;
coinex

پتنت گوشی تاشو اپل از یک آیفون تاشو با قلم هوشمند خبر می‌دهد!

با بررسی پتنت گوشی تاشو اپل متوجه می‌شویم که این کمپانی قصد ورود به دنیای گجت‌های تاشدنی را دارد. این محصول از قلم لمسی هم پشتیبانی می‌کند.

در چندین سال اخیر کمپانی‌های سامسونگ، هواوی، شیائومی و چند شرکت گوشی‌ساز دیگر پا به بازار گوشی‌های تاشدنی گذاشته‌اند، اما کمپانی اپل ترجیح می‌دهد گوشی‌های آیفون را با طراحی‌های گذشته بسازد و به سراغ ریسک تولید گوشی‌های تاشو نرود. با این حساب افشاگران تکنولوژی می‌گویند که کمپانی اپل به طور فعالانه مشغول کار بر روی آیفون یا آیپد مجهز به نمایشگر تاشدنی است و پتنت گوشی تاشو اپل خبر از این ماجرا می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اپل نمایشگر OLED تاشو را برای آیفون و آیپد توسعه می‌دهد

جزئیات پتنت گوشی تاشو اپل

در روزهای گذشته، اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا با انتشار پتنت گوشی تاشو اپل خبرساز شد، این مرکز با چنین عنوانی پتنت جدید را معرفی کرد:

دستگاه‌ جدید مجهز به نمایشگر تاشو خواهد بود و با ساختارهای پشتبیان ناحیه‌ی انعطاف‌پذیر ارائه می‌شود.

طبق گزارش وبسایت Patently Apple، این کمپانی در توضیح پتنت جدید خود به دستگاهی اشاره می‌کند که ساختار تاشو دارد. این ساختار به دستگاه این امکان را می‌دهد که حول یک محور، بسته و باز گردد. البته ممکن است یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر نیز داخل بدنه‌ی تاشو محصول قرار بگیرد. به نظر می‌رسد این صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر آرایه‌‌  و ساختار خاصی از پیکسل‌ها داشته باشد و به هنگام تا شدن بدنه، حول محور خم شود. در بخش توضیحات پتنت به این موضوع اشاره شده است که احتمال دارد، یک لایه‌ی نازک شیشه‌ای به‌عنوان پوشش و کاور بر روی نمایشگر تعبیه شود.

جزئیات پتنت گوشی تاشو اپل چه می‌گویند؟

طبق پتنت گوشی تاشو اپل احتمال دارد که در پوشش شیشه‌ای، یک فرورفتگی شیار مانند به موازات محور خمیدگی قرار بگیرد. این فرورفتگی سبب ایجاد یک بخش نازک انعطاف‌پذیر روی شیشه‌ می‌شود و به صفحه‌نمایش امکان خم شدن حول محور دستگاه را می‌دهد. کمپانی اپل ادعا می‌کند که می‌خواهد برای تسهیل در مسطح شدن لایه‌ی پوششیِ نمایشگر، در فرورفتگی از پلیمر استفاده کند.

کمپانی اپل همچنین به این منظور ممکن است ساختارهای محکمی مانند نوارهای شیشه‌ای یا گوی‌های شیشه‌ای کوچک را در پلیمر جاسازی کند. با انجام این عمل، سطح بیرونی لایه‌ی پوششی با فشار خارجی اشیایی مثل قلم لمسی تغییر شکل نخواهد داد و مقاوم می‌شود. بله درست متوجه شدید، کمپانی اپل در توضیحات پتنت جدیدخود به قلم لمسی اشاره کرده است و این به آن معنی است که احتمالا آیفون تاشدنی جدید از اپل اسمارت پنسل بهره خواهد برد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

طبق پتنت جدید، آیا باید منتظر گوشی هوشمند باشیم یا لپتاپ؟

کمپانی اپل در ماه مارس سال 2021 با انتشار پتنتی خود اعلام کرد که یکی از محصولات جدید تاشدنی‌ است و احتمالا از نوع لپ تاپ باشد. جالب است بدانید که آن پتنت، شامل تصاویری بود که شباهت‌های زیادی به تصاویر پتنت کنونی داشت.

