;
coinex

حمله یک مرد ایرانی‌ الاصل به کلوپ شبانه در نروژ ؛ 2 نفر کشته

حمله یک مرد ایرانی‌ الاصل به کلوپ شبانه در نروژ ؛ بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در ساعات اولیه صبح، دو نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند که حال ده نفر از آنها وخیم است.

پلیس نروژ می‌گوید تیراندازی در یک کلوپ شبانه همجنس‌گرایان و مکان‌های مجاور آن در اسلو، پایتخت این کشور به عنوان یک حمله تروریستی تلقی می‌شود. پلیس امنیت نروژ نام عامل حمله به کلوپ شبانه «لندن» در اسلو را «زانیار مطاپور» اعلام کرد. رییس سازمان امنیت نروژ هم گفت سازمان متبوعش این حمله را «یک حمله تروریستی جدی» تلقی می‌کند. این حمله دو کشته و دست‌کم ۲۱ مجروح بر جای گذاشت.

حمله یک مرد ایرانی‌ الاصل به کلوپ شبانه در نروژ

بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در ساعات اولیه صبح، دو نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند که حال ده نفر از آنها وخیم است. شبکه دولتی نروژ اعلام کردند که بامداد روز شنبه در مرکز شهر اسلو بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در بیرون دو کلوپ شبانه و یک غذاخوری همجنسگرایان دو نفر کشته و دست کم 19 زخمی شدند.

گفته شده ضارب ۴۲ ساله که یک شهروند نروژی ایرانی الاصل است، بازداشت شده است. پلیس می گوید که او سابقه کیفری دارد و برای سرویس‌های امنیتی شناخته شده بوده است.

پلیس اسلو در توییتر اعلام کرد یک مظنون مرد پنج دقیقه پس از گزارش تیراندازی دستگیر شد. پلیس می گوید که او سابقه کیفری دارد و برای سرویس های امنیتی شناخته شده بوده است. پلیس این مرد ۴۲ ساله را به قتل و اقدام تروریستی متهم کرده است. رئیس پلیس عملیات که با خبرنگاران در مورد این حادثه صحبت کرد در مورد انگیزه آن اعلام نکرد وی گفت که حال سه تن از مجروحان وخیم زخمی شده اند.

حدود ساعت ۰۱:۰۰ به وقت محلی (۲۳:۰۰ به وقت گرینویچ) در سه مکان از جمله کلوب همجنس‌گرایان تیراندازی شد. فرد مظنون دستگیر و دو قبضه سلاح کشف و ضبط شد. شاهد عینی به رسانه ها گفت: مردی را دیدم که با یک کیف وارد صحنه شد، اسلحه را برداشت و شروع به تیراندازی کرد. یکی از دو کلوپ شبانه نزدیک محل حمله، میخانه لندن، مرکز زندگی شبانه همجنسگرایان در اسلو است.

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر