;
coinex

مطالعات جدید: 71 درصد از ثروتمندان دنیا روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

نتیجه بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که 71 درصد از ثروتمندان دنیا بر روی کریپتوکارنسی‌ها و سایر دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت مشاوره فناوری Capgemini روز شنبه گزارشی را با عنوان «World Wealth Report» منتشر کرد که داده‌های آماری از 2973 فرد ثروتمند دنیا را شامل می‌شد. 54 درصد از این افراد ثروت 1 تا 30 میلیون دلاری و 46 درصد نیز ثروت 30 میلیون دلاری و بالاتر دارند.

در این نظرسنجی اولویت‌های سرمایه‌‌گذاری اشخاص ثروتمند در زمینه با دارایی‌های نوظهور مانند کریپتوکارنسی‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و محصولات مرتبط با حوزه متاورس بررسی شد. نتایج نظرسنجی نشان داد که از هر هفت فرد ثروتمند، یک نفر بر روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند. اکثر ثروتمندان علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، زیر 40 سال سن داشتند.

سرمایه‌گذاری ثروتمندان دنیا بر روی رمزارزها

ثروتمندان جوان اظهار کردند که به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، ETFها و محصولات متاورسی علاقه دارند. کریپتوکارنسی‌ها عمده سبد سرمایه‌گذاری ثروتمندان دنیا را تشکیل نمی‌دهد. این افراد تنها 14 درصد از سرمایه‌ خود را بر روی دارایی‌های جایگزین نظیر رمزارزها، سهام خصوصی و صندوق‌های تأمینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مطالعات جدید: 71 درصد از ثروتمندان دنیا روی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند

صنعت مدیریت دارایی در سال‌های اخیر شاهد هجوم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه دارایی‌های دیجیتال بوده است. این میزان تقاضا الزام بهبود قابلیت‌های آموزشی را افزایش داده است. Nilesh Vaidya، رئیس مدیریت دارایی خرده فروشی Capgemini در این زمینه گفت:

هجوم سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های جدید نظیر ارزهای دیجیتال تأثیر مهمی بر صنعت مدیریت دارایی دارد. شرکت‌های مدیریت دارایی می‌بایست جهت حفظ مشتریان خود، ارائه آموزش صحیح و به موقع را در اولویت کار خود قرار دهند.

برخی از شرکت‌ها از گذشته با روند رو به رشد دارایی‌های دیجیتال آشنایی دارند. این شرکت‌ها با تولید محصولات مرتبط با سرمایه‌گذاری، خواهان کسب مزیت رقابتی در این حوزه هستند.

خرید بیت کوین در بانک Morgan Stanley

بانک مورگان استنلی در مارس 2021، قابلیت خرید بیت کوین را به امکانات خود اضافه کرد. تنها مشتریانی که دارای سرمایه 2 میلیون دلار به بالا هستند قابلیت خرید و فروش و سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را خواهند داشت. مشتریان خصوصی BBVA سوئیس نیز از طریق Wells Fargo در سال 2021 پیشنهاد مشابه‌ای دریافت کردند.

این گزارش پس از تحقیقات قبلی Accenture منتشر شد. طبق تحقیقات Accenture، نیمی از سرمایه‌گذاران ثروتمند آسیایی در سه ماهه اول سال 2022 حداقل بر روی یک دارایی‌ دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دارایی‌های دیجیتال حدود 7 درصد از سبد سرمایه‌گذاری این اشخاص را شامل می‌شود.

Accenture مدعی شد که شرکت‌های مدیریت دارایی در ارائه محصولات سرمایه‌گذاری بر پایه کریپتوکارنسی‌ها عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند. اکثر این شرکت‌ها هیچ برنامه‌ای برای ارائه چنین خدماتی ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری ثروتمندان دنیا بر روی ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر