;
coinex

سلطان ارزهای دیجیتال در تهران دستگیر شد

اخیرا شاهد انتشار اخبار زیادی درباره کلاهبرداری در حوزه رمزارزها هستیم و حالا سازمان اطلاعات انتظامی کشور دستگیری سلطان ارزهای دیجیتال در تهران را اعلام کرد.

روز به روز به تعداد سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های حوزه رمزارزها در کشورمان اضافه می‌شود. به تازگی پلیس دستگیری سلطان ارزهای دیجیتال در تهران را اعلام کرد.

جالب است بدانید با سقوط آزاد قیمت رمزارزها، سرمایه‌گذاران با ضرر 2 تریلیون دلاری در این بازار مواجه شده‌اند از طرف دیگر نیز به دلیل عدم اطلاعات و دانش کافی از سوی کاربران، زمینه برای سواستفاده کلاهبرداران و سودجویان در مورد ارزهای دیجیتال، در این بازار بیش از هر زمانی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: شیبا اینو در سال 2022

از دستگیری سلطان ارزهای دیجیتال در تهران چه می‌دانیم؟

به تازگی سازمان اطلاعات انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک ابرکلاهبردار در این زمینه خبر داد. به گفته‌ی سازمان اطلاعات انتظامی کشور، سلطان ارزهای دیجیتال که یک کلاهبردار با تعداد زیادی شاکی است، مدت زیادی متواری بود.

متاسفانه این کلاهبردار از طریق معاملات صوری در حوزه رمزارزها، صدها میلیارد تومان از افراد مختلف کلاهبرداری و از دانش کم آنها در این حوزه سو استفاده کرده است. این کلاهبردار مدت زیادی تحت تعقیب پلیس بود و امروز بالاخره دستگیر شد.

سلطان ارزهای دیجیتال در تهران دستگیر شد

سازمان اطلاعات انتظامی کشور موفق شد تحت اقدامی سریع، این فرد متواری را به تله بیندازد و طی انجام عملیات منسجم و برنامه‌ریزی دقیق با هماهنگی مراجع قضایی این شخص را دستگیر کند. گفتنی است که این فزد با قرار وثیقه هزار میلیاردی راهی زندان شد.

البته پیش از این نیز، مقامات انتظامی امنیتی کشور به کاربران بازار رمزارز‌ها در مورد عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه هشدارهای متعددی داده بودند. مقامات همچنین اعلام کرده بودند که کلاهبرداری‌ها در رمزارز‌ها افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی پلیس کشور؛ سردار مهدی حاجیان، در یکی از مصاحبه‌های رسمی خود اعلام کرده بود که طبق آمار‌های پلیس فتا و شکایات واصله، تعداد کلاهبرداری‌ها در حوزه رمز ارز در حال افزایش است.

وی همچنبن اظهار داشت که این حوزه، برای سرمایه گذاری افراد کم تجربه، اصلا حوزه‌ی امن و مناسبی نیست، حاجیان همچنین اعلام کرد که به دلیل افزایش کلاهبرداری‌ها  بهتر است مردم از سرمایه‌گذاری در این حوزه پرهیز کنند، چرا که با توجه به شرایط بازار رمزارز‌ها احتمال از دست رفتن سرمایه آنها خیلی بیشتر از سودآوری است.

اگر نگاهی به اخبار بیانداربد طی یکسال گذشته، متوجه انتشار اخبار زیادی مبنی بر دستگیری کلاهبرداران رمز ارز از سوی پلیس فتا می‌شویم. نکته‌ی مشترک این کلاهبرداران آن است که با سو استفاده از ناآگاهی و اعتماد سرمایه‌گذاران، تمام دارایی‌ آنها را به سرقت برده‌اند.

با بررسی اخباری که از سوی پلیس فتا منتشر می‌شود، متوجه‌ شدیم که تنها در سال گذشته بیش از 5 هزار میلیارد تومان از دارایی مردم توسط کلاهبرداران و یا افرادی همچون سلطان ارزهای دیجیتال به سرقت رفته است. بنابراین ورود در این زمینه نیازمند تحقیقات بیشتری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگیری سلطان ارزهای دیجیتال در تهران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر