;
coinex

آپدیت جدید واتساپ منتشر شد؛ قابلیت پنهان کردن پروفایل و Last Seen

واتساپ رسما از انتشار جدیدترین آپدیت ویژگی‌های حریم خصوصی خبر داد. در آپدیت جدید واتساپ می‌توانید آخرین زمان آنلاین شدن و عکس پروفایل خود را از چشم برخی افراد پنهان کنید.

واتساپ امکانات بیشتری را به بخش تنظیمات بخش حریم خصوصی اضافه کرد. آپدیت جدید واتساپ همچنین امکاناتی را در تماس‌های گروهی ارائه می‌کند که کاملا نیاز به آن حس می‌شد. به نظر می‌رسد این به‌روزرسانی واتساپ رضایت کاربران را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

آپدیت جدید واتساپ چه ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد؟

کمپانی واتساپ سال گذشته از تلاش خود در بخش تنظیمات جدید حریم خصوصی خبر داده بود. در بخشی از این تنظیمات جدید، قابلیت پنهان کردن عکس پروفایل، آخرین بازدید و تنظیمات بخش About از چشم برخی مخاطبین وجود داشت. این ویژگی‌ها در قالب نسخه‌ بتای واتساپ ارائه شده بود و در دسترس افراد زیادی قرار نداشت. اما واتساپ به‌تازگی از انتشار نسخه نهایی و عرضه جهانی آپدیت جدید برای کاربران اندروید و iOS خبر داده است.

گزارشی از قابلیت‌های جدید در به روز رسانی واتساپ 

با این قابلیت شما می‌توانید آخرین بازدید خود را از برخی افراد پنهان کنید؛ البته در این صورت، شما نیز نمی‌توانید آخرین بازدید آنها را مشاهده کنید. این موضوع درباره‌ی تیک آبی Read Receipt (خوانده شدن پیام توسط طرف مقابل) نیز صدق می‌کند. البته حتی در صورت غیرفعال کردن Read Receipt، این قابلیت در گروه‌های چت فعال می‌ماند. کاربران برای دسترسی به گزینه‌های جدید، می‌توانند در اپلیکیشن اندروید و iOS به مسیر Settings > Account > Privacy بروند.

قبل از به روز رسانی جدید واتساپ، تنها سه گزینه در تنظیمات حریم خصوصی پروفایل و Read Receipt از جمله Everyone (همه)، My Contacts (مخاطبان من) و Nobody (هیچ‌کس)  وجود داشت. اما بعد از این، کاربران در این بخش گزینه‌ی My Contacts Except (مخاطبان من به جز) را نیز مشاهده خواهند کرد.

 

این کمپانی علاوه بر این گزینه‌ها، تغییرات دیگری نیز برای تماس‌های گروهی ارائه کرده است. کاربران واتساپ در به روزرسانی جدید می‌توانند در تماس‌های گروهی خود، صدای بقیه را قطع کنند و  یا اینکه به افراد خاصی پیام دهند. گرچه کمپانی تلگرام که بزرگ‌ترین رقیب واتساپ است، تمام این قابلیت‌ها را خیلی قبل‌تر ارائه کرده بود، اما به هرحال با قابلیت جدید، اوضاع  برای واتساپ بهتر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی به روز رسانی واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر