;
coinex

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT ؛ تفاوت در چیست؟

پوکو محصولات متفاوتی را روانه بازار کرده که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. در این مقاله به مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT می‌پردازیم.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT یکی از موضوعات چالش‌برانگیزی است که ما در این نوشتار از تکراتو، قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. این دو گوشی که از برند شیائومی هستند، قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند که استفاده را برای کاربران بسیار لذت‌بخش کرده‌اند. این امر موجب شده که افراد بیشتری قصد خرید این دو گوشی را داشته باشند.

در گذشته، افراد غالباً برای انجام بازی‌های ویدئویی مجبور بودند تنها از کامپیوتر استفاده کنند. با پیشرفت روزافزون علم و فناوری، تلفن‌های هوشمند وارد میدان شده و به کمک آن‌ها می‌توان بازی‌های ویدئویی را با بهترین کیفیت انجام داد. اگر شما نیز به دنبال یک تلفن هوشمند برای تجربه بی‌نظیر این بازی‌ها هستید، گوشی‌های شیائومی می‌توانند تمام انتظارات شما را برآورده سازند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

باوجود گوشی‌های بسیاری که در بازار وجود دارد، ممکن است شما در حین خرید این گوشی‌ها با سردرگمی مواجه شوید و ندانید کدام یک برای گیمینگ بهتر است. بدین ترتیب، ما تصمیم گرفتیم که در این جستار از تکراتو، به بررسی این امر مهم بپردازیم و دو مورد است بهترین گوشی‌های شیائومی، یعنی پوکو F3 و پوکو X3 GT را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

هنگامی که به بررسی مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که این دو گوشی با یکدیگر شباهت‌های بسیاری دارند و نمی‌توان تفاوت‌های زیادی در آن‌ها مشاهده کرد. بااین‌حال، این گوشی‌ها در برخی جنبه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند که ممکن است نظر شما را هنگام خرید تغییر دهند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

گوشی شیائومی پوکو ایکس تری GT در تاریخ 6 مرداد 1400 و گوشی شیائومی پوکو اف تری 2 فروردین 1400 رسما عرضه شدند. برای درک بهتر این مقاله، شما می‌توانید اطلاعات مهمی درباره تمام ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را کسب کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از افراد، بین خرید گوشی پوکو X3 GT با گلکسی A52s سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند کدام یک از آن‌ها را خریداری نمایند. بدین منظور، شما می‌توانید نگاهی به مقایسه پوکو X3 GT با گلکسی A52s سامسونگ و بررسی مشخصات آن‌ها بیاندازید. از سوی دیگر، مطالعه نوشتار مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی می‌تواند به شما کمک کند.

همان طور که پیش‌ازاین هم در مقایسه پوکو X3 GT با پوکو F3 گفتیم، این گوشی‌ها بیشتر برای انجام بازی‌های ویدئویی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید بهترین تجربه را از این محصولات داشته باشید. برای شناخت گوشی‌های بیشتر در این حوزه، شما می‌توانید لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی را مطالعه بفرمایید. برای خرید بهتر، راهنمای خرید بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر این، مطالعه بهترین گوشی‌های پوکو شیائومی نیز خالی از لطف نیست.

نمایشگر

اولین موضوعی که در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT به چشم می‌خورد، نمایشگر این دو دستگاه است. نمایشگر گوشی پوکو F3 به‌اندازه ۶.۶۷ و نمایشگر گوشی پوکو X3 GT به‌اندازه ۶.۶ اینچ است. همچنین خوب است بدانید که این نوع نمایشگر گوشی پوکو اف تری AMOLED و نوع نمایشگر پوکو ایکس تری جی تی نیز IPS LCD است. رزولوشن هر دو گوشی ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل بوده و از این نظر، با یکدیگر تفاوتی ندارند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

موضوع دیگری که درباره مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT باید بدانید، نرخ نوسازی نمایشگر این دستگاه تلفن است. بدین ترتیب، خوب است بدانید که نرخ نوسازی هر دوی این دستگاه‌ها به یک اندازه و ۱۲۰ هرتز است. علاوه بر این، گوشی پوکو X3 GT دارای صفحه گوریلاگلس Victus و گوشی پوکو F3 دارای گوریلاگلس Corning است.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر تأثیر بسیار مهمی در قابلیت یک گوشی همراه دارد و اگر می‌خواهید تجربه بهتری از این دستگاه‌ها داشته باشید، باید به نمایشگر آن‌ها توجه کنید. میزان روشنایی گوشی پوکو F3 به‌اندازه ۷۱۳ نیت در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که میزان روشنایی نمایشگر گوشی پوکو X3 GT هم ۵۳۲ است. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که نمایشگر گوشی پوکو F3 بهتر است پوکو X3 GT است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

 

طراحی و ساخت

موضوع دیگری که در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT از اهمیت بالایی برخوردار است، مربوط به طراحی و ساخت این دو گوشی همراه می‌شود. این موضوع می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در جذب مشتریان داشته باشد و همان طور که مشخص است، هرچه طراحی گوشی همراه بهتر باشد، افراد بیشتری به خرید آن تمایل دارند. پس اگر می‌خواهید استفاده بهینه‌ای از تلفن همراه خود داشته باشید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که وزن کمتر و ابعاد مناسب‌تری داشته باشد.

در مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT مشاهده می‌کنیم که طراحی و ساخت این دو گوشی همراه تا حد زیادی مشابه یکدیگر است و تنها تفاوت‌های کوچکی میان آن‌ها وجود دارد. برای مثال، وزن گوشی پوکو F3 و X3 GT به ترتیب ۱۹۶ و ۱۹۳ گرم است. ابعاد گوشی پوکو X3 GT نیز کمی بزرگ‌تر از پوکو F3 به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که بخش پشتی گوشی پوکو F3 از جنس شیشه و قاب آن هم پلاستیکی است. این در حالی است که هم بخش پشتی و هم قاب گوشی پوکو X3 GT از جنس پلاستیک است. هر دو گوشی‌های مذکور دارای حسگر اثر انگشت در دکمه خانه هستند. اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی همراه را دارید، می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی خریداری نمایید. به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که طراحی گوشی پوکو F3 کمی بهتر است یا پوکو X3 GT باشد.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

عملکرد

عملکرد هم موضوع دیگری است که در اهمیت زیادی در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT دارد، عملکرد این دو دستگاه همراه است. اگر می‌خواهید گوشی باکیفیتی داشته باشید که برای بازی کردن به شما کمک کند، باید به عملکرد آن توجه داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های گیمینگ، عملکرد بالای آن‌هاست که می‌تواند به شما در تجربه بازی بهتر کمک کند.

همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین موضوعی که باعث بهبود عملکرد گوشی شامل می‌شود، تراشه آن است. به همین دلیل هم در این بخش از مقایسه پوکو X3 GT با پوکو F3 به بررسی تراشه این دستگاه تلفن خواهیم پرداخت. تراشه گوشی شیائومی پوکو ایکس تری جی تی مدیاتک Dimensity 1100 5G و تراشه گوشی پوکو اف تری هم کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ است. همچنین خوب است بدانید که پردازنده هر دو دستگاه، هشت هسته‌ای است که می‌تواند باعث بهبود عملکرد گوشی شما می‌شود.

هشت هسته گوشی پوکو X3 GT شامل دو هسته چهار هسته‌ای است. چهار هسته 2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر هم 2.6 گیگاهرتز در نظر گرفته می‌شود. از سوی دیگر، چهار هسته گوشی پوکو اف تری 1.8، سه هسته 2.42 و یک هسته دیگر هم 3.2 گیگاهرتز است. نکته آخر هم که درباره این موضوع بدانید، گرافیک این دو گوشی همراه است. گرافیک تلفن همراه گوشی پوکو F3 و پوکو X3 GT به ترتیب Adreno 650 و Mali-G77 MC9 است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

 

رم و حافظه داخلی

اگر می‌خواهید مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT را بهتر درک کنید، باید به رم و فضای داخلی این دو دستگاه تلفن توجه داشته باشید. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر استفاده شما از این تلفن داشته باشد. به همین دلیل هم برای خرید یک تلفن همراه، باید به این موضوع دقت کنید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین بازی‌ها را انجام دهید.

گوشی پوکو X3 GT با قابلیت 8 گیگابایت عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی پوکو F3 دارای رم 6 و 8 گیگابایت به نظر می‌رسد. نوع و اندازه حافظه گوشی پوکو اف تری LPDDR5 و 2750 مگاهرتز و گوشی پوکو ایکس تری جی‌تی هم LPDDR4X و 2133 مگاهرتز است.

علاوه بر این، خوب است بدانید که فضای ذخیره گوشی پوکو F3 و X3 GT هرکدام 128 و 256 گیگابایت است. این بدان معنی است که شما می‌توانید این گوشی‌ها را با حافظه 128 و یا 256 گیگابایت خریداری نمایید. این امر به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و برنامه‌های زیادی را روی گوشی خود نصب داشته باشید. به‌طورکلی، کاربران و متخصصان در مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT بیان می‌کنند که رم و حافظه داخلی گوشی پوکو f3 بهتر از دستگاه دیگر است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

نرم‌افزار

بسیاری از افرادی که به دنبال یک گوشی باکیفیت و با عملکرد بالا هستند، به دنبال دستگاهی هستند که نرم‌‌افزار خوبی داشته باشد. به همین دلیل هم ما در این مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین موضوعی که در نرم‌افزار اهمیت دارد، سیستم‌عامل تلفن است. سیستم‌عامل هر دو گوشی پوکو F3 و X3 GT اندروید 11 بوده و قابلیت ارتقا به سیستم‌عامل 12 را دارد. البته این موضوع در اغلب گوشی‌های جدید مشابه بوده و تفاوت آن‌چنانی میان این دو دستگاه تلفن مشاهده نمی‌شود.

باتری

بسیاری از افرادی که به دنبال یک گوشی خوب برای استفاده طولانی‌مدت یا گیمینگ هستند، به باتری آن توجه می‌کنند. ازاین‌رو، اگر شما هم به دنبال یک دستگاه خوب برای گیمینگ هستید و نمی‌توانید مداوم گوشی خود را به شارژ بزنید، باید به باتری آن توجه کنید. به همین دلیل هم ما در مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT به بررسی این موضوع پرداختیم.

در این حوزه برخلاف موضوعات قبل، به نظر می‌رسد که باتری گوشی پوکو X3 GT بهتر از گوشی پوکو F3 باشد. لازم به ذکر است که ظرفیت این دو گوشی همراه به ترتیب 5000 و 4520 میلی‌آمپر در نظر گرفته می‌شود. همچنین خوب است بدانید که قدرت شارژ گوشی پوکو اف تری 33 و گوشی پوکو ایکس تری جی‌تی هم 67 وات است. این امر باعث می‌شود که این دو دستگاه تلفن همراه از قابلیت فست‌شارژ بهره‌مند شود.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

 

در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT گفته می‌شود که قابلیت فست‌شارژ باعث می‌شود که گوشی پوکو F3 در مدت‌زمان 30 دقیقه بتواند 75 درصد و شارژ و برای شارژ کامل، در مدت 48 دقیقه شود. از سوی دیگر، اگر گوشی پوکو X3 GT را خریداری کنید، متوجه می‌شوید که این گوشی در همین مدت‌زمان، می‌تواند 67 درصد شارژ داشته باشد. با گذشت 56 دقیقه، این گوشی کاملاً شارژ خواهد شد.

طبق آزمایشی که درباره مدت‌زمان عمر این دو گوشی همراه انجام شد، در مقایسه پوکو X3 GT با F3 مشاهده می‌کنیم که گوشی اول می‌تواند مدت‌زمان 12 ساعت و 33 دقیقه بدون نیاز به شارژ مجدد، دوام بیاورد. این در حال است که گوشی پوکو F3 می‌تواند در مدت‌زمان 11 ساعت و 6 دقیقه، بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. البته این برای وب‌گردی در نظر گرفته می‌شود.

برای تماشای ویدئو، گوشی پوکو اف تری 14 ساعت و 32 دقیقه و گوشی پوکو ایکس تری جی‌تی هم 12 ساعت و 38 دقیقه دوام دارد. برای بازی کردن، تلفن همراه اول و دوم به ترتیب 5 ساعت و 39 دقیقه و 5 ساعت و 43 دقیقه دوام می‌آورد. اما به‌طورکلی و در حالت استندبای، گوشی اول می‌تواند در مدت 83 و گوشی دوم هم 124 ساعت کار کند. باتوجه‌به تمام موضوعاتی که در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT مشاهده کردیم، گوشی دوم باتری بهتری دارد و کاربران هم رضایت بیشتری از این موضوع داشته‌اند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

دوربین

از دیگر نکاتی که هنگام خرید یک تلفن همراه باید به آن توجه داشته باشید، دوربین آن است. اگر دستگاهی با دوربین باکیفیت انتخاب کنید، می‌توانید از لحظات خوب و بد خود تصاویر زیبایی ضبط کنید. ازاین‌رو، اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره در مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT کسب کنید، به این بخش توجه بفرمایید.

گوشی پوکو F3 با دوربین 48 مگاپیکسلی، کیفیت تصویر 6000 × 8000 و اسلوموشن 1080 پیکسل عرضه می‌شود. این گوشی با دوربین ماژول سه‌گانه ساخته می‌شود که دوربین واید با کیفیت 48 با دیافراگم 1.8، دوربین اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 و دوربین ماکرو هم با کیفیت 5 مگاپیکسل عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، در مقایسه پوکو X3 GT با پوکو F3 مشاهده می‌کنیم که گوشی پوکو ایکس تری جی‌تی با دوربین 64 مگاپیکسلی، کیفیت تصویر 6936 × 9248 و اسلوموشن 720 پیکسل عرضه می‌شود. این دوربین هم با ماژول سه‌گانه وجود دارد که دوربین اصلی و واید با کیفیت 64 مگاپیکسل با دیافراگم 1.8، دوربین اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2 و دوربین ماکرو هم با کیفیت 5 مگاپیکسل با دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

اطلاعاتی که در بالا کسب کردید، به دوربین پشتی گوشی مرتبط می‌شد. در این بخش، می‌توانید در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT اطلاعاتی هم درباره دوربین سلفی این دو دستگاه همراه به دست بیاورید. گوشی اول با کیفیت 20 مگاپیکسل و دیافراگم 2.45 و گوشی دوم هم با کیفیت 16 مگاپیکسل و دیافراگم 2.5 عرضه می‌شود. باتوجه‌به این مسائل، متوجه می‌شویم که دوربین گوشی Poco X3 GT دوربین بهتری دارد.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

 

اتصالات و شبکه

یکی از موضوعات مهمی که در مقایسه پوکو X3 GT با پوکو F3 مشاهده می‌کنیم، مربوط به اتصالات این دو تلفن همراه است. بدین منظور، متوجه می‌شویم که هر دو گوشی از قابلیت وای‌فای 6 بهره می‌برند. این در حالی است که گوشی پوکو F3 دارای بلوتوث 5.1 و گوشی پوکو X3 GT دارای بلوتوث 5.2 است. همچنین لازم به ذکر است که USB هر دو گوشی از نوع C ساخته می‌شود.

نکته دیگری که باید بدانید، این است که هر دو تلفن همراه مذکور از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از کابل USB هر دو گوشی ذکرشده، می‌توان گوشی را شارژ کرد و همچنین از آن به‌عنوان OTG نیز استفاده کرد.

درباره شبکه این تلفن همراه، خوب است بدانید که این دو دستگاه دارای دو سیم‌کارت و از نوع نانو است. علاوه بر این، شایان ذکر است که هر دوی این گوشی‌ها از قابلیت اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. پس متوجه می‌شویم که مقایسه Poco X3 GT با Poco F3  تفاوت آن‌چنانی با یکدیگر ندارند.

