;
coinex

هوشمند سازی یارانه آرد و نان اجرایی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خبر از وارد شدن طرح  هوشمند سازی یارانه آرد و نان به فاز اجرایی را داد. این طرح از امروز 30 خرداد 1401 اجرایی شد.

از امروز یعنی 30 خرداد 1401 طرح هوشمندسازی یازانه آرد و نان وارد فاز اول اجرایی خود شد. لازم به ذکر است شهروندان برای پرداخت یارانه نان نیاز به افتتاح حساب جدید و یا دریافت کارت مخصوص پرداخت هزینه نان را ندارند.

مهرداد محرمیان، معاون فناوری‌های بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که تمام نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند و مشتریان موقع خرید نان باید با کمک کارت بانکی، مبلغ نان را به نانوا پرداخت کنند و مبلغ یارانه نان بعد از این عملیات، به حساب نانوا پرداخت می‌شود.

آیا با هوشمند سازی یارانه آرد و نان قیمت نان تغییر می‌کند؟

حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی،  در جلسه کارگروه آرد و نان استان، با بیان اینکه هوشمندسازی یارانه آرد و نان از تاریخ 30 خرداد 1401 آغاز شده است به قیمت نان بعد از اجرای این طرح نیز اشاره کرد وگفت:

قیمت نان همان نرخ مصوب سال 1400 است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

آیا با هوشمند سازی یارانه آرد و نان قیمت نان تغییر می‌کند؟

عسگری همچنین در خصوص نصب کارتخوان‌ها در نانوایی‌ها برای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: «این طرح از امروز آغاز و تاکنون 6800 کارت خوان آماده و تحویل خواهد شد.»

معاون اقتصادی استاندار تهران از ضرورت انجام این طرح گفت  اعلام کرد:

اجرای این طرح در سطح کشور باعث کاهش هدر رفت سالانه بیش از حدود 4 میلیون تن نان در کشور خواهد شد و از طرف دیگر با توجه به یارانه‌ای بودن آرد مورد استفاده نانوایی‌ها از قاچاق آن در سطح گسترده‌ای جلوگیری خواهد شد.

مدیریت مصرف نان با اجرای طرح هوشمندسازی یازانه آرد و نان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران یکی از اهداف اجرایی کردن این طرح را مدیریت مصرف و برنامه ریزی برای جلوگیری از سو مصرف این کالای استراتژیک دانست.

عسگری از دستگاه‌های اجرایی نظارتی مرتبط با هوشمند سازی یارانه نان خواست تا فعالیت گشت‌های بازرسی را در خصوص زمینه‌های بهداشتی و قیمت نان افزایش دهند تا از تخلف و سواستفاده‌های احتمالی جلوگیزی شود.

چندی پیش نیز در راستای هوشمندسازی فروش نان مدیر این طرح اعلام کرد 900 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هوشمندسازی فروش نان هزینه شده است. گفتنی است که شهر زنجان نیز مدتی است به عنوان منطقه پایلوت آغازگر این طرح بوده است.

در خصوص چگونگی توزیع نان به نانوایی‌ها مقرر شد که دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد بدهد اما در ازای فروشِ نان به نانوایی یارانه ارائه کند. در خصوص قیمت‌ها تاکید شده است که هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. همچنین در تعداد خرید نان نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.باید گفت در هنگام پرداختت پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما در خصوص هوشمند سازی یارانه آرد و نان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر