;
coinex

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی ؛ دو پرطرفدار از دو نسل

در ادامه با مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی همراه ما باشید. تکراتو فصد دارد دو گوشی پرطرفدار پوکو را در ادامه مورد بررسی قرار دهد.

دو گوشی پوکو F3 و پوکو X4 پرو شیائومی هر دو از محصولات کمپانی پوکو زیر مجموعه شیائومی هستند. این کمپانی با تولید محصولات حرفه‌ای و اقتصادی تاکنون توانسته در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار موفق عمل کند.

شیائومی سعی دارد با سایر شرکت‌های این عرصه به رقابت بپردازد و پیروز این میدان نیز باشد. مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro که در ادامه آمده است به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات کاملی در مورد هر دو گوشی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

با مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 Pro همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی هستند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 Pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در این بخش به مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro از نظر طراحی ظاهری می‌پردازیم. پوکو X4 پرو در نگاه اول به هیچ عنوان حس یک میان رده به را شما نمی‌دهد و شاید فکر کنید با یک پرچمدار 1000 دلاری طرف هستید.

متریال بکار گرفته شده در گوشی Poco X4 Pro فوق‌العاده باکیفیت بوده و ترکیب نمایشگر تخت و کم حاشیه با ماژول جذاب دوربین و پنل پشتی، حس پرمیوم را در ظاهر این گوشی تداعی می‌کند.

یک ماژول مستطیل شکل برای این گوشی طراحی شده که تقریباً هم عرض گوشیست و نسبت به ماژول‌های قدیمی حس بهتری به کاربر می‌دهد. پنل پشتی نیز شکل جذابی دارد و حالت آینه‌ای آن، جلوه خاصی به ظاهر این مدل بخشیده است. ناگفته نماند علاوه بر زیبایی، به ارگونومی و شیپ گوشی پوکو X4 پرو نیز اهمیت زیادی داده شده تا کاربران در استفاده طولانی مدت از آن، اخساس خستگی نکنند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

همچنین دیگر خبری از بیرون زدگی زیاد لنزها نیست و ضخامت دستگاه نیز نسبت به نسل گذشته کاهش قابل توجهی داشته که به خوش دستی آن کمک می‌کند. وزن پوکو X4 پرو نیز 205 گرم است و گواهی ضد آب IP53 نیز برای آن گرفته شده تا خیال کاربران از ایمنی آن در مقابل نفوذ قطرات آب نیز تا حدودی راحت شود.

جک 3.5 میلی‌متری محبوب موسیقی هم در کنار پورت TyPe-C دیده می‌شود تا به سادگی بتوانید از هدفون و هندزفری‌های باکیفیت سیمی بهره ببرید.

اگر به دنبال یک گوشی محکم و زیبا هستید، طراحی گوشی poco f3 قطعاً رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. با وجودی که پوکو اف تری فریم پلاستیکی دارد، پنل پشت و جلو پوکو f3 هر دو  توسط شیشه گوریلاگلس نسخه 5 محافظت می‌شود، همچنین از گواهی‌نامه‌ی IP53 نیز برخوردارست.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

در مورد جایگاه سنسور اثر انگشت در شیائومی پوکو f3 هم باید گفت که باز هم از ترند طراحی این روزها پیروی کرده و سنسور اثر انگشت را در کنار جای داده تا دسترس‌پذیری این قابلیت را بهبود دهد. ماژول دوربین‌ هم طراحی متفاوتی با دیگر گوشی‌های پوکو دارد. پوکو f3 جک 3.5 میلی‌متری هدفون ندارد.

ابعاد پوکو اف تری 163.7×76.4×7.8 میلی‌متر بوده و وزنی برابر با 196 گرم دارد. پنل پشت پوکو اف ۳ انحنای خاصی داشته بعلاوه زوایای poco f3 هم تا حدودی منحنی ساخته شده که به ارگونومی بودن هر چه بیشتر آن کمک کرده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro از نظر صفحه نمایش

گوشی پوکو X4 پرو یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالای آن، قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی 395 پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود.

این صفحه نمایش از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد. البته قابلیت‌های این نمایشگر به اینجا ختم نمی‌شود و نرخ‌نوسازی فوق‌العاده 120 هرتزی آن، وب گردی و بازی کردن با گوشی پوکو X4 Pro را برای شما جذاب و روان‌تر از همیشه می‌کند.

ناگفته نماند حداکثر روشنایی صفحه به 1200 نیت می‌رسد و حتی زیر نور مستقیم آفتاب، به سادگی می‌توانید با آن کار کنید و محتوای آن به صورت واضح نمایش داده می‌شود. البته پیش فرض آن روی 700 نیت تنظیم شده تا شارژ کم‌تری مصرف کند.

برای گوشی پوکو اف 3 از یک صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED استفاده شده که وضوح تصویر Full HD را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و نرخ نمونه‌برداری برای تشخیص لمس صفحه نمایش هم به ۳۶۰ هرتز می‌رسد.

صفحه نمایش Poco F3 که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را پیش روی مخاطب قرار می‌‌دهد به صورت یکپارچه تمام فضای روی گوشی را به خود اختصاص داده و تنها روی آن یک دوربین سلفی دیده می‌شود.

این صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. وقتی قیمت گوشی Poco F3 را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که این ویژگی‌ها را در کمتر محصولی در این بازه قیمتی مشاهده می‌کنید. در زمان خرید گوشی پوکو اف ۳ باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که صفحه نمایش آن از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

این صفحه نمایش از استاندارد HDR10+ هم بهره می‌برد و به همین دلیل می‌توانید ویدئوها را با کیفیت بسیار مناسبی روی گوشی مشاهده کنید. تماشای ویدئوهای HDR سرویس‌های استریم فیلم و سریال مانند نتفلیکس و یوتیوب با این گوشی هیجان‌انگیز خواهد بود.

نرخ نوسازی صفحه نمایش پوکو F3 در نسبت به کاری که انجام می‌دهید تغییر می‌کند. پوکو به این موضوع اشاره کرده که نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به عنوان نرخ نوسازی استاندارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به عنوان نرخ نوسازی بالا شناخته می‌شود.

باید اشاره کنیم که با توجه به قیمت گوشی Poco F3 چنین صفحه‌نمایش باکیفیتی واقعا یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 Pro از نظر دوربین

سنسور اصلی پوکو X4 پرو 108 مگاپیکسلی بوده و برای عکاسی مناسب است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که عکس‌های شما با کیفیت پیش فرض 12 مگاپیکسلی گرفته می‌شود و می‌توانید در نرم افزار دوربین آن را روی کیفیت 108 مگاپیکسلی تنظیم کنید.

پوکو X4 پرو از یک ترکیب سه‌گانه استفاده می‌کند که همانطور که اشاره کردیم در رأس آن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی قرار گرفته که دقت رنگ بی‌نظیری دارد و کیفیت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جالب است بدانید پوکو یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای گوشی‌های هوشمند را در این مدل بکار گرفته تا با جذب نور بیشتر، عملکرد دوربین در عکاسی شب نیز بهبود پیدا کند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

اگر عکس‌ها را با کیفیت 108 مگاپیکسلی ذخیره کنید، حجم آن‌ها نزدیک به چهاربرابر می‌شود و فضای زیادی از حافظه داخلی شما را اشغال می‌کنند. متاسفانه در پوکو X4 پرو خبری از ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیست و باید به کیفیت 1080 پیکسل بسنده کنید.

لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی پوکو X4 پرو نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کمک شما می‌آید و کیفیت قابل قبولی دارد.

سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن عکس‌ از سوژه‌های بسیار نزدیک مناسب است، اما در این رنج قیمتی بهترین نیست. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی است و کیفیت قابل‌قبولی دارد و برای برقراری تماس تصویری یا گرفتن عکس‌های سلفی عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

دوربین پوکو f3 کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد؛ اما با این حال در پوکو اف ۳ خبری از دوربین 5گانه و لنز 108 مگاپیکسلی که ترند این روزهاست نیست.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

در پوکو اف ۳ لنز اصلی بکار رفته 48 مگاپیکسلی با قابلیت PDAF است و در مجموع 3 لنز را در پنل پشتی به چشم می‌خورد. لنز اولتراواید آن 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه بوده و به یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی هم مجهز شده است.

دوربین پوکو اف ۳ قابلیت فیلمبرداری 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی پوکو f3 هم با استایل هول-پانچ در میانه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته که می‌توانید به وسیله‌آن سلفی‌های جذابی بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro از نظر باتری

باتری پوکو X4 پرو 5000 میلی‌آمپری است و در استفاده‌های معمول به سادگی تا یک و حتی دو روز دوام می‌آورد. البته اگر مدام با گوشی خود بازی کنید و رفرش ریت 120 هرتزی آن هم روشن باشد، باتری زودتر تمام می‌شود و روزانه باید یک بار آن را شارژ کنید.

نقطه قوت اصلی باتری پوکو X4 پرو ، فست شارژ 67 واتی آن است که در 22 دقیقه باتری را 70 درصد شارژ می‌کند و تنها به 41 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن باتری نیاز دارید. متأسفانه در این گوشی از تکنولوژی شارژ وایرلس استفاده نشده است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

برای گوشی پوکو F3 از باتری باکیفیتی استفاده شده که ظرفیت آن به ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. ظرفیت باتری این گوشی برای یک روز کاری مناسب خواهد بود.

باتری گوشی Poco F3 از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل یک شارژر ۳۳ وات هم داخل جعبه آن قرار گرفته است. این شارژر می‌تواند ۶۷ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی از نظر نرم افزاری

پوکو f3 به رابط کاربری MIUI 12.5 for POCO همراه با سیستم‌عامل اندروید 11 مجهز شده که در واقع این رابط کاربری همان miui 12.5 است که به صورت سفارشی برای پوکو طراحی شده است.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

پوکو ایکس ۴ پرو با نسخه 11 اندروید و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 for POCO اجرا می‌شود که بسیار زیبا و روان است. خوشبختانه رابط کاربری شیائومی قابلیت‌ شخصی‌سازی در اکثر زمینه‌ها را دارد و می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 Pro از نظر سخت افزاری

در بطن پوکو X4 پرو چیپست SnaPdragon 695 5G قرار گرفته که البته عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد. در تست‌هایی که از گوشی پوکو X4 پرو در زمینه بازی گرفته شده، مشخص است که به سادگی از پس سنگین‌ترین بازی‌ها مثل Call of Duty برمی‌آید.

پردازنده گرافیکی Poco X4 Pro 5g هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد. لیتوگرافی تراشه نیز 6 نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبول است و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

یکی از نکات بسیار مثبت گوشی پوکو X4 پرو، تکنولوژی خنک کننده مایع و پیشرفته آن است که علاوه بر بهبود عملکرد سخت‌افزار هنگام استفاده طولانی مدت و بازی کردن، باعث می‌شود آسیبی به پردازنده و باتری وارد نشود و در نتیجه موجب افزایش عمر گوشی می‌شود.

پوکو f3 تراشه‌ی اسنپدراگون 870 5G را در بطن خود جای داده که براساس تکنولوژی ساخت 7 نانومتری ساخته شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای خواهد داشت. این پردازنده از یک هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز برخوردار است.

به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی هم از پردازنده‌ی گرافیکیAdreno 650 بهره برده است. در واقع تراشه اسنپدراگون 870 5G یکی از امتیازات پوکو اف ۳ محسوب می‌شود.

مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro از نظر کیفیت صدا

اسپیکرهای استریو نیز در مشخصات Poco X4 Pro به چشم می‌خورد که کیفیت صدای بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان آورده و حتی اگر صدا را در آخرین درجه تنظیم کنید، بازهم وضوح خوبی دارد و شما را ناامید نمی‌کند.

مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی

گوشی Poco F3 به بلندگوی استریو مجهز شده که می‌توانند صدای باکیفیتی تولید کنند. بلندگوها حجم صدای مناسبی تولید می‌کنند و شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. البته صدای بلندگویی که روی لبه پایینی صفحه نمایش قرار گرفته بسیار بیشتر از بلندگویی است که در قسمت بالای گوشی دیده می‌شود. این اسپیکرها برای بازی کردن، گوشی دادن به موسیقی و تماشای ویدئو گزینه مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان در بازار ایران

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 Pro پرداختیم. با مقایسه POCO F3 با POCO X4 Pro می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی که هر دو از یک کمپانی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

پوکو F3 بهتر است یا پوکو X4 پرو شیائومی؟

گوشی پوکو X4 پرو مطابق انتظاری که از آن می‌رفت، یک مدل‌ همه‌فن‌حریف است که در اغلب زمینه‌ها عملکردی عالی دارد و نسبت به قیمتی که برای آن می‌پردازید، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد. از جمله امکانات کم‌نظیر این گوشی پوکو می‌توان به دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون، نمایشگر عالی و باتری و فست شارژ 67 واتی آن اشاره کرد که پوکو ایکس 4 پرو را تبدیل به پکیجی ایده‌آل برای هرکاربری، خصوصاً گیمرها کرده است. در مقابل شکی نیست که poco f3 خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای است با امکانات عالی. این گوشی نیز بسیار پرقدرت و حرفه‌ای است و می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو F3 با پوکو X4 پرو شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    Poco X4 گوشی اشغالی هستش و واقعا نمیشه به عنوان یک میان رده به آن نگاه کرد من 1ماهی میشه که دارم اما خیلی پشیمونم 😕

    پاسخ

    من چند ماهه که f3 دارم توی بازی کردن یه حسی میده که دیگه نمی‌خوای از بازی کردن دست بکشی توی استفاده روزمره و روزی دو ساعت کالاف دیوتی بازی کردن شارژ از ۱۰۰ تا ۲۰ یک روز نیم تا دو روز شارژ نگه می‌داره.

    پاسخ

    عزیز من شما اصلأ گوشی رو دستت گرفتی که اینجوری نظر میدی ؟؟صددرصد نه !!! بنده چند ماهه دارم ازش استفاده میکنم نسخه‌ی ۲۵۶ گیگ رم ۸ گوشی عالی هست سنگین ترین بازی‌ها رو راحت اجرا میکنه بدون لگ و باگ تازه داغ هم نمیکنه در ضمن گوشی پوکو اف۳ هم عالیه و هیچ مشکلی نداره هر دوتا گوشی فوق العاده هستن

    پاسخ

    کاملا تابلو بود به نفع پرو ایکس 4 صحبت می کرد وگرنه همه می دانند f3 بالاتره

    پاسخ

    اصلا مقایسه خوبی نبود. با قیمت تقریبا یکسان x4pro اصلا در حدی نیست که با f3 مقایسه بشه.
    جوری مقایسه کردید که انگار نویسنده خودش x4 داره و دلش نمیاد از ضعفای این گوشی بگه.
    دوربین 108 واقعی نیست – گوشی توی گیم سنگین لگ میزنه – و…

    پاسخ

    اره جالب بود انگار رسما طرفداری میکرد.حتی قسمت پردازنده و سخت افزاری که برتری مطلق با f3 بود گذرا رد شد

    پاسخ