;
coinex

مغایرت مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان با قانون

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان از مغایرت مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان با قانون گفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان چنین گفته «هیات تطبیق مصوبات، مصوبه هیات دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد».

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت 1401

مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر در صفحه شخصی خود در توییتر اینگونه نوشت:

«با توجه به بررسی‌های هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین (با ابلاغ رئیس مجلس)، مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ مغایر قانون شناخته و برای اصلاح به دولت ارجاع شد.»

مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان

به همین منظور کمیسیون اجتماعی مجلس دیروز جلسه‌ای تشکیل داد که در پایان آن کیومرث سرمدی عضو هیات رییسه این کمیسیون در این باره گفت:

طبق قانون کار باید حقوق کارگران اضافه می‌شد که دولت تخلف کرده و حقوق آنها را 10 درصد افزایش داده است؛ و این مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت باطل بوده که به همین جهت مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و هیات تطبیق قوانین آن را باطل می‌داند.

کیومرث سرمدی در این‌باره گفت که موضوع به طور کامل بررسی شد و مورد امضای رئیس مجلس قرار گرفته و به دولت ابلاغ شد. بنابر این ابلاغیه، دولت موظف است حقوق تمام کارگرانی که برای دولت مشغول به فعالیت هستند بر اساس قانون کار اعمال کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مصوبه افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر