;
coinex

خودرو روسی در راه بازار ایران ؛ جایگزینی برای چینی‌های پرحاشیه؟

بحث خودرو روسی در راه بازار ایران این روزها این سوال را پدید آورده که چرا قرار است خودرو روسی وارد بازار ایران شود و کدام مدل به ایران می‌رسد؟

کشور ایران با روسیه در حوزه‌های متعدد صنعت خودرو توافقاتی انجام داده‌اند. تبادل قطعات، یکی از بندهای این توافقات است. همچنین این دو کشور تصمیم بر تولید مشترک خودرو گرفته‌اند؛ از طرفی قرار است خودروهای روسی به بازار کشورمان عرضه شود.

بیشتر بخوانید: لغو قرعه کشی فروش خودرو توسط وزارت صمت

خودرو روسی در راه بازار ایران

با توجه به نشستی که بین مسئولان دو کشور ایران و روسیه انجام شده بود، قرار شد این دو کشور در حوزه خودرو همکاری‌هایی داشته باشند به نحوی که این همکاری موجب بهبود و پیشرفت صنعت خودرو هر دو کشور شود.

خودرو روسی در راه بازار ایران

از پیامدهای این توافق برای ایران می‌توان به تبادل قطعات میان دو کشور، تولید مشترک خودرو و همچنین عرضه خودرهای روسی در کشور اشاره کرد. طبق گزارشات رسیده، هر دو کشور بنا به تحریم‌های موجود، مجبور به انجام چنین توافقی شدند. البته در این توافق کشور ایران می‌تواند، قدرت و توانایی خود را در عرضه تولید قطعات به کشورهای همسایه نشان دهد.

علاوه بر آن، تولید محصولات به صورت مشترک در بین دو کشور از مزایای این توافق است. همچنین کشور روسیه می‌خواهد خودروهای خود را وارد بازار ایران نماید.

احتمالا مدل لارگوس از برند LADA یکی از خودروهایی باشد که وارد بازار ایران خواهد شد. برند لادا که در گذشته زیر مجموعه رنو فرانسوی بود، اکنون توسط شرکت اوتوواز تولید می‌شود. با شروع جنگ در این کشور علیه اوکراین، شرکت رنو فرانسوی با این شرکت قطع همکاری کرد و از خاک روسیه خارج شد.

البته گفتنی است هنوز هم بخشی از تکنولوژی رنو را، شرکت اوتوواز در اختیار دارد. همچنین پلتفرم خودروی ال 90 و ساندرو، در اختیار مهندسان ایرانی قرار دارد.

با توجه به این موارد، می‌توان انتظار داشت که در آینده این دو خودرو به صورت محصول مشترک روانه بازار هر دو کشور شود. همکاری این دو شرکت همچنین ممکن است برتری خودروسازان چینی در بازار ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد. البته گفتنی است شرکت اوتوواز نیز سابقه درخشانی در امر ساخت خودروهای با کیفیت ندارد و در این زمینه باید با احتیاط برخورد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خودرو روسی در راه بازار ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر