;
coinex

دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور توسط پلیس فتا

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ضمن تایید دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور از شکایت بیش از 30 نفر از مالباختگان خبر داده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران امروز از دستگیری اعضای یک بانده 4 نفره فروش سوالات کنکور در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت که اعضای این باند با شیوه‌ها و شگردهای متقلبانه خود، ابتدا اعتماد مالباختگان را جلب می‌کردند و سپس اقدام به دریافت مبالغی هنگفت از هر قربانی برای ارائه سوالات می‌کردند. مبلغی در حدود 40 میلیون تومان.

بیشتر بخوانید: واکنش کاربران به قطع اینترنت همراه در زمان کنکور سراسری

دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور

کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنکور 1401 و پایش مداوم فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا در استان تهران و شهرستان‌های اطراف، برخی از افرادی که سوالات جعلی کنکور سراسری را با مدارک غیرواقعی به فروش می‌رساندند شناسایی شدند. عزیزی در این باره گفت:

با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این شخص، شماره کارتی را جهت فروش سوالات جعلی به خریداران ارائه می‌کرد که طی استعلامات انجام شده صاحب کارت شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور توسط پلیس فتا

وی ادامه داد که با بررسی صورت‌حساب‌های متهم و فیلم دوربین‌ها و معابر واحدهایی که متهمان برای پولشویی به آن‌ها رجوع کرده بودند، همدست‌ها و دیگر متهمان باند که شناسایی شدند و در حالی که در یکی از ترمینال‌های خروجی تهران قصد فرار را داشتند دستگیر شدند. فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود:

متهمان دستگیر شده با درج آگهی کاریابی و استخدام نسبت به جذب افراد کم‌اطلاع در این حوزه اقدام می‌کردند.

سپس از آنها خواسته می‌شد برای کسب درآمد و استخدام اقدام به ایجاد حساب ارز دیجیتال کنند. بعد از واریز مستقیم مبالغی که از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند به حساب افرادی جویای کار، به این شهروندان جویای کار اعلام می‌شده که برای دریافت درصدی از وجه واریزی، ارز دیجیتال خریده و آن را به کیف پول متهم اصلی منتقل کنند.

در شرایطی که متهمان با این روش در تلاش بودند تا ردی از کار خود بر جا نگذارند، اما تاکنون 30 شکایت در این باره انجام شده و روند شکایات ادامه دارد. فرمانده انتظامی شرق استان تهران همچنین خاطرنشان کرد:

پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌ روز آماده پاسخگویی به شهروندان است. کاربران می‌توانند به سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن بهره‌برداری از مطالب متنوع و آموزشی آن، هرگونه مورد مشکوک را به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌ های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگیری 4 نفر به جرم فروش سوالات کنکور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر