وجود ندارد و به صورت پیشفرض برنامه های گوگل روی آنها نصب است.

پک هند گوشی های شیائومی

نسخه دیگری از گوشی های شیائومی وجود دارد که طبق نام آنها، ساخت کشور هند است. پک هند در گوشی های شیائومی دارای ویژگی های زیر است:

  • درج متن “Made In India” زیر جعبه گوشی
  • درج متن “No .1” روی جعبه گوشی
  • گاها دارای آداپتور دو شاخه سازگار با پریز برق ایرانی (معمولا بی کیفیت)

خرید گوشی های شیائومی با پک گلوبال

اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید گوشی های شیائومی با پک گلوبال هستید، فروشگاه موبایل آسیاتل میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برای خرید اینترنتی از این فروشگاه تنها کافی است نام آسیاتل موبایل را در گوگل جستجو کنید.

فروشگاه آسیاتل موبایل دارای دو شعبه در مشهد است و به عنوان یکی از نمایندگی های رسمی فروش محصولات سامسونگ، شیائومی، اپل و هوآوی فعالیت میکند. شما میتوانید قیمت گوشی شیائومی در نمایندگی مشهد را در این وبسایت مشاهده کنید.

نحوه تشخیص رام گلوبال شیائومی

اگر قصد دارید برای خرید گوشی شیائومی اقدام کنید و انتخاب شما پک گلوبال است، قبل از خرید، ابتدا جعبه گوشی را مشاهده کنید: مشخصات گوشی اعم از مدل، حافظه و رم باید با زبان انگلیسی نوشته شده باشد. این نکته میتواند سریع ترین راه حل برای تشخیص گوشی شیائومی گلوبال باشد.

کدام رام شیائومی بهتر است؟ هند، چین یا گلوبال

اگر با محدودیت های نام برده شده برای گوشی های شیائومی با پک چین مشکلی ندارید و میتوانید با منوی انگلیسی و نصب کیبورد فارسی و اپلیکیشن های گوشی از این محدودیت بگذرید احتمالا بتوانید خریدی با قیمت به مراتب مناسب تر نسبت به پک گلوبال داشته باشید و یا از گوشی با سخت افزار بالاتر لذت ببرید. اما این موضوع را در نظر بگیرید که این موضوع در همه گوشی ها صدق نمیکند. قبل از انتخاب نسخه چین، ابتدا از تمامی تفاوت های آن را با نسخه گلوبال مطلع شوید. پیشنهاد ما این است که اگر تنها تفاوت بین نسخه پک چین و گلوبال قیمت باشد، پک گلوبال را انتخاب کنید.

امکان تغییر رام چین به رام گلوبال وجود دارد؟

هم بله و هم خیر! به صورت استاندارد این موضوع امکان ندارد اما برخی از برنامه نویسان و کارشناسان نرم افزار، روی گوشی های شیائومی پک چین که دارای رام چین هستند، رام شخصی سازی شده کاستوم (Custom) نصب میکنند.

این تعویض رام میتوانند خطر ساز شود و گاها در زمان تغییر رام، گوشی دیگر روشن نمیشود، در بعضی موارد ممکن است در آینده با آپدیت نسخه اندروید و رابط کاربری MIUI شیائومی، دستگاه مورد نظر توانایی دریافت این آپدیت را نداشته باشد. اگر دارای گوشی شیائومی با پک چین هستید، این تغییر رام را به شما توصیه نمیکنیم زیرا دردسرهای احتمالی جبران ناپذیری به دنبال دارد که ریسک آنها بالاست.

سوالات متداول

پک چین بهتر است یا پک گلوبال (Global
در صورتی که تخصص زیادی در زمینه تغییر رام گوشی ندارید و یا فرد مورد اعتمادی را نمیشناسید که بتواند این موضوع را انجام دهد. پیشنهاد میشود بدون ریسک اضافی، پک گلوبال را  انتخاب کنید.

آیا امکان تغییر پک گوشی توسط فروشنده وجود دارد؟
این موضوع خیلی نادر است اما بله امکان این موضوع وجود دارد که گوشی با پک چین وارد شده باشد و فروشنده پک گلوبال برای گوشی تهیه کرده باشد که البته در این حالت به احتمال زیاد گوشی شما بدون گارانتی معتبر خواهد بود. برای خرید گوشی پیشنهاد می شود به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

تفاوت پک و رام چیست؟
منظور از پک گلوبال همان جعبه گوشی هایی است که برای فروش جهانی صادر می شوند که مشخصات آنها را ذکر کردیم؛ اما منظور از رام گلوبال نرم افزار یا بهتر بگوئیم “رابط کاربری” شیائومی است که در گوشی نصب میشود که در نسخه گلوبال متفاوت از نسخه چین خواهد بود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام
    چطور میشه از داخل گوشی فهمید الان پک چین هست یا گلوبال؟

    پاسخ

    از روی شناسه گوشی میشه فهمید ولی حالت ساده اش اینه که از رو جعبه گوشی و نرم افزارهای خودش بفهمی گلوباله یا چین

    پاسخ