coinex
راهنمای خرید تکراتو

رکورد زایمان جهان؛ زن اوگاندایی 40 ساله 44 بچه به دنیا آورده است

زن اوگاندایی 40 ساله 44 بچه به دنیا آورده است. او در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده ای داشته است. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

ماریم ناباتانزی تا سن ۴۰ سالگی ۴۴ بچه به دنیا آورده است. این زن اهل اوگاندا در شرق آفریقا چهار بچه دوقلو، پنج بچه سه قلو و پنج بچه چهار قلو به دنیا آورده است. فقط یک بار او یک نوزاد به دنیا آورد. پزشکان به یک زن اوگاندایی که تا کنون 44 فرزند به دنیا آورده و از سوی ساکنان محلی لقب «بارورترین زن جهان» را به خود اختصاص داده، درباره بارداری مجدد هشدار داده و اقداماتی برای خارج کردن رحم او انجام دادند.

شش فرزند او تاکنون فوت کرده اند و همسرش هم در نهایت خانواده خود را رها کرد و مریم را با ۲۰ پسر و ۱۸ دختر تنها گذاشت.

رکورددار زایمان جهان؛ زن اوگاندایی 40 ساله 44 بچه به دنیا آورده

پزشکان معتقدند که این زن اهل اوگاندا مبتلا به یک بیماری نادر است که مانع از کارایی بسیاری از روش‌های تنظیم خانواده و ضدبارداری می‌شود. او تا کنون 44 فرزند به دنیا آورده که 38 عدد از آنها زنده و 6 فرزند دیگر او مرده‌اند. خانم ناباتانزی 44 فرزند خود را در 14 مرحله به دنیا آورده است. او نوعی ویژگی ارثی نادر دارد که سبب می‌شود، چندقلو به دنیا بیاورد.

بر اساس تشخیص پزشکان، تخمدان‌های او گذشته از این که در حدی غیرمعمول بزرگ است بلکه دچار عارضه تخمک‌گذاری بیش از حد و استثنائی است.

پزشکان بر این باورند که اگر خانم نباتنزی زایمان را متوقف کند، ممکن است دچار مشکلات سلامتی شود. پزشکان می‌گویند که استفاده از ابزارهای جلوگیری از بارداری، مانند قرص‌های منع بارداری می‌تواند پیامدهای به شدت ناگوار برای این زن داشته باشد، به ویژه اینکه تخم‌دان‌های او بسیار بزرگتر از دیگر زنان است و همین امر سبب شده بارداری‌های او نامتعارف باشند.

 نرخ باروری زنان در اوگاندا به طور متوسط ​​۵.۶ فرزند به ازای هر زن است که یکی از بالاترین نرخ‌ها در آفریقا و بیش از دو برابر میانگین جهانی است که ۲.۴ برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر