;
coinex

پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC در رقابت با سامسونگ آغاز شد

بعد از سامسونگ، پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC نیز با سرمایه 120 میلیارد دلاری راه‌اندازی شد تا این شرکت از اصلی‌ترین رقیب خود جا نماند.

شرکت TSMC در رقابت با کمپانی سامسونگ، فرایند تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود را آغاز کرده است. این کمپانی سرمایه عظیمی را به تاسیس چند کارخانه برای راه‌اندازی فرایند تولید تراشه‌هیا 3 نانومتری اختصاص داده است.

در شرایطی که همه روزه ارزش محاسبات و توانایی پردازنده‌ها در گجت‌های هوشمند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، سامسونگ و TSMC رقابت سختی در تولید تراشه دارند و هردو برای حفظ مشتریان فعلی خود و افزودن بر شمار آن‌ها، تلاش سختی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC

سامسونگ چند هفته پیش از برنامه 355 میلیارد دلاری خود در تولید تراشه پرده‌برداری کرد و همین شاید عاملی تحریک‌کننده برای TSMC شد تا این کمپانی نیز بکوشد از رقابت تولید تراشه‌های 3 نانومتری جا نماند. شرکت تایوانی حالا برنامه‌ای 120 میلیارد دلاری را مشخص کرده که در بخشی از آن 4 کارخانه، هریک به ارزش 10 میلیارد دلار در تایوان احداث خواهد شد که همگی صرفا مختص تولید تراشه‌های 3 نانومتری هستند.

دو شرکت TSMC و سامسونگ هر دو با پیشرفت‌های خود در فناوری 3 و 4 نانومتری در تلاش هستند تا نظر غول‌های دنیای تکنولوژی نظیر اپل، ای ام دی، کوالکام و مدیاتک را جذب کنند.

تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC

این دو شرکت که برنامه خود برای تولید تراشه 3 نانومتری در اواخر سال 2022 را معرفی کرده‌اند قصد دارند تا پایان سال 2025 رو به تولید تراشه‌های 2 نانومتری بیاورند.

گرچه سامسونگ از فناوری GAA برای تولید تراشه‌های 3 نانومتری خود استفاده می‌کند، TSMC این فناوری را با تراشه‌های 2 نانومتری خود همراه می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان به طور قطعی پیش‌بینی دقیقی از آینده دنیای تراشه‌ها پیش‌بینی کرد، اما در کنار سلطنت TSMC، قدرت و پیشرفت سامسونگ به سرعت در حال رشد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پروژه تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC چیست؟ در این رقابت سنگین بین سامسونگ و TSMC چه کسی پیروز می‌شود؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر