;
coinex

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو ؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌ها

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این مقاله از تکراتو قصد داریم به بررسی دقیق آن بپردازیم. این دو گوشی که هر دو از برند سامسونگ هستند، قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و هر یک از آن‌ها مزیت‌های مخصوص به خود را دارند.

بااین‌حال، تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود که بهتر است قبل از خرید هر یک از آن‌ها، از این تفاوت‌ها آگاه شوید. اگر شما نیز نام این دو گوشی مشهور را شنیده‌اید و قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید، این نوشتار می‌تواند به شما کمک کند. زیرا ما در این مقاله، به بررسی تمام اطلاعات تلفن همراه می‌پردازیم و کاملاً این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

همه شما نام سامسونگ را شنیده‌اید و می‌دانید که این برند یکی از موفق‌ترین، محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات دیجیتال است. شرکت سامسونگ سالانه گوشی‌های هوشمند بسیاری را به بازار عرضه می‌کند که اغلب آن‌ها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار هستند. در بین تمام گوشی‌های باکیفیت سامسونگ، دستگاه‌هایی که قیمت مناسب‌تری دارند از استقبال بیشتری برخوردار می‌شوند. زیرا همان طور که می‌دانید، تمام افراد توانایی خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

اگر شما هم نمی‌توانید برای خرید گوشی همراه هزینه زیادی کنید، می‌توانید نگاهی به مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو بیندازید. این گوشی‌ها با قابلیت‌های منحصربه‌فردی که دارند، برای استفاده روزمره کاملاً مناسب هستند و می‌توانند انتظارات شما را به‌خوبی برآورده کنند.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

برای این‌که بتوانید خرید موفقی داشته باشید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کافی درباره این دو تلفن همراه کسب کنید. بدین منظور، ما اطلاعاتی در این حوزه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد تا بتوانید با چشمانی باز و خیالی آسوده به خرید گوشی همراه بپردازید.

برای درک بهتر این موضوع، می‌توانید مقاله مربوط به معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho) را مطالعه کنید تا بتوانید تمام مشخصات فنی و همچنین قیمت این دستگاه تلفن را بدانید. این تلفن همراه که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد، تاکنون توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید دستگاهی با سطح بالاتری خریداری کنید، می‌توانید در ابتدا نگاهی به مقایسه گلکسی A23 با گلکسی A31 سامسونگ (Galaxy A23 vs. Galaxy A31) بیندازید. برای درک بهتر مقایسه گلکسی A12 ناچو با گلکسی A12 همراه ما باشید.

طراحی

اولین و مهم‌ترین موضوعی که درباره مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho باید بدانید، طراحی این دو دستگاه تلفن است. همان طور که می‌دانید، هرچه طراحیظاهری و ارگونومی گوشی شما بهتر باشد، راحت‌تر می‌توانید از آن استفاده کنید.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

طراحی این دو گوشی تا حد زیادی شبیه به یکدیگر است و این دو به‌اندازه 205 گرم وزن دارند. از سوی دیگر، در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو خوب است بدانید که ابعاد آن‌ها نیز کاملاً مشابه بوده و این دو گوشی با ضخامت 8.9، عرض 75.8 و طول 164 میلی‌متر عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که هیچ یک از این دو گوشی‌های همراه ضدآب نیستند و باید در برابر پاشش آب از آن‌ها مواظبت کرد.

پس همان طور که در بالا متوجه شدید، هرچه گوشی شما طراحی زیباتر و سبک‌تری داشته باشد، استفاده از آن نیز راحت‌تر می‌شود. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، به وزن و ابعاد آن توجه داشته باشید تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید. طبق آنچه در بالا گفتیم، طراحی این دو دستگاه تلفن که شامل وزن و ابعاد آن‌ها می‌شود، کاملاً با یکدیگر شباهت دارند و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

نمایشگر

موضوع بسیار مهم دیگری که در مقایسه گلکسی A12 ناچو با گلکسی A12 به آن بر می‌خوریم، نمایشگر این دو دستگاه تلفن است که اهمیت بسیار زیادی دارند. افراد زیادی که گوشی‌های همراه خود را برای تماشای فیلم و سریال می‌خواهند، باید به نمایشگر آن‌ها توجه بیشتری داشته باشند. یک نمایشگر باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر و ویدئوها را با بهترین کیفیت و وضوح تماشا کنید.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو مشاهده می‌کنیم که اندازه نمایشگر هر دو گوشی مذکور کاملاً یکسان است و به‌اندازه 6.5 اینچ عرضه می‌شوند. بااین‌حال، هیچ یک از این دو دستگاه تلفن از پنل OLED یا AMOLED DISPLAY برخوردار نیستند و به همین دلیل هم نمی‌توان از آن‌ها کیفیت چشمگیر و منحصربه‌فردی انتظار داشت. اما مطمئن باشید باتوجه‌به قیمتی که پرداخت می‌کنید، می‌توانید کیفیت مورد انتظار خود را دریافت کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، خوب است بدانید که این گوشی‌ها از نمایشگر PLS LCD بهره می‌برند که این امر موجب می‌شود که کیفیت تصاویر رنگی تا حد زیادی افزایش پیدا کند. هر دو دستگاه مذکور با تراکم ۲۷۰، رزولوشن ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز عرضه می‌شوند.

بااین‌حال، هیچ یک از این دو گوشی‌ها شیشه‌ای مقاوم در برابر آسیب، مانند شیشه گوریلاگلس را ندارند. درعین‌حال، آن‌ها کاملاً سبک، نازک و قابل‌حمل بوده و می‌توانند مقدار زیادی از نیرو را تحمل کنند. پس همان طور که متوجه شدید، این دو دستگاه تلفن از نظر نمایشگر هم کاملاً به یکدیگر شباهت دارند و تفاوت مشهودی در آن‌ها وجود ندارد.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

عملکرد

اگر می‌خواهید مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho را بهتر درک کنید، باید حتماً به عملکرد آن‌ها توجه داشته باشید. زیرا همان طور که می‌دانید، عملکرد می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رضایت کاربران داشته باشد. در این بخش از مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو ما به بررسی عملکرد این دو دستگاه تلفن می‌پردازیم.

مهم‌ترین موضوعاتی که در تعیین عملکرد یک گوشی تأثیر می‌گذارند، رم، فضای ذخیره و پردازنده است. هرچه رم دستگاه شما بالاتر باشد، می‌توانید استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید. بدین ترتیب، رم گوشی سامسونگ گلکسی A12 به‌اندازه ۶ و رم گوشی A12 ناچو ۴ گیگابایت است. پس اگر به دنبال دستگاهی با عملکرد بالا هستید، گلکسی A12 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

علاوه بر رم، فضای ذخیره نیز می‌تواند موضوع بسیار مهمی در انتخاب یک گوشی همراه باشد. هرچه فضای داخلی گوشی شما بیشتر باشد، می‌توانید فایل‌ها، ویدئوها و تصاویر و اپلیکیشن‌های بیشتری روی گوشی خود نصب کنید. فضای داخلی هر دو گوشی مذکور به‌اندازه ۱۲۸ گیگابایت است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

شایان ذکر است که گوشی سامسونگ گلکسی A12 با اندروید ۱۰ و سامسونگ گلکسی A12 ناچو با اندروید ۱۱ عرضه می‌شوند. پس اگر می‌خواهید گوشی جدید‌تری داشته باشید. گلکسی A12 ناچو گزینه بهتری از این نظر است. اما بهتر است قدرت رم و پردازنده را هم در نظر داشته باشید.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

پردازنده گوشی سامسونگ گلکسی A12، هلیو مدیاتک P35 و پردازنده گوشی گلکسی A12 ناچو هم Exynos 850 است. در مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho متوجه می‌شویم که گوشی سامسونگ A12 از نظر عملکرد بهتر است.

دوربین

اگر می‌خواهید از گوشی همراه خود برای ثبت وقایع روزانه استفاده کنید، باید به دوربین آن توجه داشته باشید. به همین دلیل ما در این بخش، به بررسی مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو از نظر دوربین می‌پردازیم.

هرچه کیفیت دوربین گوشی شما بالاتر باشد، می‌توانید تصاویر و ویدئوها را با کیفیت بالاتری ضبط کنید. ازاین‌رو، باید به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تصاویر را از خاطرات خود ضبط نمایید. برای بررسی دوربین این دو دستگاه تلفن، به این بخش توجه کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A12 و گلکسی A12 ناچو دوربین‌های کاملاً مشابهی دارند و هر دو دارای دوربین چهارگانه هستند. این چهار دوربین شامل یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، به همراه یک دوربین ۵، 2 و ۲ مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی آن‌ها نیز کاملاً مشابه بوده و به‌اندازه ۸ مگاپیکسل عرضه می‌شود و شما می‌توانید تصاویر سلفی باکیفیتی نیز از خود بگیرید. همچنین هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

موضوع دیگری که درباره مقایسه گلکسی A12 ناچو با گلکسی A12 باید بدانید، این است که دوربین اصلی این دو دستگاه تلفن دارای دیافراگم 2، ۲.۲، ۲.۴ و ۲.۴ است. این موضوع می‌تواند به شما در ثبت تصاویر باکیفیت کمک کند.

بااین‌حال، این دو دستگاه از قابلیت فلش دوگانه که چراغ LED با رنگ‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد، پشتیبانی نمی‌کنند. هر دو گوشی دارای سنسور BSI و حالت فوکوس خودکار مداوم در طول ضبط فیلم هستند. پس همان طور که در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو متوجه شدید، این دو گوشی از نظر دوربین کاملاً به یکدیگر شباهت دارند.

باتری

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، باتری گوشی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که مشخص است، هرچه باتری گوشی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، می‌توانید ساعت بیشتری از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد هم نداشته باشید.

به‌خصوص اگر شما یک گیمر هستید و می‌خواهید گوشی را برای بازی‌های ویدئویی بکار بگیرید، باید حتماً محصولی انتخاب کنید که باتری خوبی داشته باشد. در این بخش از مقایسه گلکسی A12 ناچو با گلکسی A12 به بررسی باتری این دستگاه می‌پردازیم.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

مانند سایر مواردی که در بالا ذکر کردیم، این دو دستگاه تلفن از نظر باتری نیز کاملاً به یکدیگر شباهت دارند. ظرفیت باتری این دو گوشی به‌اندازه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که به شما این امکان را می‌دهد تا چندین ساعت بدون نیاز به شارژ کردن، از آن استفاده کنید. به‌علاوه، گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو و گلکسی A12 از قابلیت فست‌شارژ نیز پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب، شما می‌توانید در زمان کوتاهی آن‌ها را شارژ کرده و مجدداً از آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین هر زمان که شارژ گوشی شما رو به اتمام است، این دو دستگاه تلفن به شما هشدار می‌دهند که باید آن‌ها را به شارژ بزنید. در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو مشاهده می‌کنیم که هر دوی این دستگاه‌های تلفن از قابلیت شارژ مجدد پشتیبانی می‌کنند. پس در صورت لزوم، می‌توانید مجدداً آن را شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر، این دو دستگاه تلفن از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین باتری آن‌ها قابل تعویض نیست و نمی‌توان آنها را جدا کرد. به جز موارد ذکر شده، خوب است بدانید که گوشی سامسونگ گلکسی A12 با A12 ناچو از قابلیت ذخیره انرژی هم پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

اسپیکر

موضوع دیگری که در مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho به بررسی آن می‌پردازیم، اسپیکر این دو دستگاه تلفن است که می‌تواند دلیل مهمی برای خرید آن‌ها باشد. اگر گوشی شما اسپیکر قوی و قدرتمندی داشته باشد، می‌توانید صدای بازی‌های ویدئویی و یا فیلم‌ها را با بهترین کیفیت بشنوید. به همین دلیل هم باید به این موضوع توجه شایانی داشته باشید و محصولی با اسپیکر قدرتمند انتخاب نمایید.

هر دو دستگاه‌های مذکور در این مقاله، از قابلیت جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال،  هیچ یک از آن‌ها از اسپیکرهای استریو پشتیبانی نمی‌کنند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید صداها را از هر دو بخش‌های چپ و یا راستی این دستگاه تلفن به‌صورت مجزا بشنوید.

اما به‌طورکلی، با مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو  متوجه می‌شویم که آن‌ها کیفیت صدای خیلی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. از نظر تعداد میکروفون‌های موجود، گوشی سامسونگ گلکسی A12 با سامسونگ گلکسی A12 ناچو کاملاً مشابه بوده و هر دو دارای دو میکروفون هستند.

نکته دیگری که در این باره باید بدانید، قابلیت media keys است که هیچ یک از دو گوشی‌های مذکور از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. تنها تفاوتی که میان این دو گوشی مشاهده می‌کنیم، پشتیبانی از رادیو است. بدین ترتیب، گوشی سامسونگ گلکسی A12 از این قابلیت برخوردار نیست. درحالی‌که این ویژگی در گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو وجود دارد و شما می‌توانید از رادیو این دستگاه تلفن لذت ببرید.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

سایر ویژگی‌ها

بعد از این‌که طراحی، نمایشگر، عملکرد، دوربین، باتری و اسپیکر این دو گوشی جذاب را مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به سایر ویژگی‌های آن می‌رسد. از نظر این ویژگی‌ها نیز این گوشی‌ها شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و با مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho نمی‌توان تفاوت محسوسی در میان آن‌ها ایجاد کرد.

این گوشی‌های همراه از قابلیت‌های LDAC، کدک صوتی aptX Adaptive یا APTX HD پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه بر این، گوشی‌های مذکور قابلیت اینترنت 5G و وای‌فای 5 را هم ندارند. بااین‌حال، هر دو گوشی مذکور از قابلیت‌های NFC، حسگر اثر انگشت، دو سیم‌کارت و GPS پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای وای‌فای نسخه ۴ هستند و کابل USB آن‌ها نیز از نوع Type-C است.

موضوع دیگری که در مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو باید بدانید، سرعت دانلود و آپلود این دو دستگاه تلفن است که از این نظر هم کاملاً با یکدیگر شباهت دارند. بدین ترتیب، سرعت دانلود این محصولات 300 و سرعت آپلود آن‌ها نیز ۱۵۰ مگابایت در هر ثانیه است. نسخه بلوتوث آن‌ها نیز مشابه و ۵ است.

قیمت

در بخش نهایی مقایسه Galaxy A12 با Galaxy A12 Nacho به بررسی قیمت این دو دستگاه تلفن می‌رسیم که می‌تواند تأثیر زیادی در خرید آن‌ها داشته باشد. بدین منظور، خوب است بدانید که قیمت این دو دستگاه تلفن نیز تا حد زیادی به هم نزدیک است و تفاوت آن‌چنانی وجود ندارد. بااین‌حال، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو کمی بیشتر از گلکسی A12 است.

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 vs. Galaxy A12 Nacho)

کلام آخر

مقایسه گلکسی A12 با گلکسی A12 ناچو یکی از موضوعات داغی است که اخیراً در بازار رواج پیدا کرده است. به همین دلیل هم ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی این موضوع پرداختیم و این دو گوشی همراه محبوب را از تمام جهات با یکدیگر مقایسه کردیم.

این موضوع می‌تواند به شما در خرید یک گوشی قابل‌اعتماد کمک بسزایی کند. پس اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی مذکور را دارید، در ابتدا مقاله بالا را مطالعه کرده و تمام جوانب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب برای خرید گوشی را داشته باشید.

سؤالات متداول

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو بهتر است یا گلکسی A12؟

باتوجه‌به مقاله بالا، متوجه می‌شویم که این دو گوشی تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شباهت دارند. اما به‌طورکلی، کاربران از گوشی سامسونگ گلکسی A12 رضایت بیشتری داشتند و افراد بیشتری آن را خریداری می‌کنند.

عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A12 بهتر است یا گلکسی A12 ناچو؟

از نظر عملکرد، به نظر می‌رسد که گوشی سامسونگ گلکسی A12 بهتر باشد. زیرا درحالی‌که رم گوشی گلکسی A12 ناچو ۴ گیگابایت است، سامسونگ گلکسی A12 با رم ۶ گیگابایت عرضه می‌شود که باعث افزایش عملکرد آن شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: versus

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من از این گوشی راضیم اما با خواندن این مطلب کمی گیج شدم.

    چطور هستش که گوشی من a12ناچو هست ولی رم ۶ گیگابایت روش هست؟

    پاسخ

    LG بهتر است

    پاسخ