اسپیکر

از دیگر موضوعاتی که در مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT به بررسی آن می‌پردازیم، اسپیکر این دو دستگاه تلفن است. اسپیکر هر دو تلفن همراه از نوع Stereo بوده و هیچ‌یک از قابلیت هدفون جک و رادیو FM پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT

 

سایر ویژگی‌ها

بعد از این‌که به بررسی مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT پرداختیم، متوجه می‌شویم که این دو تلفن همراه قابلیت‌های زیادی دارند. اما به‌طورکلی، گفته می‌شود که گوشی پوکو F3 یکی از پرچمداران شیائومی محسوب می‌شود که برای بازی‌های ویدئویی و سایر استفاده‌ها کاملاً مناسب بوده که در مارس 2021 عرضه شد. از سوی دیگر، گوشی پوکو X3 GT یکی از تلفن‌های میان‌رده به شمار می‌رود که در ژوئیه 2021 وارد بازار شد.

کلام آخر

مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT یکی از موضوعات مهمی است که ما در این جستار از تکراتو، به بررسی آن پرداختیم. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که بهترین گوشی موردنظر خود را خریداری نمایید. ما در این نوشتار، به بررسی مقایسه پوکو X3 GT با پوکو F3 پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید یکی از این دو تلفن‌های همراه را دارید، مطالعه مقایسه Poco F3 با Poco X3 GT می‌تواند برای شما مفید باشد.

سؤالات متداول

گوشی پوکو F3 بهتر است یا گوشی پوکو X3 GT؟

هر یک از این تلفن‌های همراه قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. اما به‌طورکلی، به نظر می‌رسد که گوشی پوکو F3 بهتر از گوشی پوکو X3 GT باشد. پس اگر قصد خرید یکی از این دو تلفن همراه را دارید و می‌خواهید دستگاهی با عملکرد بالاتر را دریافت کنید، پوکو F3 گزینه بهتری به نظر می‌رسد.

ظرفیت باتری این دو گوشی چقدر است؟

در این بخش از مقایسه پوکو F3 با پوکو X3 GT برتری با پوکو X3 GT است. ظرفیت باتری گوشی پوکو X3 GT بهتر از پوکو F3 است. ظرفیت این دو گوشی همراه به ترتیب 5000 و 4520 میلی‌آمپر در نظر گرفته می‌شود. همچنین این دو تلفن همراه از قابلیت فست‌شارژ بهره‌مند هستند.

 

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    پوکو x3gt بهتره برای همه چی سرعتش هم بیشتره الکی f3 نخرید

    پاسخ

    سلام کاربرانی که میان تو این سایت لطفا راهنمایی ایم کنن که گوشی پوکو اف ۳ خوبه یانه چون میخوام بخرم اگه کسی این گوشی رو داره لطفا بگه که چجور گوشی اییه ممنونم

    پاسخ

    سلام. همین الان دارمش. از لحاظ سخت افزاری فوق العاده هست. سنگین ترین بازی هارو اجرا میکنه با بالاترین کیفیت. کال آف دیوتی و آسفالت ۹ با بالاترین کیفیت بدون هیچ لگ و داغ کردنی

    پاسخ

    اصلا با برند شیامی کار ندارم ولی تو رو خدا x3 gt نخرید که مثل من اسیر میشین. یعنی داغون تر از این گوشی ندیدم. کیفیت بدنه و صفحه نمایش اشغال به تمام معنا.

    پاسخ

    شما وقتی هیچ شناختی نداری نسبت به amoled یا ips و…. و قبل نرفتی تحقیق کنی دلیل نمیشه آشغال باشه. در حد این گوشی پول دادی بیشتر ازپولتم قدرت پردازشی داشته. میتونی بری با قدرتشو سامسونگ s20 ultra مقایسه کنی. سعی کن بدون علم دست به هیچ کاری حتی خرید نزنی. اینکار رو بسپار به بزرگترت یا یکی که میدونه برات انجام بده که بعدش جایی کامنت نزاری و خریدار رو به اشتباه بندازی

    پاسخ

    عالی…
    لطفاً پوکو F3 را با 11T هم مقایسه کنید.
    ممنون 🙏

    پاسخ