جزئیات پتنت گوشی تاشو اپل چه می‌گویند؟

به نقل از Techtrends.news ، لپ تاپ تاشدنی اپل برخلاف مک‌بوک‌های امروزی تبدیل‌پذیر است و به طور همزمان دستیابی به 2 دستگاه را ممکن می‌سازد. برای درک بهتر، یک آیپد با نمایشگری بزرگ را تصور کنید که امکان خم کردن در آن وجود داشته باشد؛ اگر شما دستگاه را به‌ میزان 90 درجه خم کنید، می‌توانید بخش پایینی نمایشگر را به‌ عنوان صفحه‌کلید مجازی استفاده کنید. به نظر می‌رسد به زودی کمپانی‌های ایسوس و اچ‌پی نیز تا پاییز امسال چنین محصولاتی معرفی کنند.

علاوه بر این، شرکت اپل در توضیحات پتنت خود اطلاعات دیگری نیز می‌دهد. با توجه به تصویر اول پتنت (FIG. 1) متوجه می‌شویم که ممکن است دستگاه جدید محصولی مانند آیفون،‌ آیپد یا لپ تاپ باشد و در تصویر دوم پتنت (FIG. 2) متوجه می‌شویم که محصول جدید لپ تاپی یا آیفونی با نمایشگر انعطاف‌پذیر و تاشدنی خواهد بود.

همچنین تصویر چهارم پتنت (FIG. 4) نمایی مقطعی از صفحه‌نمایشی منعطف را در بخش کناری به نشان می‌دهد که بر روی آن از یک لایه‌ی پوششی مانند کارو تعبیه شده است. توجه کنید که قسمتی از این لایه‌ی پوششی ساختار نازک‌تری نسبت به بخش‌های دیگر برای ناحیه‌ی لولا دارد. در تصویر هفتم پتنت (FIG. 7) ماده‌ی پلیمری‌ را میبینیم که درون فرورفتگی قرار گرفته و در آن از ذرات محکم استفاده شده است.

با توجه به جزئیاتی که در تصویر شماره‌ی هفت پتنت می‌بینید، ساختارهای محکم نظیر ذرات کوچکی که با عدد 60 در تصویر مشخص شده‌اند ممکن است به درون پلیمر 50  وارد شوند. ممکن است که این ذرات محکم سازه‌هایی کره‌ای‌ یا گوی مانند و یا سازه‌هایی به اشکال دیگر باشند که از متریال اولیه‌ای مانند شیشه ساخته می‌شوند و البته مدول الاستیسیته‌ی آن از پلیمر بیشتر است.

شایان ذکر است که این نوع طراحی سبب افرایش استحکام پلیمر می‌گردد. علاوه بر آن ذرات مستحکم موجود در پلیمر نیز باعث می‌شوند تا قسمتی از سطح پوشش شیشه‌ای که در بالای بخش نازک‌تر قرار گرفته است در مقابل فشار اشیایی مثل مانند لمسی دچار فرورفتگی نشود و مقاوت بالایی داشته باشد.

پتنت‌هایی که از محصولات آینده منتشر می‌شوند در مجموع شامل جزئیات تخصصی و جملات نامفهوم زیادی هستند و ما در این گزارش تلاش کردیم تا آنچه را که اپل در پتنت جدیدش ارائه داده، تا حد امکان به‌شکل ساده و قابل درک برای شما بیان کنیم. برای کسب جزئیات بیشتر و تخصصی‌تر می‌توانید در دیتابیس اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا صفحه‌ی پتنت با کد 20220201885 را جستجو کنید.

البته فراموش نکنید که این اطلاعات ذکر شده در خصوص پنتت است و گاهی هرگز پتنت‌ها به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شوند و به تولید نمی‌رسند. در نتیجه تا زمانی که کمپانی اپل به طور رسمی ساخت این محصول را اعلام نکند، تمام این اطلاعات در حد صرفا صحبت از یک مدل طراحی شده است و اعتباری ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پتنت گوشی تاشو اپل چیست؟ آیا محصولات تاشدنی اپل تولید خواهند شد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر