;
coinex

مارک کوبان : تا رمز ارزها واقعا مفید نباشند بازار نزولی ادامه خواهد داشت

مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار معروف، معتقد است در صورتی که فضای کریپتو روی برنامه‌های کاربردی بیشتر تمرکز کند، بازار نزولی معکوس خواهد شد.

مارک کوبان، کارآفرین میلیاردر، با سرمایه‌گذاری در برنامه تلویزیونی Shark Tank به شهرت رسید. مارک اعتقاد دارد روند نزولی بازار رمزارزها تا زمانی که این بازار روی ایجاد برنامه‌های کاربردی متمرکز نشود، ادامه خواهد یافت. او همچنین معتقد است که بازار کریپتو هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

اظهارات مارک کوبان درباره صنعت کریپتوکارنسی

مارک کوبان : تا رمز ارزها واقعا مفید نباشند بازار نزولی ادامه خواهد داشت

کوبان در گذشته اظهار کرده بود که حدود 80 درصد از سرمایه‌اش به‌ غیر از برنامه شارک تانک در بازار رمز ارزها قرار دارد. او که در قسمت 23 ژوئن از پادکست Bankless حضور پیدا کرده بود در پاسخ به این سوال که به نظر او روند نزولی بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت:

تا زمانی که یک کاتالیزور وجود داشته و آن کاتالیزور یک برنامه کاربردی باشد و یا زمانی که مردم فکر کنند بازار به کف قیمتی رسیده و دست به خرید بزنند، روند نزولی رمزارزها ادامه خواهد یافت.

مارک کوبان اعتقاد دارد در صورتی که بازار کریپتو بیشتر روی برنامه‌های کاربردی تمرکز کند، از رکود خارج خواهد شد. با راه‌اندازی برنامه‌های کاربردی متمرکز روی کسب‌وکار، جرقه‌ای معکوس در بازار ارزهای دیجیتال رخ خواهد داد.

کوبان برای مثال از نسخه غیرمتمرکز یک نرم‌افزار مدیریت حسابداری کسب‌وکار کوچک به نام Quickbooks نام برد. به عقیده مارک کوبان در صورتی که بازار کریپتو چنین نرم‌افزاری را راه‌اندازی کند، کاربران به سمت ارزهای دیجیتال هجوم خواهند آورد.

بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به کف قیمتی خود نزدیک شده‌ است. مارک کوبان نظر متفاوتی دارد. کوبان اعتقاد دارد که قیمت‌های فعلی همچنان ارزان به شمار نمی‌رود. او در این راستا گفت:

افراد به ارزش بازار (Market Cap) نگاه می‌کنند و با مشاهده ارزش میلیارد دلاری آن به ارزان بودن قیمت‌ توجهی ندارند. اگر فصل اوج DeFi را به خاطر بیاورید، این برنامه‌ها ابتدا کمتر از یک پنی فروخته می‌شدند، اما ارزش بازار آن‌ها صدها میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید: شت کوین ها در سال 2022

احتمال ادغام بلاک چین‌های مختلف

مارک کوبان : تا رمز ارزها واقعا مفید نباشند بازار نزولی ادامه خواهد داشت

به عقیده Mark Cuban، حتی ارزهای دیجیتالی که ارزش بازار پایین‌تری دارند، کاربردی نیستند. او برای مثال به توکن صرافی غیرمتمرکز صرافی سوشی سواپ (SUSHI) اشاره کرد. این توکن دارای ارزش بازار 215 میلیون دلاری است. مارک در این راستا افزود:

در صورتی که ارائه‌دهنده نقدینگی باشید، سود خواهید کرد. اما چه کسی آن را از شما می‌خرد؟ دلیل خرید او از شما چیست؟

کوبان معتقد است که ادغام بین پروتکل‌های مختلف و بلاک چین‌ها در نهایت منجر به توسعه و ادغام صنعت کریپتو خواهد شد، زیرا این چیزی است که در هر صنعتی اتفاق می‌افتد. Mark Cuban یکی از طرفداران ادغام بلاک‌چین‌های مختلف با یکدیگر است. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

فرض کنید به طور ناگهانی پایگاه کاربری شما 10 برابر شده است، اما همچنان مشکل برنامه‌های کاربردی را دارید. باید دلیلی داشته باشید که مردم بخواهند از آن بلاک چین استفاده کنند. در صورتی که نتوانید جوامع بزرگتری برای پشتیبانی از ایده‌هایتان داشته باشید، شکست خواهید خورد.

از آنجایی که فضای کریپتو زیربخش‌های مختلفی مانند لایه‌های 1، لایه 2، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و توکن‌های DeFi دارد، از کوبان پرسیده شد که او به کدام یک از آنها خوش‌بین‌تر است و او در پاسخ گفت: «من به توکن‌هایی علاقه‌دارم که به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کنند».

Mark Cuban در نهایت به این نکته اشاره کرد که تمامی حوزه‌های ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل هستند. این حوزه‌ها دلیلی دارند که خود را برتر از سایر حوزه‌ها معرفی کنند، بنابراین تمامی این حوزه‌ها موفق خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات مارک کوبان درباره تداوم روند نزولی رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر